Тема. Ділення трицифрових чисел на двоцифрове.
Мета: закріплювати вміння учнів ділити трицифрові числа на двоцифрове; розв’язувати задачі на знаходження середнього арифметичного та ускладнені задачі на знаходження четвертого пропорційного; вдосконалювати обчислювальні навички .
Обладнання: картки для усної лічби; таблиці умов задач.
Перебіг уроку I. Емоційне налаштування. В цьому класі друзі всі: Я і ти, і ми, і ви. Добрий день тому, хто зліва. Добрий день тому , хто справа. Ми – одна сім я. В цьому класі друзі всі: Я і ти, і ми, і ви. Посміхнись тому, хто зліва. Посміхнись тому, хто справа. Ми – одна сім я. II.Закріплення знань учнів. 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Обчислення усно. 3. Усна лічба за картками в парах.
4. Завдання для опитування.
✵ Туристи пройшли 3 години зі швидкістю 5 км/год. і 4 години зі швидкістю 4 км/год. Яку відстань подолали туристи?
✵ Довжина прямокутника 8 м, ширина — 4 м. Знайти ширину другого прямокутника з такою ж площею, довжина якого 16 м.
5. Повторення ділення на двоцифрове число без остачі і з остачею.
6. Виконання ділення із записом на дошці 168 : 28, 272 : 34, 513 : 83, 699 : 96.
7. Робота за підручником.
Вправа № 867 (самостійно).
III. Вивчення нового матеріалу
1. Середнє арифметичне кількох чисел
Задача
1.У понеділок термометр показував 20 градусів тепла, у вівторок — 21 градус, у середу — 25. Записати середню температуру цих вимірювань.
2.Щоб знайти середню температуру повітря, треба суму цих температур поділити на кількість вимірювань: 20 + 21 + 25 = 66, 66 : 3 = 22
22 градуси — це і є середня температура повітря за ці дні.
2. Робота за підручником ( вправа № 869).
3. Робота в парах . Вправа № 870
4. Руханка. Говорять що ж, мабуть, настала пора Всім нам відпочити. Хочуть на фізкультхвилинку Усіх запросити. Раз, два – всі присіли, Потім вгору підлетіли. Три, чотири – нахилились. Зі струмочка гарно вмились. П ять, шість – всі веселі – Летимо на каруселі! Сім, вісім – в потяг сіли, Ніжками затупотіли. Дев ять, десять – відпочили І за парти дружно сіли.
IV. Розвиток математичних умінь учнів
1. Задача № 868 (самостійне розв’язання задачі виразом)
2. Аналогічна робота із задачею № 871
3. Розв’язання задач № 880, 877
V. Рефлексія.
- Чи справдилися ваші очікування ? - Які знання знадобились для розв язування задач? - Які завдання були легкими, які – змусили замислитись? - Чому ми навчились сьогодні?
VI. Домашнє завдання
№ 873, 874, 882.