Розробка циклу уроків однієї з навчальних тем курсу алгебри „Системи лінійних рівнянь з двома змінними" для 7 класу. Тринадцятий урок із даної теми
1
Тема 13
Системи лінійних рівнянь з двома змінними.
Мета: перевірка якості та міцності засвоєного матеріалу, сформованості умінь і навичок; внесення коректив.
Тип уроку: перевірка та коригування знань, умінь та навичок.
Клас: 3(7) клас
Структура уроку.
І. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Розв’язування тестових завдань із теми.
ІІІ. Повідомлення домашнього завдання.
Рекомендації: тематична контрольна робота проводиться за допомогою тестових завдань. Тести складені від простіших завдань до складніших.
На 7 балів – 1-7 завдання
На 9 балів – 8-12 завдання
На 12 балів – 13-17 завдання
Хід уроку
І. Збір домашнього завдання. Поки учні виконуватимуть тести, вчитель перевіряє правильність виконання домашнього завдання. У кінці уроку роздає перевірені завдання. Учні матимуть можливість вдома відкоригувати допущені помилки та допрацювати. Завдання будуть зачитані ними на наступному уроці.
ІІ. Тести на два варіанти.
І варіант
1. З рівняння 3х+у=10 виразити у через х і знайти будь-які два розв’язки рівняння.
Відповідь: А
2. Чи проходить графік рівняння 3х – 5у =21 через точку А(2;-3), В(8;1)?
Відповідь: А
3. Знайти координати точки перетину графіків рівнянь, не виконуючи побудов:
7х – 3у=13 та х – 2у=5
Відповідь: В
4. Сума двох чисел дорівнює 80. 40% першого числа і 60% другого числа становлять разом 47. Знайти ці числа. Розв’язати обрану систему.
І. ІІ. ІІІ.
Відповідь: В, (50;30)
5. Чому дорівнює значення а, коли відомо, що графік рівняння ах – 2у=1 проходить через точку А(5;7)?
Відповідь: С
6. Які з рівнянь є лінійними рівняннями з двома змінними:
3х – 2у=-18
Відповідь: С
7. Користуючись побудованими графіками рівнянь, запишіть розв’язок даної системи:
Відповідь: А
8. Чи є пара чисел (1;-2) розв’язком системи
а). б).
9. На двох полицях 135 книжок. Якщо з другої полиці переставити книжок на першу, то на першій полиці стане у 2 рази більше книжок, ніж залишиться на другій. Скільки книжок було на другій полиці? Яка з систем відповідає умові задачі, якщо кількість книжок на першій полиці позначено через х, на другій – через у? Розв’язати обрану систему.
І ІІ ІІІ IV
Відповідь: D, (27;108)
10. Розв’язати систему рівнянь способом підстановки:
Відповідь:(-4;5)
11. Перевірте, чи має система розв’язки:
Відповідь: не має
12. Розв’яжіть систему способом додавання:
Відповідь (2;-3)
13. Дано рівняння х – 3у=6. доберіть до нього друге таке рівняння, щоб разом з даним утворилася система, яка:
- мала безліч розв’язків;
- не мала розв’язків.
14. Розв’язати систему рівнянь графічним способом:
15. Розв’яжіть систему рівнянь:
16. Розв’яжіть способом підстановки і способом додавання систему рівнянь:
17. З пунктів В та С, відстань між якими 210 км., виїхали одночасно два автомобілі. Якщо автомобілі рухатимуться назустріч один одному, то зустрінуться через 1,5 год. Якщо вони рухатимуться в одному і тому ж напрямку, то автомобіль, що виїхав з пункту В, наздожене автомобіль, що виїхав з пункту С через 10,5 год. Яка швидкість кожного автомобіля?
ІІ варіант
1. З рівняння у – 2х =5 виразити у через х і знайти будь-які два розв’язки рівняння.
Відповідь: А
2. Чи проходить графік рівняння 2х+3у=5 через точку А(2,5;0), В(-3;5)?
Відповідь: А
3. Знайти координати точки перетину графіків рівнянь, не виконуючи побудов:
2х + у=12 та 7х – 2у=31
Відповідь: В
4. 10% першого числа і 20% другого числа становлять 14, а 20% першого числа і 10% другого число становлять10. Знайти ці числа. Яка з систем відповідає умові задачі, якщо перше число позначено через х, друге – через у? Розв’язати обрану систему.
І ІІ ІІІ IV
Відповідь: В, (20;60)
5. Серед розв’язків рівняння 2х+3у=40 знайди таку пару чисел, яка складається з двох однакових значень.
Відповідь: D
6. Які з рівнянь є лінійними рівняннями з двома змінними:
Відповідь: С
7. Користуючись побудованими графіками рівнянь, запишіть розв’язок даної системи:
8. Чи є пара чисел (2;-1) розв’язком системи
а). б).
9. Різниця половини одного числа і четвертини другого дорівнює 13. Якщо перше число зменшити на його частину, а друге збільшити на його частину, то їх сума дорівнюватиме 48. Знайти ці числа. Яка з систем відповідає умові задачі, якщо перше число позначено через х, друге – через у?
I II III IV
Відповідь: C, (36;20)
10. Розв’язати систему рівнянь способом підстановки:
Відповідь: (-7;33)
11. Перевірте, чи має система розв’язки:
Відповідь: безліч
12. Розв’яжіть систему способом додавання:
Відповідь:
13. Дано рівняння 2х+у=3. Доберіть до нього друге таке рівняння, щоб разом з даним утворилася система, яка:
- мала безліч розв’язків;
- не мала розв’язків.
14. Розв’язати систему рівнянь графічним способом
15. Розв’яжіть систему рівнянь:
16. Розв’яжіть способом підстановки і способом додавання систему рівнянь:
17. Із двох міст, відстань між якими 650 км., виїхали назустріч оди одному два поїзди. Якщо вони вирушать одночасно, то зустрінуться через 10 годин. Якщо другий поїзд відправиться на 4 год. 20 хв. раніше ніж перший, то зустріч відбудеться через 8 год. після відправлення першого поїзда. Яка швидкість кожного поїзда?
ІІІ. Домашнє завдання – розв’язати тести із чужого варіанту.