Тема. Чому і як живляться організми. Фотосинтез.

Про матеріал
Тема. Чому і як живляться організми. Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення. Мета: вивчення того, як організми живляться, зосереджуючись на фотосинтезі та мінеральному живленні рослин. Розуміти процеси та механізми, які дозволяють організмам отримувати енергію та необхідні поживні речовини для життя. Знати, як фотосинтез та мінеральне живлення впливають на життя рослин та наш екосистемний баланс. Розвивати вміння розрізняти основні типи живлення організмів; виховувати екологічне мислення та прагнення досліджувати навколишнє середовище.
Перегляд файлу

Тема. Чому і як живляться організми. Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення.

Мета: вивчення того, як організми живляться, зосереджуючись на фотосинтезі та мінеральному живленні рослин. Розуміти  процеси та механізми, які дозволяють організмам отримувати енергію та необхідні поживні речовини для життя. Знати, як фотосинтез та мінеральне живлення впливають на життя рослин та наш екосистемний баланс. Розвивати вміння розрізняти основні типи живлення організмів; виховувати екологічне мислення та прагнення досліджувати навколишнє середовище.

Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» 

Хід уроку

1.ОК (організація класу)

2.Створення позитивного психологічного клімату класу.

3. МНД (мотивація навчальної діяльності)

4.АОЗ (актуалізація опорних знань)

Пригадаймо:

-         Навколо чого обертається Земля?

-         За скільки часу планета робить повний оберт навколо сонця?

-         За скільки часу Місяць робить повний оберт навколо Землі?

-         -Що таке сонячне затемнення?

-         Що таке місячне затемнення?

-         Для чого вивчають місячне і сонячне затемнення?

5. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Слово вчителя.

  1. ЩО ТАКЕ ОРГАНІЧНІ ТА НЕОРГАНІЧНІ РЕЧОВИНИ

Усі речовини поділяють на дві групи — органічні та неорганічні. Органічні речовини обов’язково містять атоми Карбону, а також атоми Гідрогену, Оксигену й Нітрогену У природі є понад 10 млн органічних речовин. Жири, вуглеводи, білки — це приклади органічних речовин.

Робота з підручником. (мал. 101). Хімічний склад тварин

Вправа «Трибуна думок» Який елемент найпоширеніший у природі?

2. ЯКА РОЛЬ ЖИВЛЕННЯ ДЛЯ ОРГАНІЗМІВ

Слово вчителя.

Живлення — це сукупність процесів, що забезпечують надходження із зовнішнього середовища речовин, необхідних для життєдіяльності організмів.

 

Робота з підручником(мал. 100).  

1.Розкажи за малюнками, хто належить до автотрофів і гетеротрофів. У чому відмінність у їхньому живленні?

2.Складіть графічну модель «Живлення організмів». Наведіть приклади організмів із різним типом живлення

Слово вчителя.

Автотрофне живлення пов’язане з використанням неорганічних речовин, що містяться у воді, ґрунті, повітрі, для створення органічних речовин, необхідних для життєдіяльності. Джерелом енергії для автотрофів (рослин та окремих груп бактерій) є Сонце. У разі гетеротрофного живлення організми споживають готові органічні речовини. Гетеротрофами є багато бактерій, гриби, паразитичні рослини, тварини, а також людина.

3. ЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ЖИВЛЕННЯ РОСЛИН

Особливістю рослин є те, що основу їхнього живлення складають такі неорганічні речовини, як вуглекислий газ, вода, кисень, розчинені у воді солі

За схемою поясни, як живляться рослини.

Розглянь та поясни схему(Хімічне рівняння фотосинтезу). Розкажи, як у рослину потрапляють речовини, які вступають у реакцію, та що відбувається з продуктами реакції.

Гімнастика для очей.

Робота з підручником. Знаменитий англійський хімік Джозеф Пристлі, один із першовідкривачів кисню, провів серію дослідів, вивчаючи горіння та дихання. Розглянь малюнки та вислови гіпотезу, як йому вдалося дійти висновку, що зелені рослини здатні відновлювати повітря після горіння. (с.83)

Підсумуймо. Коротко про головне

6. ЗВ (закріплення вивченого)

- Приклади органічних та неорганічних речовин.

- Чому живлення організмів є біологічним явищем?

- Які є типи живлення? Для кого вони властиві?

7. Домашнє завдання. Опрацювати пар. 18. С.80-84. Довідатись більше про фотосинтез з інтернету.

 

Тема. Як живляться тварини.

Мета: дати учням розуміння різноманітності способів живлення тварин, вивчення систем травлення та перетворення речовин у травних системах тварин, розвивати вміння розрізняти основні типи живлення тварин; виховувати екологічне мислення та прагнення досліджувати навколишнє середовище.

Очікуванні результати: учні розпізнають та класифікують різні види тварин за їхнім типом живлення (рослиноїдні, хижаки, всеядці тощо), розуміють ролі та функцій органів травлення в різних видів тварин, знають про процес травлення та перетворення їжі у поживні речовини у різних типах тварин, розуміють значення травної системи та транспортування поживних речовин у організмі та їх використання для отримання енергії та підтримки життєвих процесів.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

1. ОК  (Організаційний момент).

Перевірка  готовності учнів до уроку.

2. АОЗ  (Актуалізація опорних знань і вмінь учнів).

- Бесіда з учнями за запитаннями.

- Чим тварини відрізняються від рослин?

- Які спільні ознаки між рослинами та тваринами?

- Хто такі гетеротрофи? Автотрофи?

- Яке значення руху для тварин?

- Чому живлення організмів є біологічним явищем?

- Наведіть приклади органічних та неорганічних речовин.

 

3. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

1.Особливості живлення тварин

Розповідь

 Рослини й деякі бактерії мають дивовижну здатність до фотосинтезу й самі створюють поживу з води, повітря й сонячного світла. Тварини шукають готову іжу, яка містить білки, жири та вуглеводи. Ці складні сполуки не можуть бути засвоєні організмом у такому вигляді, тому розкладаються на простіші речовини.

Тварини — гетеротрофні організми. Вони використовують для живлення готові органічні речовини, що надходять із середовища у вигляді їжі Споживаючи рослини, м’ясо, органічні рештки, вони отримують неорганічні (воду, мінеральні солі) та органічні (білки, жири, вуглеводи) речовини.

Робота в підручнику мал. 103 Чим тварини живляться?

Гра за посиланням https://wordwall.net/ru/resource/34019641/

Фізкульт хвилинка для очей

Вчитель  Особливістю живлення тварин є наявність травної системи. За участю органів травлення їжа подрібнюється, розщеплюється, всмоктується та засвоюється організмом.

Види травних систем (демонстрація)

Робота в підручнику с. 86 Як перетравлюють їжу рослини хижаки?

2. Типи живлення тварин

Вчитель За характером їжі тварин поділяють на рослиноїдних, хижих та всеїдних

Робота в підручнику с. 86 мал. 106

Спосіб живлення тварин.

Ці тварини занесені до Червоної книги України.

Чи пов’язано це з їх живленням?

Фізкульт хвилинка

Вчитель За способом живлення тварин поділяють на такі групи: фітофаги (рослиноїдні тварини), зоофаги (хижаки), поліфаги (всеїдні тварини). Паразити використовують інший організм (іншу тварину, рослину чи людину) як джерело живлення й середовище існування та завдають йому шкоди (наприклад, аскарида людська живе в кишківнику людини й живиться її їжею). Сапрофаги — санітари природи, живляться відмерлими рештками рослин (дощові черв'яки), тварин (жуки-гробарики) або поїдають послід тварин (жуки-гнойовики). (Демонстрація)

3. Як перетворюються речовини в організмі людини?

Вчитель У будь-якому організмі постійно відбуваються процеси перетворення неорганічних та органічних речовин, отриманих іззовні. Розглянемо ці зміни на прикладі організму людини . Усю сукупність перетворень речовин та енергії в організмі від надходження поживних речовин іззовні до видалення кінцевих продуктів у зовнішнє середовище називають обміном речовин та перетворенням енергії.

Робота в підручнику с (мал. 106).Пригадаймо органи  травної системи людини

 Гра за посиланням  https://wordwall.net/uk/resource/55071238/пізнаємо-природу/травна-система-людини

  1. ЗВ (закріплення вивченого)
  2. Підсумок.
  3. Рефлексія.
  4.  Д.З. Опрацювати пар. 19. С.85-89. Створити буклет «Як правильно організувати харчування домашніх тварин»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кириченко Галина Вікторівна
    В цих розробках уроків нема нічого від навчання в НУШ. Єдине, гра в wordwoll. Але ви її бачили? Вона на рівні садочка зроблена. Хто що їсть? Пінгвін і лящ? Заєць і морква? Ви серйозно? Порушено принцип науковості!
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
8 лютого
Переглядів
643
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку