Тема. Дитячі розваги взимку.

Про матеріал

Зінтегровано: розвиток зв'язного мовлення, читання, трудове навчання.

Тема. Дитячі розваги взимку.

Мета: дати уявлення про характерні ознаки зими;вчити самостійно здобувати знання; висловлювати припущення; виробляти вміння зв'язко висловлювати думки; збагачувати словниковий запас по темі «Зима»;виховувати бережне ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: мультимедійна дошка, картки, робочі зошити.

Перегляд файлу

                                                                    1

Матеріал підготувала вчиталь початкових класів Гладунська Наталія миколаївна.

Зінтегровано: розвиток зв’язного мовлення, читання, трудове навчання.

                                       Урок № 7

Тема. Дитячі розваги взимку.

 

Мета: дати уявлення про характерні ознаки зими;вчити самостійно здобувати знання; висловлювати припущення; виробляти вміння зв’язко висловлювати думки; збагачувати словниковий запас по темі «Зима»;виховувати бережне ставлення до свого здоров’я.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, картки, робочі зошити.

                            Хід уроку

І. Організаційний момент.

Запитань навкруг багато.

Як на них відповісти?

Біля мене ви сідайте

І мандрівку починайте.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Загадка.

Стало біло навкруги

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма

Здогадались, я…                      ЗИМА.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Так, сьогодні  на урок до нас завітала зима.

(Зачитує учень)

Зимова сторінка, як стежинка,

За стежинкою, стежинка.

По ній котиться клубок

Незвичайний, без ниток.

Наш клубочок залюбки

Поведе тебе в світи.

І на «як?», «чому?» і «де?»

Завжди відповідь знайде.

 

- Зима прийшла не з пустими руками, а з …, відгадайте загадку.

Білий, як сорочка,

Пухнастий, як квочка,

Крил не має, а гарно літає.

Що це за птиця, що сонця боїться?    СНІГ

 

- Зверніть увагу на написання цього слова. Що ми чуємо вкінці? А пишемо?(каліграфічна хвилинка)

- Запишемо, який буває сніг?(Сніг (який?) -...)

- А визнаєте, що сніг буває…веселим! Так, як в цьому вірші Оксани Сенатович. Уважно послухайте і скажіть, чому він веселий?

1) Робота над віршем  Оксани Сенатович «Веселий вірш».

(читання вірша вчителем)

                                Веселий вірш

Падав сніг,

падав сніг –

для усіх, усіх, усіх,

і дорослих, і малих,

і веселих, і сумних.

Всім, хто гордо носа ніс,

він тихцем сідав на ніс.

А роззяві, як на сміх,

залетів до рота сніг.

Вереді за комір вліз

і довів його до сліз.

А веселі грали в сніжки –

сніг сідав їм на усмішки

і сміявся з усіма:

- Ой зима, зима, зима!

2) Повторне читання і аналіз змісту вірша.

- То чому він веселий?(Бо старався розсмішити всіх)

- Кого саме він зачіпав?( Дорослих, малих, веселих, сумних, гордих, бо носа задирали, роззяву, який гав ловить, вереді за комір, а веселим сідав на усмішки.)

- З яким настроєм прочитаємо цей вірш?(Хорове читання вірша)

 

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

- Зима принесла багато снігу. Але з якими словами ви пов’язуєте зиму ще?

1)Словникова робота.

(Слайд «Зимові слова»:

Новий рік, Дід Мороз, снігур, мороз, ялинка, лід, бурулька, іній, велосипед, спека, панамка)

- Запишіть лише «зимові слова»(Зимові слова - …)

2)Робота над віршем Надії Кирян

- Пропаную прочитати вірш Надії Кирян, який так і називається «Зимові слова». Прочитайте і скажіть, які слова ми ще з вами не назвали?(Ковзанка, шуба, піч, пальто, груба, лижі, ковзани, рукавички, сани.)

- Молодці! Як ми бачимо зима принесла не лише свята та гарну погоду, а й різні зимні розваги.

(Зачитує віршик учень)

Всюди віхола панує,

Із сніжинками пустує.

Вибігли всі дітлахи,

В кого сани, ковзани.

Вони з гірки залюбки

Мчатимуть наввипередки.

3) Розвиток зв’язного мовлення. Відгадування загадок та складання речень за малюнками.

Загадка. В снігову, студену пору, всі ми – друзі дітворі. Возять діти нас на гору, ми їх возимо з гори. (САНКИ)

- Правильно. Розгляньте малюнок. Складемо речення.

(Слайд  . Діти на санчатах спускаються з гірки.)

(Вірш зачитує учень з карточки)

Раді хлопчики й дівчата,

Не лякають їх вітри,

З ними сонце на санчатах

Мчить із білої гори.

Так, саночки з гори летять,

А на гору не хотять.

 

- І знову загадка.

Ллється річка, ми лежимо, на річці лід, ми біжимо. (КОВЗАНИ)

В лісі ковзанку з води збудували холоди і…

- Підпишемо наступний малюнок.

(Слайд     . На річці дітвора катається на ковзанах)

 

ЖАРТ. Похвалився хлопчик Стас Петрику – сусіду:

- Завтра я на ковзанах падати поїду.

 

- Наступна загадка.

Ми готуємось до бою:

Сніжні кулі наша зброя.

Рукавиці змокли трішки,

Бо ми граємось у…            (СНІЖКИ)

- Складемо речення до малюнка.

(Слайд    . Хлопці весело грають у сніжки.)

 

- І знову загадка для відгадки:

Влітку відпочивають, взимку дітей катають. (ЛИЖІ)

- Зі слів, що на слайді складемо речення.

(Слайд    . Маринка та Сашко їздять на лижах.)

 

- Послухайте віршик. (Зачитує учень)

От так диво! – сніговик

Загубив десь черевик.

Тупа босою ногою,

Топче стежку під вербою. 

- Підпишемо і цей малюнок.

(Слайд    .Дружні малюки ліплять сніговика.)

               Фізкультхвилинка

4) Творча робота з текстом.

(Слайд   . Речення.

Діти на санчатах спускаються з гірки.

На річці дітвора катається на ковзанах.

Хлопці весело грають у сніжки.

Маринка та Сашко їздять на лижах.

Дружні малюки ліплять сніговита.)

- Хто був зображений на всіх малюнках. А ви помітили, що деякі слова у реченнях були виділені.

(Слайд   . Діти, друзі, хлопці, Маринка та Сашко, малюки.)

- В текстах використовують слова, близькі за значенням, щоб слова не повторювалися. А якби це був текст, можна було б вжити «вони».

5) Самостійна робота учнів.

- Прочитайте текст.

     Прийшла зима. Випав перший сніг. Діти вибігли на вулицю. Діти катаються на санчатах. Діти їздять на лижах. Веселяться діти!

-  Які недоліки ви помітили? Замініть їх і запишіть удосконалений текст. Чому в кінці тексту стоїть знак оклику? Які ще зимові ігри ви знаєте?

6) Диференційовані завдання.

- З поданих груп слів склади речення.

 А)                       Гра в сніжки

сніжки, в, діти, грали;

фортецю,для, побудували, початку, снігову;

Миколка, із, готував, снігу, кульки;

Петрик, за, слідкував, позиціями, супротивника.

 

Б)                         Зимові канікули

канікули, почались, зимові;

у, дітки, каток, дворі, залили;

катаються, вони, на, тепер, ковзанах;

весело, їм, дуже;

зими, приходу, діти, радіють.

 

В) Скласти твір за поданим зачином і кінцівкою.

                           На катку

     Сильний мороз скував ставок. Сніг засипав берег. Оленка побігла на каток.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

     Дівчинка довго згадувала про ці веселі події на катку.

 

Г) 4. Склади твір за малюнком і поданим планом.

                                           План

1. Прийшла зима.

2. Забави дітей.

3. Зима в лісі.

 

7) Перевірка виконаної роботи. Зачитати кілька робіт.

 

У. Підсумок уроку.

Наші діти витягли санчата

І б’ючи підборами об сніг,

Мчать, веселі, весну зустрічати,

Розсипаючи щасливий сміх.

- Зима нам дарує безліч радісних митей. Але не любить неслухів. Та хто тепло вдягається, гарно їсть та швидко рухається, тому мороз на страшний.

А чому це у Марічки

Морозець щипає щічки?

Дівчинка всміхається:

- Так зима вітається.

УІ. Трудове навчання.

- Тож і ми з нею не прощаємось, бо зима тільки починається. І бажає всім бути радісними, бадьорими та здоровими. Вдома намалюйте і напишіть за що ви любите зиму. А ще виготовить зимову аплікацію, розрізавши квадрат за лініями (гра «Танграм»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток:

1.З поданих груп слів склади речення.

                        Гра в сніжки

сніжки, в, діти, грали;

фортецю,для, побудували, початку, снігову;

Миколка, із, готував, снігу, кульки;

Петрик, за, слідкував, позиціями, супротивника.

 

                         Зимові канікули

канікули, почались, зимові;

у, дітки, каток, дворі, залили;

катаються, вони, на, тепер, ковзанах;

весело, їм, дуже;

зими, приходу, діти, радіють.

 

 

2. Поширити речення за допомогою другорядних членів речення.

     Зраділи діти. Випав сніг. Дівчата ліплять. Хлопці катаються. Веселяться дітлахи. Мати чекає. Настав вечір.

 

3.Скласти твір за поданим зачином і кінцівкою.

                           На катку

     Сильний мороз скував ставок. Сніг засипав берег. Оленка побігла на каток.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

     Дівчинка довго згадувала про ці веселі події на катку.

 

4. Склади твір за малюнком і поданим планом.

                                           План

1. Прийшла зима.

2. Забави дітей.

3. Зима в лісі.

 

 

 

 

doc
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
5530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку