Тема: Пропорція. Основна властивість пропорції
Мета уроку: повторити означення пропорції, знаходити невідомі члени пропорції під час розв'язування рівнянь, формувати навички розв'язування задач прикладного змісту, застосовуючи основну властивість пропорції;
розвивати математичну мову учнів, бажання пізнавати нове, навички усної лічби, логічне мислення;
виховувати пізнавальний інтерес до математики, почуття відповідальності.
Очікувані результати: Учні повинні вміти формулювати означення пропорції та її властивості, розв´язувати вправи і рівняння на знаходження невідомих членів пропорції.
Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал, мультимедійна дошка.
Тип уроку: Урок удосконалення знань, вмінь та навичок.
(Учні, які правильно відповіли, або не впевнені в правильності відповіді, передають право відповіді другу)
III. Перевірка домашнього завдання
Перевірка завдання заданого за підручником (А.Г. Мерзляк)
№ 604 Не обчислюючи даних відношень, установіть чи можна з них скласти пропорцію, в разі ствердної відповіді запишіть цю пропорцію.
1) 3,8 : 2,8 і 5,7 : 4,6
3,8 ∙ 4,6=17,48 2,8 ∙ 5,7=15,96
17,48 ≠ 15,96, отже, пропорцію скласти не можна
2) і
, отже, пропорцію можна скласти
= , ,
3: .
№ 608 Розв'язати задачу за допомогою рівняння.
49 м тканини -- 14 костюмів
84 м тканини -- х костюмів
х = 14∙84:49 = 24
Відповідь: 24 костюми.
Сьогодні ви будете працювати над завданнями, диференційованими за рівнем складності.
Знання пропорції та її властивостей допоможе вам в майбутньому в розв´язувати задачі з хімії, фізики, тощо.
Також ви дізнаєтесь в яких сферах діяльності людини застосовують пропорціює.
Під час усного опитування ви могли розраховувати на підтримку друзів.
Це дуже добре, коли є людина на яку можна покластися. Я сподіваюсь, що не тільки на уроці ви будете мати підтримку друзів, а й протягом всього життя.
Не достатньо знати,
необхідно застосовувати
Аламоль Франс
Слова франузького письменника- девіз подальшої роботи.
Теоретичні знання ви маєте, в цьому ми впевнилися, а тепер треба вміти їх застосовувати на практиці.
Робота в групах.
Перша група (середній рівень)
Друга група ( достатній рівень)
Третя група ( високий рівень)
Розв´язати задачу з підручника № 582
Нехай задумане число.
За умовою задачі складаємо пропорцію
Відповідь: задумане число 7
Додаткові задачі.
Пропорція у побуті
Із 24 свіжих яблук отримують 3 кл сушених. Скільки кілограмів треба взяти свіжих яблук, щоб одержати 7 кг сушених?
( Відповідь: 56 кг )
Пропорція і здоров'я людини
У 100 грамах чорної смородини міститься приблизно 0,25г вітаміну С. Скільки грамів чорної смородини потрібно з'їсти за день, якщо добова норма вітаміну С складає 0,05 грама?
( Відповідь: 20 г )
Відмова від шкідливих звичок
Відомо,що в середньому курців страждають захворюваннями легень. Знайдіть кількість хворих, якщо курять 1000 чоловік. Розв'яжіть задачу за допомогою пропорції.
Пропорція і екологія
Один гектар лісу може поглинути за 1 рік стільки вуглекислого газу, скільки його видихає за цей час 200 чоловік. На території нашого округу проживає 3200 жителів. Скільки необхідно зелених насаджень для того, щоб поглинути вуглекислий газ людей нашого округу?
(Відповідь: 16 га)
Таким чином ми бачимо, що розглянуті задачі наглядно ілюструють, що пропорції широко застосовуються в різних сферах людської діяльності.
Самостійна робота з самоперевіркою
Варіант 1
Варіант 2
Відповіді
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Варіант 1 |
84 |
27 |
24 |
|
|
Варіант 2 |
65 |
28 |
23 |
|
|
Роботу виконують на картках, по закінчені перевіряють відповіді, які записані в таблиці і оцінюють свою роботу.
1 завдання 1 бал
2 завдання 2 бали
3 завдання 3 бали
4 завдання 3 бали
5 завдання 3 бали
Математика безмежно
різноманітна і міститься в усьому.
Галілео Галілей
Це дуже гарний приклад того, що математика- не просто числа, формули, а наука, яка має більш ніж реальне відображення в природі і нашому житті взагалі.
Завдання за підручником: §3, п. 20 № 613, 617.
Додаткова задача. Ян дуже балакучий, за 4 хв він вимовляє 200 слів, а скільки слів він вимовить, якщо його не зупинити протягом уроку?
Рефлексія
-- Мені було цікаво...
-- Мені найбільше запам'яталося...
1