Тема: Чим живляться тварини. Ланцюги живлення

Про матеріал
Мета: формувати поняття рослиноїдна тварина, хижа тварина, всеїд- на тварина; розвивати вміння розрізняти тварин за способом живлен- ня; поглибити поняття ланцюгу живлення у природі; закріпити вміння складати найпростіші ланцюги живлення; формувати вміння аналізува- ти об'єкти природи, встановлювати взаємозв'язки між ними; виховува¬ти бережливе ставлення до тварин на основі осмислення взаємозв'язків між ними
Перегляд файлу

Тема:  Чим живляться тварини. Ланцюги живлення

Мета: формувати поняття рослиноїдна тварина, хижа тварина, всеїд- на тварина; розвивати вміння розрізняти тварин за способом живлен- ня; поглибити поняття ланцюгу живлення у природі; закріпити вміння складати найпростіші ланцюги живлення; формувати вміння аналізува- ти об'єкти природи, встановлювати взаємозв'язки між ними; виховува­ти бережливе ставлення до тварин на основі осмислення взаємозв'язків між ними.

Обладнання: малюнки із зображенням тварин, таблички із написами.

                                     Хід уроку

                       І. Хвилинка спостережень

Який стан неба сьогодні?

Яка погода надворі?

Які зміни сталися у природі?

Перевірка домашнього завдання

                       ІІ. Актуалізація опорних знань

На які дві групи поділяються тварини?

Гра «Продовжте ланцюжок».

а) Ведмідь, лисиця,... ;

б) зозуля, голуб,... ;

в) карась, щука,... ;

г) корова, кінь,...;

д) індик, качка,...

                 Відгадування загадок.

Тварина рогата, а рогів багато. (Олень)

В зеленім лісі проживає і довгий хвіст пухнастий має, Їй на місці не сидиться, а зовуть її... (лисиця).

Влітку наїдається, взимку відсипається. (Ведмідь)

                     ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

За рахунок чого тварини живуть?

Сьогодні ми дізнаємось з вами про те, на які групи можна поділити тварин за способом живлення.

До нас у гості завітали, як ви й здогадались із загадок, ведмідь, ли­сиця, олень, які допоможуть нам розібратись, на які групи за способом живлення діляться тварини.

                      ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Розповіді звірів.

Олень. Поживою для мене є трав'яниста і дерев'яниста рослин- ність — чагарники, гриби та лишайники. Взимку я поїдаю лише пагони дерев та сухі трави. Часом виходжу на поле поласувати зеленою озими- ною або ж сіном, яке спеціально заготовляють для мене у мисливських господарствах. Так само живляться і косуля, лань, лось. Ми належимо до рослиноїдних (на дошці — табличка з написом «Рослиноїдні»).

Л и с и ц я. Живлюся я взимку найчастіше мишами, влітку — кома- хами, жуками і личинками хрущів. Я виходжу на полювання здебільшого вночі. Завдяки своєму тонкому нюху й слуху я визначаю, де є пожива. До жертви підкрадаюсь нечутно. До моєї групи належать вовк, орел, ящірка, гадюка. Ми — хижі тварини (на дошці — табличка з написом «Хижі»).

Ведмідь. Я справжній хижак: великий, сильний. Та, як зустрінеть- ся мені бджолине дупло чи кущ малини,— не омину, обов'язково пола- сую. Білка, дика сви я, їжак і я належимо до групи всеїдних (на дошці — табличка «Всеїдні»)

 

         .

 

 

 

                             Фізкультхвилинка

Вітер очерет гойдає І додолу нагинає.

Вліво, вправо нахилив

Й знову, й знову закрутив.

 Раптом тихо жук підліз,

 Потягнувся на весь зріст,

 Свій почистив язичок

 Й закрутився у вальсок.

 2.Постановка проблемного питання.

Я стверджую, що всі живі організми не взаємопов'язані між собою. Як ви думаєте, моє твердження хибне чи правильне?

Переконаємось у цьому на конкретних прикладах. Стрілочками покажемо, хто чим живиться.

Миша, гадюка, пшениця, орел. Пшениця ^ миша ^ гадюка ^ орел.

Попільниця, калина, сонечко. Калина ^ попільниця ^ сонечко.

Вовк, гілки верби, косуля. Гілки верби ^ косуля ^ вовк.

Це ланцюжки живлення. Кожний ланцюг живлення складається із ланок. Які ланки у другому ланцюгу живлення? Розгляньте ще раз жив­лення і скажіть, що є першою ланкою живлення; другою; третьою.

Правильним чи хибним було моє твердження? Ланцюги живлен- ня не повинні перериватись.

                      V. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Відгадайте назви звірів за їх описом».

У нього невелике тіло, носик витягнутий, лапки маленькі та корот- кі, замість хутра у нього голки, всеїдний.

Він великий, бурий, тіло вкрите хутром, лапи великі, всеїдний.

Він великий, замість лап — копита, на голові у нього роги, рослино- їдний.

Вона невелика, хутро руде, на лапках хутряні подушечки, хижак.

Він великий, хутро сірого кольору, хижак, проживає в лісі.

Вона маленька, вертлява, хутро коричнево-рудого кольору.

Рубрика «Цікаво знати».

Найхвостатішою твариною на земній кулі є... курка. Її можна побачити лише в японському селі Кате, що розташоване на острові Сікоку.

Їжак у стані сплячки може обходитись без їжі 236 днів. Ведмідь під час сплячки нічого не їсть протягом 6 місяців.

Змії не мають вух. Вони сприймають звукові коливання язиком.

Робота в зошитах (С. 33).

Розподіліть тварин за способом живлення (завд. 1) .

Запишіть відповіді на запитання (завд. 2).

Творча робота. Запишіть за зразком (завд. 3).

Продовжте речення (завд. 4).

Встановіть ланцюги живлення (завд. 5).

                  VI . Підсумок уроку

Як поділяють тварин за способом живлення?

Що таке ланцюг живлення?

Які ланцюги живлення є в акваріумі?

                         VII. Домашнє завдання

Опрацювати статті з підручника «Чим живляться тварини», «Ланцю­ги живлення». Переказувати матеріал, давати відповіді на запитання.


 

docx
Додано
4 листопада
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку