Тема. Декоративна стилізація. «Паперові диво-квіти»
Мета: удосконалити навички стилізації рослинних елементів; формувати в учнів практичні навички роботи з папером; розвивати зорове сприйняття, фантазію, аналітичне, абстрактне мислення; виховувати в дітей любов до природи та творів мистецтва
Очікувані результати: учні повинні вміти стилізувати рослинні елементи, працювати з папером.
Обладнання: мультимедійний супровід, ілюстрації, зразки робіт, кольоровий папір, картон, стиплер, ножиці, клей, невеликі аркуші паперу, олівці.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу.
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Птахи на папері з'явились,
З них образи спрощені утворились.
Квіти реальні ми маємо,
Через стилізований образ відображаємо.
− Про кого та що розповідається у віршиках?
− Що сталося з птахами?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
− Скажіть, які слова у віршиках вам не зрозумілі.
− Можливо, хтось із вас знає їх значення та пояснить?
Словнико¬ва робота.
Стилізація в образотворчих мистецтвах, декоративне узагальнення змальовуваних фігур і предметів за допомогою ряду умовних прийомів, спрощення малюнка і форми, об'ємних і колірних співвідношень.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Сприймання і усвідомлення матеріалу.
1. Розповідь учителя
Навколо нас багато чудових об'єктів зображення, які ми б хотіли зобразити в об'ємі. Але можливості пластичних матеріалів не дозволяють нам цього зробити. Тому реальні форми ми стилізуємо (спрощуємо) і передаємо пластичними матеріалами спрощені деко¬ративні зображення.
Прагнучи наповнити своє життя красою, зробити більш привабливими об'ємні зображення, вони прикрашаються (декоруються) різноманітними елементами (квіточки, листочки, зірочки, ця¬точки тощо).
2. Робота з підручником, с. 105 – 106.
3. Сприйняття світлин, творів мистецтва
Розгляньте зображення лелек та скажіть, яка між ними різниця. (На світлині зображені реальні птахи, а поряд розташовані стилізовані декоративні зображення лелеки та півня.)
4. Виконання вправи.
Стилізувати зображення квітки в декоративний образ (намалювати)
5. Перегляд демонстраційного матеріалу.
6. Поетапне виконання композиції вчителем.
Інструктаж
7. Фізкультхвилинка.
VІ. Узагальнення й систематизація знань.
1. Повторення правил техніки безпеки та гігієни при роботі з ножицями та клеєм.
2. Практична діяльність учнів.
Фізкультхвилинка.
3. Перегляд і аналіз робіт.
VІІ. Підсумок уроку.
1. Виставка робіт.
2. Рефлексія.