Тема: Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу
Мета: навчити дітей розпізнавати дзвінкі приголосні в кінці слова і складу, удосконалювати навички правильної вимови і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу, збагачувати словниковий запас слів; розвивати увагу та логічне мислення; виховувати охайність та інтерес вивчення предмета.
Обладнання: зошит, підручник, ілюстративний матеріал, картки
Хід урока
І. Організаційний етап
- Привітання
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
В країну природи, в країну погоди,
В країну чудової української мови.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ліс, зима, осінь
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
- Діти давайте допоможемо Щебетунчику утворити нові слова, змінивши букву, яка позначає голосний звук.
Лис – ліс
Рак – рік
Сон – син
Лук – лак
Дзвінкі приголосні звуки утворюються з голосу і шуму.
Вони поділяються на
• сонорні [в],[м],[р],[р'],[л],[л'],[н],[н'],[й], у яких при вимові голос переважає над шумом
• шумні дзвінкі приголосні [б],[д],[д'],[з],[з'],[дз],[дз'],[ж],[дж],[ґ],[г], у яких при вимові шум переважає над голосом.
В українській мові дзвінкі приголосні звуки
в кінці слова й складу вимовляються дзвінко,
виразно, чітко: друг, дуб, книж-ка,
риб-ка, бе-різ-ка.
Тіди – діти
Укор – урок
Роме – море
Миза – зима
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація знань
1. Гра « Склади слово»
- Діти Щебетунчик розсипав букви і тепер не знає, яке слово потрібно записати. Давайте йому допоможемо скласти слово.
VI. Підсумок уроку