Урок - гра "Математичне кафе" для учнів 4 класу. Урок створено за підручником В. Бевза, Д. Васильєвої. На уроці застосовані різні цікаві інтерактивні вправи та ігрові завдання.
1
«Математичне кафе»
Тема: Числові вирази. Обчислення значень числових виразів. Порядок дій.
Мета: закріпити вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами, удосконалювати вміння розв’язувати задачі, розвивати увагу, математичне мислення, вміння виділяти головне, виховувати старанність, активність та інтерес до математики.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: математичне кафе
Клас: 4.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1. Створення сприятливого психологічного комфорту.
1.Привітання
Зараз у нас урок математики.
2. Перевірка готовності робочих місць до уроку.
- Чи все необхідне приготували до уроку?
3. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні нам випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі, поласувати свіженькими прикладами, відчути неповторний смак числових виразів. Сподіваюсь, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.
- Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас на уроці.
- Отже, меню нашого уроку.
МЕНЮ
3) Салат «Математичний вітамін»
4) Салат «Новинка»
5) Борщик з багатоцифрових чисел
6) Гарнір «Задачний»
7) Десерт із цікавинками
8) Пельменчики-спортсменчики
9) Гостинці у торбинці
ІІ. Контроль , корекція знань , закріплення знань
1. Усний рахунок
- Отож, розпочнемо наш урок з усного рахунку. Якщо ви обчислите вирази, то дізнаєтесь режим роботи нашого кафе.
- Отже, кафе працює з 9 години 50 хв, до 10 год 10 хв.
А наступні 20 хв ви працюєте самостійно.
2. Каліграфічна хвилинка
- Запишіть 27 лютого, класна робота.
- Виконаємо каліграфічну хвилинку, посмакуємо чаєм чорним або зеленим.
А для каліграфічної хвилинки буде таке завдання.
- Протягом семдесяти років життя людина споживає 43 тонни їжі. Перетворіть 43 тонни в кілограми.
Запишіть число 43000. Давайте пограємо в гру «Так чи ні».
3. Математичний диктант.
_ Цікаво, яку ж наступну страву ми скуштуємо?
«Салат «Математичний вітамін».
Ця страва є надзвичайно корисною для дітей, я рекомендую її вживати щоденно.
-А зараз будьте уважні. Математичний диктант. Записуємо тільки результати обчислення, розділяючи їх комою.
Математичний диктант. Граємо в гру «Онлайн квач». (Починає… Кого заквачуєш наступним прикладом
(500, 90, 100, 60, 240, 120, 40, 48).
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1. Фронтальна робота. Салат «Новинка».
- А тепер попрацюємо всі разом з поняттям «числовий вираз», пригадаємо порядок дій при обчисленні числових виразів і скуштуємо салат «Новинка».
Відкриваємо підручник на сторінці 45, знаходимо завдання 254.
Розгляньте математичні символи. На які дві групи можна поділити ці символи? (Числа та математичні знаки)
Що ж таке числовий вираз?
Якщо два або більше чисел сполучити знаками дій (+, -, :, *), то утвориться числовий вираз.
Наприклад 550+4 це числовий вираз, а 554 – це значення числового виразу.
(с. 45, №255).
2. А зараз Смачненький борщик з багатоцифрових чисел наповнений ароматом правильних відповідей.
С. 45, №257, 1, 2 вираз. 64056 : 8 + 200= 8007 + 200 = 8207
33369 : 3 – 540 *9 = 11123 – 4860 = 6263
ІV. Узагальнення та систематизація знань
Повторення. Множення двоцифрового числа на одноцифрове.
2. А тепер десерт із цікавинками
-А чи знаєте ви діти, що …
- Млинець шириною у 250 см спекли на Масляну у місті Іванків Київської області. А скільки це буде у м і см?
- Найбільший яблучний пиріг вагою 246 кг спекли на Закарпатті.
3. Пельменчики-спортсменчики
Потомились руки, спинка
в гості йде фізкультхвилинка.
V. Підсумок уроку
1. Підсумкова бесіда.
- Ось і побували ми у «Математичному кафе». Я гадаю, що вам сподобалось?
- Що ми робили на уроці?
2. Оцінювання роботи учнів на уроці.
- Ми з вами плідно працювали і заслужили абонемент у кафе до кінця навчального року. Тут ми зможемо ласувати математичними стравами і при цьому примножувати свої знання.
3. Домашнє завдання- А з собою ви візьмете « Гостинці у торбинці» . Це ваше домашнє завдання. С.45, вирази 257, 2 стовпчик, вирази 262.
На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам доброго апетиту до вивчення математики. Адже набуті зараз знання і вміння вам обов’язково знадобляться у житті.