Урок - гра «Математичне кафе». Числові вирази. Обчислення значень числових виразів. Порядок дій.

Про матеріал

Урок - гра "Математичне кафе" для учнів 4 класу. Урок створено за підручником В. Бевза, Д. Васильєвої. На уроці застосовані різні цікаві інтерактивні вправи та ігрові завдання.

Перегляд файлу

1

 

«Математичне кафе»

Тема: Числові вирази. Обчислення значень числових виразів. Порядок дій.

Мета: закріпити вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами, удосконалювати вміння розв’язувати задачі, розвивати увагу, математичне мислення, вміння виділяти головне, виховувати старанність, активність та інтерес до математики.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: математичне кафе

Клас: 4.

                                                Хід уроку

І.     Організація класу до уроку.

1.        Створення сприятливого психологічного комфорту. 

1.Привітання

Зараз у нас урок математики.

2.          Перевірка готовності робочих місць до уроку.

- Чи все необхідне приготували до уроку?

  • голову, щоб думати;
  • вуха, щоб чути;
  • очі, щоб бачити;
  • руки, щоб піднімати;
  • серце, щоб усе відчувати і сприймати.

3.          Мотивація навчальної діяльності.

-         Сьогодні нам випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі, поласувати свіженькими прикладами, відчути неповторний смак числових виразів. Сподіваюсь, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.

-  Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас на уроці.

- Отже,  меню нашого уроку.

             МЕНЮ

  1. Асорті «Класичне»    
  2. Чорний чи зелений чай

3)    Салат «Математичний вітамін»

4)    Салат «Новинка»

5)    Борщик з багатоцифрових чисел

6)    Гарнір «Задачний»

7)    Десерт із цікавинками

8)    Пельменчики-спортсменчики

9)    Гостинці у торбинці

ІІ. Контроль ,  корекція знань , закріплення знань

1. Усний рахунок

- Отож, розпочнемо наш урок з усного рахунку. Якщо ви обчислите вирази, то дізнаєтесь режим роботи нашого кафе. 

- Отже, кафе працює з 9 години 50 хв, до 10  год 10 хв.

А наступні 20 хв ви працюєте самостійно.

  • Давайте  приготуємо стіл до вживання страв. Відкрийте зошит, записуємо число і класна робота.

2. Каліграфічна хвилинка

- Запишіть  27 лютого, класна робота.

- Виконаємо каліграфічну хвилинку, посмакуємо чаєм чорним або зеленим.

А для каліграфічної хвилинки буде таке завдання.

-         Протягом семдесяти років життя людина споживає 43 тонни їжі. Перетворіть 43 тонни в кілограми.

Запишіть число 43000. Давайте пограємо в гру «Так чи ні».

  • Число 43000 багатоцифрове. (Так. Багатоцифрове) Чому?
  • Воно непарне. (Ні, парне). Чому?
  • Число має 0 одиниць (Так)
  • Попереднє число 42299. (Ні.)  (42999)
  • Наступне число 43100. (Ні) (43001).

3.           Математичний диктант.

_ Цікаво, яку ж наступну страву ми скуштуємо?

«Салат «Математичний вітамін».

 Ця страва є надзвичайно корисною для дітей, я рекомендую її вживати щоденно.

-А зараз будьте уважні. Математичний диктант. Записуємо тільки результати обчислення, розділяючи їх комою.

Математичний диктант. Граємо в гру «Онлайн квач». (Починає… Кого заквачуєш наступним прикладом

(500, 90, 100, 60, 240, 120, 40, 48).

  • Назвіть найменше та найбільше число. Чим вони відрізняються?

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

1. Фронтальна робота. Салат «Новинка».

- А тепер попрацюємо всі разом з поняттям «числовий вираз», пригадаємо порядок дій при обчисленні числових виразів і скуштуємо салат «Новинка».

Відкриваємо підручник на сторінці 45, знаходимо завдання 254.

Розгляньте математичні символи. На які дві групи можна поділити ці символи? (Числа та математичні знаки)

Що ж таке числовий вираз?

Якщо два або більше чисел сполучити знаками дій (+, -, :, *), то утвориться числовий вираз.

Наприклад 550+4 це числовий вираз, а 554 – це значення числового виразу.

  • Давайте визначимо кількість дій у кожному числовому виразі.(усно)

 (с. 45, №255).

    2. А зараз  Смачненький борщик з багатоцифрових чисел наповнений ароматом правильних відповідей.

С. 45, №257, 1, 2  вираз.  64056 : 8 + 200= 8007 + 200 = 8207

33369 : 3 – 540 *9 = 11123 – 4860 = 6263

ІV.  Узагальнення та систематизація знань

  1. Робота із задачею. - Нагуляли ми апетит, тож будемо вживати Гарнір «Задачний». Мерщій приступаємо до опрацювання задачі № 258 2), поки наш гарнір не вистиг. Читаємо задачу. Про що задача?

Повторення. Множення двоцифрового числа на одноцифрове.

2. А тепер десерт із цікавинками

-А чи знаєте ви діти, що … 

- Млинець  шириною у 250 см спекли на Масляну у місті Іванків Київської області.  А скільки це буде у м і см?

- Найбільший яблучний пиріг вагою 246 кг спекли  на Закарпатті.

3. Пельменчики-спортсменчики

  • А зараз у нас на черзі страва «Пельменчики-спортсменчики». Що ви очікуєте від неї?( Фізкультхвилинка)

Потомились руки, спинка

в гості йде фізкультхвилинка.

V.   Підсумок уроку

1.  Підсумкова бесіда.

-         Ось і побували ми у «Математичному кафе». Я гадаю, що вам сподобалось?

 - Що ми робили  на уроці?

2.   Оцінювання роботи учнів на уроці.

-  Ми з вами плідно працювали і заслужили  абонемент у кафе до кінця навчального року. Тут ми зможемо ласувати математичними стравами і при цьому примножувати свої знання.

3.    Домашнє завдання- А з собою ви візьмете « Гостинці у торбинці» . Це ваше домашнє завдання. С.45, вирази 257, 2 стовпчик, вирази 262.

На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам доброго апетиту до вивчення математики. Адже набуті зараз знання і вміння вам обов’язково знадобляться у житті.

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 березня 2023
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку