Тема дня.Правильна вимова слів зі звуком [ґ].

Про матеріал
Мета:повторити в мовленнєвому ряді звук [ґ] та читати слова з цією буквою, римувати слова; розвивати фонематичний слух та артикуляцію учнів; розширювати словниковий та фразеологічний запас дітей; формувати рухові навички; розвивати дрібну моторику, уважність та самостійність у виконанні завдань; виховувати дбайливе ставлення до птахів.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________   Українська мова  1  клас

 

Тема місяця.

Тема дня.Правильна вимова слів зі звуком [ґ].

Мета:повторити в мовленнєвому ряді звук [ґ] та читати слова з цією буквою,

римувати слова; розвивати фонематичний слух та артикуляцію учнів;

розширювати словниковий та фразеологічний запас дітей; формувати рухові

навички; розвивати дрібну моторику, уважність та самостійність у виконанні

завдань; виховувати дбайливе ставлення до птахів.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників(вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь

Сприймає монологічне висловлення та аудіоматеріали

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання в усній та письмовій формі

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст письмово (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає вголос тексти, складені з 8-10речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує словникові слова

Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням

Записує текст з 6-8 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад,міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

ДоброГо дня!

Чи Готові ви щодня?

Картинки по запросу гудзикПрацювать Гарненько

І писать чистенько?

 

ІІ. Етап цілепокладання

— Погляньте на дошку, там заховались малюнки, і наше за­вдання — встигнути всі їх розгадати.

— Що зображено на першому малюнку, відгадайте в загадці.

Я маленький і кругленький,

На одежі я завжди,

Картинки по запросу українець малюнокМене в петлю вставляють

Сто разів туди-сюди. (Ґудзик)

Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні у нас будуть дуже цікаві завдання, а гостем у нас сьогодні пан Ґазда зі своїм гуздиком.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

— Промовте перший звук у слові ґудзик. ([ґ]) А тепер усі разом уявімо себе гусятами, як вони ґелґочуть? (Ґа-ґа-ґа-ґа) Промовте лише звук [ґ], але тихенько, по-секрету. Які органи мовлення пра­цюють над вимовою цього звука? (Глотка)

— А, якщо струмінь повітря натрапляє на перешкоду, створю­вану глоткою, який це звук — голосний чи приголосний? (Приголо­сний) То чому звук [ґ] приголосний? (Звук [ґ] приголосний, бо ви­мовляється з перешкодою, утворюваною глоткою.) У парі промовте новий звук та перевірте правильність вимови один одно­го. (Учні вимовляють звук у парах для взаємоперевірки.)

— А ось і перший малюнок (вчитель повертає зображення на дошці), то що це? (Ґудзик) Який звук [ґ] у цьому слові — твердий чи м’який? (Твердий) Покажіть умовне позначення твердого при­голосного звука [ґ]. (–)

— Впіймайте звук [ґ] у вірші.

Сидить ґаздинечка на ґанку

І ґазді ґудзик пришиває.

Від ґавеняти ґава Ганка

Нахабу ґедзя відганяє.

Описание: Картинки по запросу українська господиня малюнок— Що означають слова ґаздинечка і ґазда? Ґаздинечка — це лагідна форма слова ґазда, яке називає жінку, що доглядає буди­нок, сім’ю. Як називаємо таку хазяйновиту жінку? (Господиня) Добре, ґаздинечка — це господиня, вона, тоді хто такий ґазда, якщо це він? (Господар)

Спочатку вчитель читає вірш, потім повторює його, а учні плескають у долоні, почувши звук [ґ].

— Вкажіть місце звука [ґ] у словах: ґрунт, ґаблі, дзиґар, ґніт, ґуля, дзиґа.

— Пограємо у гру. Я називаю звук або злиття звуків, а ваше за­вдання — додати до них звук [ґ], наприклад: я називаю а, ви — ґа. Зрозуміли? Приготувались!

У (ґу), о (ґо), рі (ґрі), ел (ґел), ру (ґру), и (ґи), ир (ґир), ал (ґал), ро (ґро), ан (ґан), ав (ґав).

— Молодці, а який ряд назве найбільше слів зі звуком [ґ]? Ко­жен ряд називає слова по черзі, учні сидять рівненько і спокійно підводять руку. (Відповіді учнів.)

Поетична хвилинка.

Картинки по запросу гава малюнокКартинки по запросу гедзь малюнокҐедзь із ґавою зустрівся,

Наче дзиґа, закрутився,

Не ловила ґава ґав,

І у дзьоб їй ґедзь попав.

— Прочитайте вірш самостійно.

— А що означає вислів «ловити ґав»? (Бути неуважним)

— «Мати гостре око»? (Дуже добре бачити.)

— «Закопилити губу»? (Надути губи, вередувати.)

Картинки по запросу агрус малюнок— Що зображено на третьому малюнку? (Учитель показує ма­люнок.) (Аґрус) Що це таке? (Ягода)

— Назвіть другу літеру у слові аґрус («ґе»), а який звук вона по­значає? (Твердий приголосний [ґ])

— Запам’ятайте правило: «Буква ґ на письмі позначає приголо­сний звук — твердий [ґ]». Повторіть.

— Наступний малюнок — … (Ґава).

— А як називається комаха, зображена на малюнку? (Ґедзь) Звер­ніть увагу на схему слова ґедзь, який перший звук? ([ґ]) Дайте йому характеристику. (Звук приголосний твердий.)

— А як можна змінити слова, замінюючи букву літерою «ґе»?

Ранок — (ґанок)

Кава — (ґава)

Прати — (ґрати)

— Доберіть слова.

Ґанок (який?) … — (новий, білий, теплий, дерев’яний, рідний…)

Ґава (яка?) ... — (чорна, прудка, хитра, жива, допитлива).

— Скажіть, а чи потрібна допомога людей ґавам та іншим пта­хам? Коли і як саме ми можемо допомогти? (Відповіді учнів.)

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Вправи з розвитку дрібної моторики руки.

Гуси гучно ґелґотали — ворушаться всі пальчики

Горобці зерно клювали. – пальчики клюють зерно

Гуси гонять горобців, - одна рука махає на іншу

Голубок на ґанок сів. – зображення птаха.

Каліграфічне письмо.

Робота в зошитах.

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Слово про слово

Без угаву — безперестанку, безперервно.

Учні пояснюють, про кого так говорять.

Гострий на язик   — той, хто говорить дотепно, влучно або дошкульно.

Може гори перевернути    — може виконати неможливу роботу, зробити дуже багато.

Ґав ловить   — марно витрачає час.

Крутиться дзиґою   — вертлява людина.

Словниковий диктант

Ґава, аґрус, ґудзик, годинник, ґедзь, дзиґа, ягода, герой, ґрунт, погода, горох.

— Складіть звукові моделі слів ґедзь і ягода.

— Поясніть, чому в слові ґедзь букв більше, ніж звуків, а в слові ягода — звуків більше, ніж букв.

Гра «Віконечка»

На місці пропущених літер вставте г («ге») або ґ («ґе»)

Варіант 1

..уска ..рала на ..ітарі,   Гуска грала на гітарі,

..ел..отів ..усак ..а..арі.   Ґелґотів гусак гагарі.

..ава ..укала ..рака,    Ґава гукала грака,

..олуб ..атив ..опака.    Голуб гатив гопака.

 

Варіант 2

..ава всілася на ..анку,   Ґава всілася на ґанку,

І сиділа там до ранку.   І сиділа там до ранку.

Вранці ..уси пробі..али,   Вранці гуси пробігали,

..аву з ..анку про..аняли.   Ґаву з ґанку проганяли.

Г. Чубач 

— Прочитайте спочатку слова, в яких уставили букву  г, а потім — слова з буквою ґ.

Творча робота

— Переставте речення так, щоб утворився текст. Запишіть його.

1) На зупинці в автобус зайшла старенька бабуся.

2) Бабуся подякувала Ігореві й сіла.

3) Хлопчик схопився з місця.

4) Ігор з мамою їхали автобусом.

— Слова першого речення поділіть на склади.

Розвиток дрібної моторики.

Наш гість пан Ґазда дуже просить, щоб ви пришили йому ґудзик.

Робота у зошитах.

Картинки по запросу штрихування геометричних фігурОсь гляньте надворі йде дощ і наш аргус має ось такий вигляд. Заштрихуйте решту агрусу.

 

 

 

 

 

 

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Робота з відеоматеріалами

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Розіграйте діалог між двома ґудзиками. Про що вони можуть говорити?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Метод «Сорочка»

На ґудзиках напишіть свої враження від нашого уроку та прикріпіть до сорочки

Сорочка намальована на ватмані, а діти отримують паперові круги-гудзики

Картинки по запросу рубашка рисунок

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи все вдалося під час уроку?
  • З чим виникли проблеми? Що ви не зрозуміли?

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
601
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку