Урок «Множення одноцифрового числа на двоцифрове . Задача на суму двох добутків»

Про матеріал
В розробці уроку було використано різні види та форми роботи з учнями та інтерактивні методи навчання .
Перегляд файлу

Тема:  «Множення одноцифрового  числа на двоцифрове . Задача на суму                        двох добутків»

Мета:

  • ознайомити учнів зі способом множення одноцифрового числа на двоцифрове;
  •  формувати в учнів уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків;
  •  перевірити знання і вміння множити і ділити на 10 і 100, на 1і 0; 
  • формувати  вміння працювати самостійно, в парах, в групі;  розвивати логічне мислення; математичне мовлення;обчислювальні навички;
  • виховувати любов і бережне ставлення до природи.

         Обладнання: презентація до теми; картки з виразами; Незнайко; підручник.                       

                                                                Хід  уроку

І. Організаційний момент (слайд №1)

 Встаньте, діти, всі рівненько,

 Посміхніться всі гарненько.

 Гостей, що до нас завітали, привітайте,

 Всім присутнім здоров’я й добра побажайте.

  • Бажаємо вам здоров’я і добра.(діти)

ІІ. Актуалізація знань учнів

Слайд №2

  1. Вірш           Непомітно з’явилась весна -

                    Ніч вкоротила, дня додала.

                    Берізки соком наливає,

                    Землю зеленим килимом вкриває.

                    Весна іде, красу несе, а в тій красі радіє все.

  1. Розповідь вчителя
  • Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає в нас природа. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт блакитної води, спів пташок, запах квітів, шелест зелених гаїв – усе це дороге серцю. І саме від нас, людей, залежить, чи почуємо ми все це через роки.
  • І сьогодні ми на уроці математики помандруємо в світ знань екологічною стежиною добра разом із Незнайком.(І так ми починаємо нашу подорож)

Слайд №3

Загадка .    Цілий день працюю в гаї, діловито дзьобом б’ю.

  Я не цвяхи забиваю, шкідників я дістаю. (Дятел)

  • Що ви знаєте про дятла?
  • Чи потрібно берегти птахів? Чому?
  • Як треба берегти птахів?

 

Якось раз учитель-Дятел

Дав контрольну для звіряток.

А звірята посумніли

І до діток поспішили.

А ви, дітки, часу не гайте,

І звірятам допомагайте.

Зошит 22.03. Кл.р.

Каліграфічна хвилинка    Слайд№4

  1.  

Одного дня 18 мурашок вирішили полетіли на метеликах. На кожного метелика сіло по 3 мурашки. Скільки метеликів потрібно було мурашкам?

               «ланцюжок»

- Виконати послідовно дії :

100 – 25 +5 : 40 +18 : 5 ∙ 4 -6 = ?

 

  • Яке число заховалося? (10)

 

 

  1. Математичний диктант
  1. Число 3 збільшити в 10 разів;
  2. Знайди частку чисел 25 і 25;
  3. Добуток чисел 0 і 8 збільшити на 45;
  4. Число 1 помножити на 83;
  5. Суму чисел 37 і 16 помножити на 0;
  6. 800 зменшити у 100 разів;
  7. У скільки разів число 90 більше від числа 9?

Відповіді:  30, 1, 45, 83, 0, 8, 10.        Слайд№5

ІІІ.  Повторення вивченого матеріалу

Сам. роб.(робота за комп ютером)

 

1в. З00-1                    40•2-1               1•4+9           30•3-1                  20•5-1

2в. 600:20                  80:8:10              800:40         60:10:6                 8:8+4

Слайд №6

Ми з вами вже трошки попрацювали ,а тепер і час відпочити.

  1. Фізкультхвилинка . слайд №7

ІV. Мотивація навчальної діяльності.  Оголошення теми уроку

А Незнайко-пустунець не любив книжок і грець.

Своїм носом лиш вертів, а навчатись не хотів.

Подивіться: от дивак – розв’язав він все не так.

За таку ось небилицю він одержав одиницю.

Давайте, малята, помилки виправляти,

Всі разом будемо Незнайка навчати. Слайд№8

     4* (3+7)=400

 3*(5+2)=24

 8*(4+6)=80

 3*(20+7)=?

 3*24=?

  • Щоб допомогти Незнайкові, нам теж треба навчитися множити одноцифрове  число на  двоцифрове.

V.  Вивчення нового матеріалу .Отже тема нашого уроку   слайд№9

дошка

Ознайомлення з прийомами обчислень (с. 130, завдання 834) підручник(правило)
— Розгляньте записи.
— Поясніть хід розв'язання. З • 24 = □
— Другий множник розкладаємо на розрядні доданки 20 і 4. Потім множимо число 3 послідовно на кожний з доданків.
З•20 = 60 3-4 = 12
— Результати додаємо. 60 + 12 = 72
— Зробіть висновок.
Висновок. При множенні одноцифрового числа на двоцифрове можна спочатку двоцифрове число розкласти на розрядні доданки, а потім одноцифрове число помножити окремо на доданки і результати додати.
 

Пам'ятка (слайд№10)
Множення одноцифрового числа на двоцифрове число
1) Подаю двоцифровий множник у вигляді суми розрядних доданків.
2) Множу число на кожний доданок.
3) Додаю отримані добутки.
3 • 24 = 3 • (20 + 4) = 3 • 20 + 3 • 4 = 60 + 12 = 72.
— Знайдіть добутки, розклавши другий множник на розрядні доданки. 

(Коментоване пояснення коло дошки дітьми)
2 • 48 = 2• (40 + 8) = 80 +16 = 96 
3•32 = 3• (30 + 2) = 90 + 6 = 9б  

4 • 14 = 4•  (10 + 4) = 40 + 16 = 56
 

      VI. Первінне закріплення нового матеріалу

     2. Робота в парах

-  Відгадайте загадку

Загадка.   Я найперша зацвітаю білим цвітом серед гаю.

                                                 (підсніжник)

  • Що ви знаєте про цю квітку?  Чому її треба берегти?
  • Давайте і ми будемо любуватися красою цієї квітки і не будемо її рвати оберемками.
  • А які ви ще знаєте весняні квіти?

Гра «Знайди весняну квітку» (робота в парах) №837    картки    Слайд№11

 

  • Обчисліть вирази і знайдіть квіти за відповіддю.

 

VІI. Закріплення вивченого матеріалу

 

Задача.       Навесні 5 хлопчиків посадило по 7 вишеньок, а 5 дівчаток посадило по 4 яблуньки. Скільки всього дерев посадили діти?

Робота в групі

Слайд№12

Задача  .     Навесні  5 дівчаток посадили по 4 берізки, а 5 хлопчиків по 6 дубків. Скільки всього дерев посадили діти? слайд№13

 

VІІI. Підсумок уроку.   Рефлексія 

Ось і закінчилась наша весняна подорож  в світ знань екологічною стежиною добра. Чи сподобалась вам вона? Які висновки ви зробили?

Чи навчили ми Незнайко любити природу,оберігати її?

Зараз запитаємо.   

Незнайко:

Буду я природі другом,

Йтиму садом, полем, а чи лугом,

Буду я природі вірним другом,

Коли лісом буду я іти,

Теж посію зерна доброти,

Побажаю дереву і пташці,

Щоб вони жили у мирі й щасті! Слайд№14

Вчитель

Вмійте природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Оберігайте повсюди

Кожну травиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.         оцінки

  IX. Дом.завд.  №841 слайд№15

 

Слайд№16

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мутаф Лілія
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку