ТЕМА 4. Енергія ТИЖДЕНЬ 1. ПРИГОДА 1. Зелепуха прокидається УРОК 4. Перетворення енергії. Що таке енергія?(Презентація)

Про матеріал
Поглибити знання дітей про енергію; дослідити, як один вид енергії перетворюється в інший; ознайомити з роботою батарейки; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

2 грудня. СЕРЕДА

Номер слайду 3

2 грудня СЕРЕДАТЕМА 4. Енергія. ТИЖДЕНЬ 1. Що таке енергія?

Номер слайду 4

Кiровоградська область Адміністрвтивний центр - Кропивницький

Номер слайду 5

Аби гарний настрій мати, Треба всім його бажати. Руханка “Енерджайзери”Правила гри. Діти виконують певні рухи, залежно від кольору цеглинки “Лего”, яку демонструє педагог. Червона цеглинка — учні стоять біля парт, піднімають і опускають руки, жовта — сідають за парти, зелена — повільно пересуваються по класній кімнаті, синя — виконують легкі танцювальні рухи, блакитна — присідають, помаранчева — виконують повороти тулуба вліво-вправо. Що ви зараз робили?Чи зарядилися енергією?Звідки береться енергія?Енергія зникає чи існує постійно?

Номер слайду 6

Наша подорож разом із жевжиками триває. Сьогодні ми дослідимо, звідки береться енергія, чи зникає вона, чи існує постійно. Вправа “Допиши”Для того, щоб будь-який пристрій працював, йому необхідне живлення. Так само і живий організм треба живити енергією. Розгляньте зображення. Запишіть, що є джерелом живлення кожного з об’єктів, і наклейте відповідні наліпки (зош. с. 52, завд. 2).

Номер слайду 7

Вправа “Пройди лабіринтом”Зберіть у лабіринті літери та запишіть твердження (зош. с. 52, завд. 1). Як ви його розумієте?

Номер слайду 8

Дослідження Щоб переконатися в правильності твердження з лабіринту, пропоную вам провести декілька дослідів. Дослід 1. З аркуша паперу виріжте змійку. Запаліть свічку або електричну лампочку і потримайте змійку над нею, дотримуючись правил безпеки. Що сталося зі змійкою через деякий час? Вона почала крутитись і підніматися вгору. Як ви гадаєте, що спричинило цей рух?ВИСНОВОК: свічка / лампочка нагрівають повітря, воно починає рухатися вгору і цим спричиняє рух змійки.

Номер слайду 9

Дослід 2. Наріжте папір тонкими смужками, покладіть їх на стіл. Візьміть зошит і легенько помахайте ним поряд зі смужками. Що відбувається?Як ви гадаєте, чому? Процес переходу енергії від одного тіла до іншого: енергія, яку виробили м’язи людини, спричинила рух повітря, а енергія вітру змусила пересуватися смужки.

Номер слайду 10

Дослід 3. Торкніться вимкненої електричної лампочки в настільній лампі. Яка вона?Увімкніть настільну лампу і дайте їй посвітити. Через деякий час вимкніть. Обережно торкніться лампочки. Що відчули?Що дає електрична лампочка? Тепло і світло. Отже, крім теплової, є ще й світлова енергія.

Номер слайду 11

Дослід 4. У сонячну погоду покладіть під скло якийсь невеликий предмет, наприклад, кубик. Через деякий час попросіть одного з учнів торкнутися його.• Що ти відчув / відчула, коли торкнувся / торкнулася кубика? • Звідки взялося тепло в кубика?Висновок: енергія Сонця перетворилася на тепло предмета, у нашому випадку — кубика.

Номер слайду 12

Усе навколо живе та рухається завдяки енергії. Енергія — це здатність будь-якого тіла діяти. Завдяки енергії ми дихаємо, ходимо, стрибаємо, вчимося, граємося. Енергія дає можливість рослинам рости, потягам і машинам — їхати, чайнику — закипати на плиті, холодильнику — зберігати холод. Усе навкруги — це енергія. Енергія буває різних видів. Механічна енергія пов’язана з рухом об’єктів (наприклад, котиться м’яч), теплова — з виділенням тепла (торкніться чайника з гарячою водою), світлова — з випромінюванням яскравого світла лампочки чи ліхтарика. Отже, енергія існує скрізь. Вона нікуди не зникає, а переходить з одного виду в інший. Вправа “Доповни” (підр. с. 114, завд. 4).

Номер слайду 13

Упевнитися в тому, що енергія переходить з одного виду в інший, нам допоможе звичайний ліхтарик. Коли ми його вмикаємо, хімічна енергія батарейок починає перетворюватися на електричну енергію і змушує лампочку в ліхтарику світитися. Електрична енергія в лампочці, своєю чергою, перетворюється на світлову. Чи є у вашому домі прилади, що працюють від батарейки? Назвіть їх. Як ви гадаєте, як давно існує батарейка?Навіщо вона потрібна?Перегляд відео “Світ чекає на відкриття. Батарейка”

Номер слайду 14

Для того, щоб батарейка давала енергію, її наповнюють різними хімічними речовинами. Але вони шкодять усьому живому, коли потрапляють у ґрунт. Чи знаєте ви, скільки потрібно часу, щоб батарейка розклалася у ґрунті? Батарейка, яка потрапляє у ґрунт, отруює підземні води, землю. Овочі та фрукти, що ростуть на цій землі, потрапляють на наш стіл. Ми вживаємо їх у їжу. Отруйні речовини, які містяться у фруктах та овочах, негативно впливають на наше здоров’я. У ґрунті мешкають тварини, які також отруюються. Так від однієї батарейки помирає один їжак і два крота. Чи знаєте ви, що потрібно робити з використаною батарейкою? Батарейки не можна класти в пакет із побутовим сміттям, не можна спалювати і тримати вдома. Це — небезпечні відходи, які потребують утилізації (переробки) на спеціальних підприємствах.

pptx
Додано
10 січня 2021
Переглядів
1403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку