Тема Біблія . Легенди про створення світу

Про матеріал
Допомогти учням з'ясувати ідейно-художні особливості та значення біблійних легенд;уміти аналізувати релігійні твори
Перегляд файлу

Тема  Біблія . Легенди про створення світу

Мета :допомогти учням з’ясувати ідейно-художні особливості та значення для літератури біблійних легенд ; розвивати навички виразного читання ,аналізу релігійно-філософських творів, висловлення власних міркувань щодо прочитаного ; виховувати повагу до загальнолюдських цінностей.

Обладнання :Біблія у різних виданнях , ілюстрації до Біблії.

Тип уроку:засвоєння нових знань

Хід уроку

І.Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вступне слово вчителя.

Біблія – одна з найдавніших книг у світі. З часу свого створення, а це близько двох тисяч років тому, її переписували та видавали безліч разів. За даними з книги рекордів Гіннеса, Святе Письмо (інша назва Біблії) є найпопулярнішим та найвідомішим серед усіх книг, які збереглися до наших днів. Тому, не залежно від того, вірите ви в Святе Писання чи ні, основні відомості про Біблію відомі всім. Біблійні історії неодноразово ставали основою сюжету для книг, пісень, картин чи фільмів. Багато митців намагалися по-своєму передати власні інтерпретації Святого Писання. Не завжди та не у всіх це виходило зрозуміло чи доречно. Та все ж, такий ажіотаж навколо Біблії дає нам підстави стверджувати, що про неї варто знати дещо більше.

ІІ.Оголошення теми і мети уроку

«Хвилинка мудрості».

ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів

«Аукціон цікавих фактів»(повідомлення учнів про давню літературу, оригінальну та перекладну)


ІV.Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Слово вчителя

Біблія складається з двох заповітів ( із староєврейського – «союз»): Старого та Нового.

Старий Заповіт написаний староєврейською мовою, а окремі частини — арамейською. Новий Заповіт створений давньогрецькою мовою.

 Старий Заповіт – священна книга євреїв, їх історія. Він складений в стародавній середземноморській державі Іудеї давньоєврейською та арамейською мовами. Іудеї називали його Танах.

Історія виникнення Танаху. У VІ ст.. до Р.Х. Персія, завоювавши Вавилон, звільнила від його залежності іудеїв (539 р.до Р.Х.). Іудеї вірили, що звільнитися їм допоміг бог Ягве. В країні посилюється влада жерців Ягве. Вони встановили опіку над мистецтвом і літературою і з усіх творів, складених у різні часи різними авторами, відібрали ті, що відповідали ідеї служіння богу Ягве. Священники відредагували зміст і стиль, посиливши релігійний настрій. Ці тексти були проголошені священними. Так виник Танах. Головна ідея Танаху: Ягве з-поміж усіх народів вибрав народ Іудеїв, щоб привести його до найвищої слави і багатства. За це народ мусить у всьому бути покірним богові Ягве, витримати всі випробування, яким піддаватиме його бог. Тільки довівши вірність, народ дістане від бога винагороду. Так Танах тлумачив угоду («беріг») між богом та іудейським народом. Танах розповідає про створення богом Ягве світу і перших людей в раю — Адама і Єви, про перший злочин — вбивство Каїном брата Авеля, про те, як Ягве вирішив покарати людей за непослух потопом, а врятуватися дозволив лише праведнику Ноєві, про будівництво вавилонської башти — храму, присвяченого несправжнім богам, за що башту було зруйновано.

Новий Заповіт – Євангеліє («блага вість)

Історія виникнення Нового Завіту. На рубежі старого і нового літочислення наймогутнішою державою Середземномор’я був Рим. Часи були важкі, скрізь на завойованих землях стояли римські гарнізони і правили намісники імператора. У далекій римській провінції Іудеї, де намісником був Понтій Пілат, проповідував нове вчення Ісус. Він учив, що Бог розгнівався на людей і невдовзі покарає їх смертю, проте дасть їм вічне життя на тому світі, але не всім, а тим, хто визнає нові заповіді. Ці заповіді вимагали від людини милосердя, доброти і порядності: не вбивати, не красти, не заздрити, не свідчити неправдиво на ближнього, не чинити перелюбу. Не всі іудеї захотіли прийняти нове вчення, бо в їхній священній книзі Танах про це не було мови. Тому іудеї не вступилися за Ісуса, коли римляни його заарештували за проповіді. Ісуса розп’яли у передмісті Єрусалима на горі Голгофі. Ісус мужньо прийняв смерть: такою великою була його віра у власну правоту. Невдовзі почала поширюватися віра, що в образі Ісуса сам Бог відвідав землю. Вчення Ісуса про любов і милосердя, його слова про покарання всіх злих поступово розповсюдилися по всій імперії Ісуса називали Христом або Месією («божественний»). Так склалася нова віра – християнська.

2.Виразне читання біблійних легенд

(Читання легенд про створення світу, перших людей, потоп,Мойсея).

3.Словникова робота.

4.Евристична бесіда, виконання завдань пошуково-дослідницького характеру

-Якою є мова Старого Заповіту?

-Що описано у Старому Заповіті?

-Якою є мова Нового Заповіту?

-Що описано у Новому Заповіті?

-Кому Бог зберіг життя під час потопу, як про сказано?

-Що ви знаєте про пророка Мойсея? Розкажіть, опираючись на текст.

-Які гріхи людей  засуджуються в біблійних легендах?

-Знайдіть у текстах вирази, які б ви віднесли до крилатих , афоризмів чи сентенцій , випишіть їх.

V.Рефлексія

1. Метод «Мікрофон».

 Що нового ви дізналися про Біблію? (Кожен учень говорить одне речення).

 2. Сенкан

 1.  Біблія

2. давня, повчальна

3. створює, навчає, виховує

4.Біблія – світова пам’ятка культури.

5. Книга книг

Домашнє завдання

Підготувати інші біблійні легенди для обговорення.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пахольчук Зіна
Додано
12 грудня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку