Тема дня. Доречне вживання дієслів-антонімів у власних висловленнях.

Про матеріал
Мета: поглиблювати знання про дієслова; розвивати в учнів уміння добирати Дієслова протилежні за значенням; вчити вживати дієслова-антоніми у власному мовленні; збагачувати лексичний запас учнів; учити складати розповідь за серією малюнків, використовуючи опорні слова та вислови; виховувати бажання допомагати слабшим.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________   Українська мова 2  клас

 

Тема місяця.

Тема тижня.

Тема дня. Доречне вживання дієслів-антонімів у власних висловленнях.

Мета: поглиблювати знання про дієслова; розвивати в учнів уміння добирати

Дієслова протилежні за значенням; вчити вживати дієслова-антоніми у власному мовленні; збагачувати лексичний запас учнів; учити складати розповідь за серією малюнків, використовуючи опорні слова та вислови; виховувати бажання допомагати слабшим.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників(вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає слова із вивченими буквами

Читає вголос тексти, складені з 5-6 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Розгадує ребуси

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються

Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням

Записує тексти з 5 – 6 коротких речень

Записує текст з 3 – 4 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад,міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Дзвоник дзвенить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

Гей, до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

 

ІІ. Етап цілепокладання

— Які слова ми вивчаємо?

— На які питання вони відповідають?

Робота в групах. Гра «Хто більше впіймає слів — назв дій»

Учні слухають уважно текст і записують усі дієслова, які почули. Перемагає група, яка впіймає найбільше дієслів.

ЗАПАС НА ЗИМУ

Кожний робить собі запаси на зиму по-своєму. Ховрах зерно з полів краде  й ховає в нору. Навіть особливі комори риє для краденого зерна. Водяний щур забиває нірки картоплею. Сич на зиму заморожує в дуплі, як у холодильнику, мишей і птахів.                                                                                                                                                          М. Сладков

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми будемо вчитися переказувати казку, складати розповідь за поданим початком,  а також ми познайомимося з дієсловами протилежними за значенням.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

Відгадайте загадку.

Підморгне зеленим оком — ми йдемо,

Підморгне червоним оком — стоїмо,

Жовте моргає — уваги вимагає. (Світлофор)

Запишіть каліграфічно.

Світ лофор світлофор

Група учнів зупинилася перед світлофором.

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Робота над казкою

— Відгадайте загадку. Упізнайте героїв казки.

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа —

В них таке смачненьке м’ясо...

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене... (лисиця).

Довгоногий гречний пан

Сірий одягнув жупан:

До бабиних конопель

Понадився... (журавель).

Робота в парах

  • З якої казки цей уривок?

— Пригадайте і розкажіть за особами початок і кінцівку казки.

— Слова стук-стук, шкряб-шкряб, хлюп-хлюп, стриб-стриб замініть іншими словами. Запишіть їх разом із назвами предметів за зразком.

Фізкультхвилинка


Руки в сторони та вгору,—

На носочках піднялись.

Підняли голівку вгору

Й на долоньки подивись.

Руки в сторони розводим,

Опускаєм плавно вниз.

Присідати ми почнем,

Добре ноги розімнем.

Раз присіли — руки прямо.

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали,

Нахил вліво — раз, два, три!

Повертаємося вправо.

Все виконуємо гарно.

Вліво, вправо повернулись,

Ось розминці вже й кінець.

Хто ж старався — молодець!


Колективна робота. Складання зв’язної розповіді за поданим початком

— Розгляньте фотографію. Що на ній зображено?

— Складіть і запишіть розповідь за поданим початком, користуючись словами для довідки.

— Підкресліть слова — назви дій.

Робота над змістом прислів’їв

— Як ви розумієте прислів’я?

Творчий вибірковий диктант

— Запишіть слова, якими закінчуються речення.

На дошці записані слова для довідки: кладуть, ллють, колють, ліплять, рубають, сіють, варять, співають, їдять.

Траву косять, а дрова...

Хліб ріжуть, а цукор...

Картоплю садять, а пшеницю...

Чашку на стіл ставлять, а ложку...

Сіль сиплють, а воду...

Пиріжки печуть, а борщ...

Вірш читають, а пісню...

Молоко п’ють, а хліб...

Тісто місять, а вареники...

Гра «Упіймай дієслова»


Навесні, коли бузок

Хоче зацвітати,

Виглядає ластівок

Наша біла хата.

Ми подвір’я підмели,

Висіяли квіти,

А весні допомогли

Яблуні білити.

І розчистили струмок,

Що тече з діброви...

До прильоту ластівок

Все у нас готово.  А. Качан


Вправа

  • Прочитайте прислів'я. Поясніть його значення.

Умієш помилятися, умій і виправлятися.

  • Спишіть. Підкресліть дієслова, протилежні за значенням.

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Тренувальна вправа на закріплення.

Робота за сюжетними малюнками. 

- Склади речення з поданими словами.

Вправа «Кубування».

 «Завітав сьогодні в клас

На заняття знову до нас Кубик,

діти, не простий Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.»

Запитання «Куба»:

- Дієслова означають…(Назву дій предметів).

- Дієслова відповідають на питання…(Що робить?...).

- Дієслова бувають…(Близькі за значенням).

Вправа

  • Прочитайте прислів'я. Спишіть, уставляючи слова з довідки.

Маленька праця краща за велике безділля.

Більше роби — менше говори.

Хто працює, той працю шанує.

Довідка:велике, менше, шанує.

Робота в групах. Кожна група обирає прислів'я і складає за ним невеличку розповідь, розкриваючи зміст прислів'я.

  • Назвіть і підкресліть протилежні за значенням слова.

Робота в парах. Гра «Протилежності»

  • До слів лівого стовпчика доберіть протилежні за значенням з правого. Запишіть їх парами.

Купувати мовчати

руйнувати продавати

говорити підігрівати

підіймати опускати

охолоджувати кричати

шепотіти будувати

Учні «ланцюжком» зачитують утворені пари. З однією парою слів (за ви­бором) скласти і записати речення.

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Робота з мультимедійною презентацією.

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Розгляньте малюнки. Спробуйте їх озвучити. Складіть діалоги за малюнками.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Вправа «Незакінчене речення». 

- Ми навчилися сьогодні на уроці…

- Наш урок був…

- Дієслова означають…

- Дієслова відповідають на питання…

- Дієслова бувають…

Поаплодуємо собі за хорошу роботу.


 

1

 

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку