Тема.Читання і запис трицифрових чисел..___________________ 3 клас. 39
О.Р.:
відтворює послідовність чисел у межах тисячі;
читає і записує числа, утворює числа різними способами;
визначає розрядний склад трицифрового числа;
визначає загальну кількість сотень, десятків, одиниць у числі;
подає числа у вигляді суми розрядних доданків;
порівнює числа різними способами.
Засоби навчання: лего, картки, олівці.
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 1113
х – 337 = 480, (х = 817);
х : 4 = 128, (х = 512);
390 – х = 240, (х = 150).
Завдання 1114
— Чи виконав завод умови угоди?
Розв’язання
1) 48 • 2 = 96 (м) — за перші два дні;
2) 50 • 3 = 150 (м) — за наступні три дні;
3) 150 + 96 = 246 (м) — випустив завод;
4) 246 – 225 = 21 (м)
Відповідь: на 21 машину завод перевиконав план.
2. Фронтальне опитування
— Назвіть 6 чисел натурального ряду, починаючи від 186; від 325.
— Прочитайте числа: 423; 840; 224. Що означає у запису цих чисел цифра 4? цифра 0? Скільки в поданих числах одиниць кожного розряду?
— Назвіть числа від 795 до 805.
— Назвіть число, в якому: 7 сот. 8 од.; 7 сот. 8 дес.; 1 сот. 3 дес. 7 од.; 3 дес. 3 од.; 9 сот. 9 од.
— Запишіть цифрами числа: триста сорок один; двісті; дванадцять; сімсот сім; сто; сто один.
— Розкладіть на розрядні доданки числа: 347; 555; 720; 707; 112.
— Скільки в числі 784 всього сотень? всього десятків? всього одиниць?
3. Робота в парах
Гра «Швидка лічба»
Двоє учнів (по черзі) відшукують у таблиці числа від 101 до 120, називають їх. Перемагає той, хто швидше відшукає й назве числа. Роботу можна прово-
дити 2–3 рази.
101 111 105 103 112
108 115 110 106 114
100 117 107 116 119
113 104 109 102 118
4. Гра «Ланцюжок»
35 : 7 • 8 • 2 : 10 • 9
49 : 7 • 9 • 10 : 3 : 7
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми повторимо нумерацію трицифрових чисел.
IV. Корекція і закріплення знань
1. Робота над задачею (с. 168, завдання 1119)
— Прочитайте задачу.
— З чого був виготовлений сплав?
— Скільки взяли свинцю?
— Чи знаємо ми, скільки взяли олова?
— Чи можемо дізнатися? Як?
— Яким є питання в задачі?
— Якою дією дамо відповідь на питання задачі?
— Розв’яжіть задачу самостійно.
Свинець — 162 г
Олово — ?, в 2 рази більше
Розв’язання
1) 162 ∙ 2 = 324 (г) — олова;
2) 324 + 162 = 486 (г)
Відповідь: 486 грамів сплаву вийшло.
2. Офтальмологічна пауза
3. Розв’язування логічних завдань
1) Завдання 1120 (с. 169).
— Запишіть трицифрові числа, сума цифр яких дорівнює 4. (220; 202; 130; 103; 310; 301; 112; 121; 211)
2) Садівник вирішив посадити на ділянці кущі малини. Довжина ділянки — 12 метрів. Відстань між кущами — 2 м. Чи зможе він посадити 7 кущів?
Відповідь: зможе.
V. Підсумок уроку
— Що повторили на уроці?
VІ. Домашнє завдання
.