Завдання 1. Розгляньте картинки. Спершу опишіть їх, а потім доберіть відповідні фразеологічні звороти та запишіть їх.
Завдання 2. Закінчіть фразеологізми та поясніть їхні значення. Скористайтеся довідкою.
1. П’яте колесо … - щось непотрібне, зайве.
2. Товкти воду…- займатися чим – небудь непотрібним, безрезультативним; марнувати свій час.
3. Решетом воду …- робити дурну роботу, марно витрачати свій час.
4. Шила в мішку …-про щось явне, чого не можна приховати.
5. Триматися на …-ледве.
6. Сім п’ятниць …- хто-небудь дуже часто і легко змінює свої рішення, наміри, настрій.
7. Як грім …- абсолютно несподівана, раптова подія або новина.
8. На злодієві …- видно, хто винуватий.
9. Чужими руками… - користуватися чужою працею.
10. Берегти як …- пильно оберігати,старанно доглядати, охороняти.
ДОВІДКА: носити, жар, загрібати, до воза, зіницю ока, писано, в ступні, чесному слові, і на дуду грець, не сховаєш, на тиждень, і шапка горить, з ясного неба.
ФРАЗЕОЛОГІЧНІ СИНОНІМИ |
1. Золоті руки |
2. І за холодну воду не братися |
3. Ні пари з уст |
4. Як риба |
5. Намилити шию |
6. Майстер на всі руки |
7. Сидіти склавши руки |
Завдання 3. Установіть відповідність між фразеологічними синонімами та антонімами.
ФРАЗЕОЛОГІЧНІ АНТОНІМИ |
А.Тримати язик за зубами |
Б. За три дев’ять земель |
В. Жити на широку ногу |
Г.Останнє віддасть |
Д.Перебиватися з хліба на воду |
Е. З рідного батька здере |
Ж. Рукою подати |
К. Розв’язати язика |
Інтерактивне завдання «Термометр»
ПОЗНАЧТЕ ГРАДУС СВОЄЇ РОЗУМОВОЇ ПРАЦІ НА УРОЦІ.