Тема. Дзвінкі та глухі приголосні звуки. 2 клас ( Вашуленко ст.40)

Про матеріал
Тема. Дзвінкі та глухі приголосні звуки. 2 клас ( Вашуленко ст.40) Мета. Формувати в учнів уявлення про утворення і різницю дзвінких і глухих приголосних. Розвивати увагу до слова, мовну догадку, вміння робити звуко-буквенний аналіз слів. Тренувати учнів у правильній вимові приголосних звуків, збагачувати їх словниковий запас. Виховувати бажання вивчати рідну мову, розширювати пізнавальний інтерес, світогляд учнів. Обладнання: різнокольорові віяла, іграшка-мавпочка, індивідуальні картки-пам’ятки, картки для роботи у групах, мультимедійний слайд-фільм.
Перегляд файлу

 

Тема. Дзвінкі та глухі приголосні звуки. 2 клас ( Вашуленко ст.40)

Мета. Формувати в учнів уявлення про утворення і різницю   дзвінких і глухих приголосних. Розвивати увагу до  слова, мовну догадку, вміння робити звуко-буквенний аналіз слів. Тренувати учнів у правильній вимові приголосних звуків, збагачувати їх словниковий запас.  Виховувати бажання вивчати рідну мову,  розширювати пізнавальний інтерес, світогляд учнів.

Обладнання: різнокольорові віяла, іграшка-мавпочка, індивідуальні картки-пам’ятки, картки для роботи у групах, мультимедійний слайд-фільм.

 

Хід уроку

І.  Організація класу.

Чи почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Ви його усі чекали

Все давно приготували.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок розпочинаймо!

Діти: Розум – твій найкращий скарб

Коли з ним ти маєш лад!

 

 

ІІ.   Бліц-повторення вивченого матеріалу.

1.    Дидактична гра «Веселковий диктант»

Пояснення гри. У дітей різнокольорові віяла, на дошці прикріплені різнокольорові смужки, напроти смужок відповіді на запитання. Вчитель читає питання, діти шукають відповідь на дошці, колір смужки біля дошки і показують цей колір на своєму віялі.

1 Червоний     6

2 Оранжевий   голосні і приголосні

3 Жовтий      10

4 Зелений      дж, дз

5 Блакитний   щ, ї

6 Синій            стіл

7 Фіолетовий якір

8 Білий             я, ю, є, і

 

    Всі звуки мови можна поділити на 2 групи, це - …  (голосні і приголосні);

    Скільки в українській мові голосних звуків? (6 );

    Скільки букв, що позначають голосні звуки? (10 );

    Яка буква завжди позначає два звуки? (щ,ц);

    Які дві букви позначають один приголосний звук? (дж, дз);

    Якщо ці букви стоять після приголосного, то вони його пом’якшують (я, ю, є, і);

    Слово, в якому звуків стільки , скільки букв (стіл);

    Слово, в якому звуків більше, ніж букв (якір)

 

2.    Граматична розминка „Не помились!”

Якщо слово починається з голосного звука – плескати в долоні, якщо з приголосного – тупнути ногою.

Африка, рама, Оля, іній, джерело, сумка, парта, урок, дідусь, абрикос, доброта.

 

3.    Дидактична гра „Порівняй!”

  Сіно = сани        рак = мак            сон < дощ

  Щітка > кішка        дзиґа < мотив        джміль < парта

гора = нора 

 

5.    Мовна розминка. Скоромовки, прислів’я.

    Дзвонить дзвонар, дзижчить комар,

        Гудуть джмелі старі й малі.

    Щастя знає кого шукає.

    Щастя без розуму – торбина дірява.

    Без граматики не вивчити й математики.

 

ІІІ.  Мотивація .

1.    Слово вчителя.

Сьогодні до нас на урок завітала незвичайний гість. Давайте вгадаємо хто

На дереві все грається, угору піднімається,

 Кривляється, чіпляється, на хвостику гойдається,

А зветься це малятко — веселе… (мавпенятко).

- Задача в нас непроста. Ми повинні її навчити правильно вимовляти звуки української мови. Що ви можете їй розказати цікавого про українську мову?

(Діти розказують, що укр. мова дуже мелодійна, співуча, скільки букв в алфавіті, скільки голосних і приголосних звуків.)

- А я додам, що раніше, в старих українських граматиках голосні звуки називались голосівками, а приголосні – шелестівками. Як ви думаєте, чому?

А от від мавпочки я дізналася, що є мови дуже бідні на приголосні звуки. Так, тубільці, що живуть в Австралії знають 8 приголосних звуків, а в гавайській мові – 7 приголосних. Саамська мова найбагатша – 53 приголосні звуки, а в дагестанській – 41.

А скільки приголосних в українській мові? (32 приголосних)

- А  давайте пригадаємо, чим відрізняються букви від звуків?

 IV.Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми поговоримо про дзвінкі і глухі приголосні. Складемо пам’ятку про ці звуки, щоб вона була в нашому зошиті та подаруємо мавпочці.

V.Вивчення нового матеріалу.

Пригадайте з 1 класу, чому звуки так назвали: дзвінкі і глухі? (Працюють голосові зв’язки і не працюють). Перевірити практично.

— Прикладіть долоньку до гортані і чітко вимовте звуки парами. Під час вимови яких звуків ви чуєте голос і шум?

— А які звуки утворюються тільки за участю шуму, без голосу?

— Прочитайте правило на с. 40

— Розгляньте таблицю парних дзвінких і глухих приголосних звуків.с. 41

— Прочитайте таблицю решти приголосних, що не утворюють пар.

— Переконайтеся, що всі приголосні звуки української мови належать чи то до глухих, чи то до дзвінких звуків.

Всі приголосні звуки можна розділити на дзвінкі і глухі. І виявляється, що ці звуки між собою ще й дружать й полюбляють ходити парами. За це їх назвали парними. Чим ці звуки схожі і чим відрізняються? (Зверніть увагу на звук ф ).

 

V.  Закріплення нової теми.

1.    Індивідуальна робота по картках „Знайди пару”: з’єднати парні приголосні звуки.

Взаємоперевірка: 1-2-3 ми тепер не просто діти ми тепер учителі.

2..Зміни дзвінкий вправа 113

3.Виконамо  вправу 116

Чи є у цих реченнях помилки ?

Виправіть помилки та запишіть правильно ці речення.

VІ.  Підсумок уроку .

Звуки бувають голосними та….

Приголосні звуки утворюються за допомогою…

Звуки,що утворюються за допомогою шуму,називаються…

Звуки,що утворюються за допомогою голосу та шуму, називаються…

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
11216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку