Тема. Екскурсія до саду для спостереження за квітуванням плодових дерев

Про матеріал
І. Організаційний момент ІІ. Робота за темою уроку - Яка нині пора року? - Якими є прикмети весни? - Які весняні місяці? - Діти! Сьогодні ми разом підемо на екскурсію у весняний сад. День видався чудовим! Озирнімося навкруги! Нас огорнув квітучий світ природи. Сонечко сяє у лазуровій височині. З невидимої висоти лунає дзвінкоголосий спів. Чия це пісня? Так, це жайворонок. Від¬чуйте ніжний запах квітучого саду. Цвітуть яблуні! Дотяг
Перегляд файлу

Дорога в дивосвіт

Урок 34

Тема. Екскурсія до саду для спостереження за квітуванням плодових дерев

Мета: спостерігати за квітуванням плодових дерев; розвивати естетичний смак; ви­ховувати любов до рідної природи.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Робота за темою уроку

  • Яка нині пора року?
  • Якими є прикмети весни?
  • Які весняні місяці?
  • Діти! Сьогодні ми разом підемо на екскурсію у весняний сад. День видався чудовим! Озирнімося навкруги! Нас огорнув квітучий світ природи. Сонечко сяє у лазуровій височині. З невидимої висоти лунає дзвінкоголосий спів. Чия це пісня? Так, це жайворонок. Від­чуйте ніжний запах квітучого саду. Цвітуть яблуні! Дотягніться до запашних галузок, або просто «занурьте» обличчя в ніжні квіти. Сама природа зібрала невеликі букетики начебто порцелянових біло-рожевих пелюсток і густо всипала ними гнучкі галузки дерева! З квітки на квітку перелітають мохнаті бджоли. Вони пробираються навіть у напіввідкриті пуп'янки. їх сердите гудіння чути скрізь над

нашими головами. Постоїмо мовчки. На думку спадають вірші про весну...

Які вірші про весну спали вам вашу думку? Розкажіть.

Погляньте навкруги. Що ви помітили?

Д іти (по черзі):

  • Я бачу ліворуч і праворуч яблуневі галузки у квітах, а за гі­лочками ще багато таких самих білих дерев. Вони здаються білими, тому що кожна галузка цвіте. Над ними в'ються бджоли і пурхають барвисті метелики.
  • А я бачу жайворонків у синьому небі. Вони літають біля са­мого сонця!
  • А я бачу трактор. Він оре землю. На ній виросте такий самий квітучий сад!

КОЛИ ЦВІТУТЬ САДИ, ЗАВЖДИ МОРОЗ...

Коли цвітуть сади, завжди мороз.

 Квітують дерева, то жди біди.

 Мені це змалку взнати довелось,

Що холодно тоді, коли цвітуть сади.

Вони цвітуть, не боячись погроз

Стихій таких, що Боже одведи,

 І ніжний цвіт сильніш від бур і гроз,

Бо тільки він народжує плоди.

Я йду у сад, немовби на урок,

 Збираю жменю мерзлих пелюсток,

Збагнути хочу магію садів.

Я гріюсь холодом, що б'є і губить цвіт

 Я знаю з досвіду тяжких, холодних літ,

 Я знаю: дочекаюся плодів.

І. Коваленко

ІІІ. Повернення до класу

 Діти! А зараз за допомогою кольорового паперу виготовимо
всі деталі, що ми сьогодні згадали і «побачили». На екскурсії були
разом, а отже, разом виконуватимемо одну велику колективну ро­
боту. (Учитель кріпить до дошки великий аркуш паперу, верхня
частина якого попередньо пофарбована ніжно-блакитною фарбою,
а нижня частина — зеленою.)

1   Пояснення послідовності виконання колективної роботи

 Праворуч і ліворуч, і у верхній частині аркуша в нас звисати­
муть рясні квітучі галузки. У небі сяє сонечко і літають птахи. Земля
між деревами покрита густою кошлатою травичкою. Удалині по­
кажемо трактор із плугом.

2 Робота у групах

Учитель об'єднує клас у кілька груп. Кожній групі доручає виконувати деталі з кольорового паперу для певної чистини ком позиції:

  • гілки та гілочки;
  • квіти листя яблуні (у кожній квітці діти малюють жовту серединку і тичинки, а на листках — прожилки);
  • трава, окремі травинки, яскраві квіточки поміж трави;
  • сонечко, промені, легкі білі хмарини;
  • трактор із плугом, сліди плуга на землі.
  • бджілки, метелики.

 

3. Оцінювання виконаної композиції

4. Робота у зошиті (Урок 34)

ІV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

Написати невеликий твір на тему «Що я бачив на екскурсії».

 

 

1

 

docx
Додано
11 серпня 2019
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку