Урок "Закріплення звукового значення букви «зе». Опрацювання тексту « Ранок на озері».

Про матеріал
Закріпити набуті знання про букву «зе»; її звукове значення; формувати вміння читати склади, слова з буквою «зе»; збагачувати словниковий запас учнів; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко–складовий аналіз слів; розвивати уяву, фонетичний слух мовлення, навички виразного читання, увагу, мислення; виховувати любов до читання, дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Відкритий урок з української мови (читання)

1 клас 16.12 2020 року.

Тема: Закріплення звукового значення букви «зе». Опрацювання тексту « Ранок на озері».

 Мета: закріпити набуті знання про букву «зе»; її звукове значення; формувати вміння читати склади, слова з буквою «зе»;   збагачувати словниковий запас учнів; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко– буквенний аналіз слів; розвивати уяву, фонетичний слух мовлення, навички виразного читання, увагу, мислення; виховувати любов до читання, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: предметні малюнки ( Баба Яга, Лисиця, Їжак, Ведмідь, Зозуля); демонстраційні картки з друкованою і рукописною буквою; картки для звукових моделей; плакат « Правильно сиди під час письма»; складові таблиці, слова, букви.

                                  Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель: Пролунав уже дзвінок,

Нас покликав на урок.

Він святковий і цікавий,

Бо гостей зібрав чимало.

Повернемося обличчям до гостей,

Посміхнемось і промовим :

«Добрий день!»

Вчитель: Молодці! До мене поверніться,

Посміхніться!

Страх сховаєм у шухляду

І на місце тихо сядем.

ІІ. Повідомлення теми уроку

Розпочинаємо урок читання. Діти, читання – це віконце, через яке люди пізнають світ і самих себе. Тож потрібно на уроках працювати так, щоб віконце щодня ставало більшим і через нього ми могли дізнатися все більше і більше. А сьогодні на уроці ми не тільки помандруємо в казку, а й закріпимо знання про вивчену букву з «зе».  

ІII. Повторення вивченого

1. Казковий зачин.

- З казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває.

- У лісі, лісі темному Баба Яга жила,

Стара і дуже немічна бабуся та була.

Нею всіх дітей лякають, та самі її не знають.

В неї родичів немає по усьому світі,

То, можливо, бабцю ту треба пожаліти?!

В неї хатка вже стара, дах ось протікає.

Ну, а куряча нога вже давно кульгає.

- А ви, діти, хотіли б потрапити до цієї казки?

- Щоб потрапити до казки, потрібно тричі проказати чарівне заклинання. Всі ви добре знаєте, що найчарівнішим словом в усьому світі є... яке слово? ("Будь ласка"). Тому запам'ятайте і давайте повторимо їх тричі:«Будь ласка, будь ласка, будь ласка. Ми хочемо стати героями казки.»

Сьогодні в Бабусі Ягусі День Народження. Та ви вже знаєте, що родичів у неї немає. Ось і вирішила вона запросити гостей з казкового лісу. А вони у відповідь прислали листа з різними завданнями. Мовляв, виконає, порозгадує - будуть гості! Але ж не встигне вона, та й у школу бабця не ходила. Діти, а ви хочете допомогти бабусі? Згодні виконати всі завдання? Добре. А зараз ми дізнаємось, кого першого запросила до себе Бабуся Ягуся на день народження. Відгадайте загадку:

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо…

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене…(Лисиця)

 Так, діти саме лисичку запросила бабуся. А Лисичка дає нам завдання розповісти скоромовки.

1. Повторення скоромовок, вивчених на попередніх уроках.

2. Дихальна гімнастика

- А зараз виконаємо дихальну гімнастику.

Вправа «Нюхання квітки». На вдиху нюхаємо уявну квітку, а на видиху спокійно і повільно говоримо:

 «Добре!»

 «Дуже добре!»

 «Дуже добре пахне!»

 «Дуже добре і приємно пахне!»

А от сходинками алфавіту пропонує нам піднятися інший гість.

Давайте його зустрінемо

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається. Вночі

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?... (Їжачок)

 Їжачок просить нас згадати вивчені букви і пограти з ним в мовні ігри.

1. Назвіть букви, які ми вивчили.

2. Які з цих букв позначають голосні, приголосні?

3.Які  голосні звуки ми з вами вивчили?

4. Чим звуки відрізняються від букв?

5. На які групи поділяються звуки?

3. Пограємо в гру «Блискавка»(швидке читання складів).

4. Гра «Третій зайвий»(знайти зайву букву).

5. Гра «Читайко»(читання слів).

А от ще завдання , які приніс наступний гість

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь)

Гра «Зникла літера»(знайти букву, яка відсутня в словах).

Гра «Здогадайся, хто так розмовляє»

1.Гелгоче, тьохкає,цвірінькає,скрекоче.

Бабуся Ягуся спостерігає за вами і бачить як ви багато вже зробили і тому пропонує вам відпочити.

Фізхвилинка музична.

Поки ви відпочивали вас зачекався наступний гість.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Закріплення  звука «зе».

 Сіра пташка на лужку

 Нам кує :»Ку-ку, ку-ку-ку».

Та погану звичку має —

Яйця в гнізда підкладає.

 Ця матуся-вередуля

Називається …(зозуля).

 Так вірно це зозуля. І вона нас запрошує на озеро,щоб ми їй показали, як ми вміємо читати.

 Сьогодні на уроці ми  закріпимо знання про букву з («зе»), щоб краще читати буквосполучення та  слова із цією буквою.

V. Робота за Букварем (Ранок на озері) с.74- 75

1. Словникова робота.

« Ремез» - птах ряду горобцеподібних; довжина тіла 10—12 см, вага 7—11 г. В Україні ремез гніздовий птах усієї території, рідкісний; селиться біля водойм; живиться комахами, корисний.

«Лоза» — подовжене гнучке стебло або гілка деяких рослин: виноград, верба та ін..

Пояснення слів із тексту : зазирнуло(подивилось), простували(йшли), долинуло( почулося).

1. Читання тексту. Вправа «Розчитування».

2. Читання тексту. Вправа «Ланцюжок».

3. Читання тексту сильнішими учнями.

4. Повторне читання тексту вправа «Гудіння». 

5. Робота в парах:

 А)Гра  «Розшифруй та запиши  слова»

 миза(зима), озром(мороз),  акзом(замок).

Б) « Скласти речення із словом».

В) «Звукова схема слів».

5. Фізкультпауза.

Стомилися, мої малята, настав нам час відпочивати.– Сядьте, діточки, зручно, заплющіть оченята і уявіть, що ви лежите на зеленій, пахучій травичці. Ваші обличчя пестить ласкаве весняне сонечко, повіває легесенький вітерець. А по небу пливуть кудлаті хмарки. Ось  ця схожа на сердитого діда, що насупив брови. А інша – на лагідного песика. Далі – казковий будинок, ще якісь химерні споруди. Гарно навкруги… Світить сонечко, дихає вітерець і тихо-тихо… (Всі слова промовляє вчитель ніжним голосом, повільно. Лунає спокійна мелодія. Надається можливість дітям декілька секунд посидіти в тиші)– Повертайтеся, малята, час нам знову працювати

6. Бесіда за малюнком.

Хто зображений на малюнку?

Що робили тато і Назарко на озері?

Яких птахів бачив на озері Назар?

VII. Підсумок уроку 

Ми виконали всі завдання гостей, і нарешті Баба Яга зможе відсвяткувати свій ювілей.

А хочете побачити, чим закінчується наша казка?

Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання:

"Будь ласка, будь ласка, будь ласка,

Ми хочемо побачити кінець своєї казки."

Всі гості поприносили іменинниці подарунки, але взяла вона лише ті подарунки в яких є буква «зе».  Зефір.  

 -Діти вам сподобалось на уроці?

- Про яку букву ми сьогодні розмовляли?

- Що нового дізналися?

 

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку