Дата __________ Номер уроку ___________ Я досліджую світ 3 клас
Тема місяця.
Тема дня. Вимірювання. Вправляння у проведенні вимірювань
Мета: учити проводити дослід і спостереження; розкрити зміст понять
«вимірювання»; пояснити правильність здійснення вимірювань; повторити одиниці маси та довжини; учити проводити спостереження та досліди з метою визначення ознак предметів; розвивати практичні навички, спостережливість; виховувати інтерес до предмета.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного
використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення
навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)
Використовує різні форми привітання, прощання
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)
Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування
Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами
Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)
Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття
Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Доброго ранку, травам росистим!
Доброго ранку, квітам барвистим!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Людям усім і усьому прекрасному!
- Друзі, посміхніться один одному, побажайте успіхів
ІІ. Етап цілепокладання
Ось у мене я два м’ячі. Як дізнатися який з них важчий? Як дізнатися на скільки саме?
Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Етап цілереалізації
Вимірювання — другий крок до пізнання природи
Щоб визначати розміри тіл на Землі і в космосі, а також відстані між ними, застосовують вимірювання. Наприклад, завдяки вимірюванню довжини річок дізналися, що найдовша річка України - Дніпро, а завдяки вимірюванню об’єму плодів гарбуза з’ясували, що вони найбільші серед овочів. Дізнатися про те, яке тіло має більшу масу і на скільки грамів чи у скільки разів, можна за допомогою зважування, тобто вимірювання їхньої маси. Тобі, мабуть, теж доводилося здійснювати різноманітні вимірювання, зокрема вимірювати свій зріст, температуру тіла під час застуди, час виконання домашніх завдань.
Ознайомлення з приладами для вимірювання
Фізкультхвилинка
Бесіда
Усі предмети мають різну масу. Візьміть в одну руку підручник, а в другу олівець. Що важче? Що легше? У цьому випадку говорять, що маса підручника більша за масу олівця. Різні предмети мають різну масу. Масу визначають зважуванням. Щоб виміряти величину, треба знати одиницю її вимірювання. Однією з одиниць вимірювання маси є кілограм. Зважують кілограмами на терезах чи вагах. Терезами користуються в аптеках, вагами – в магазинах, на базарі.
Робота з підручником
Практична робота. Вимірювання навколишніх предметів
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
1