Тема: Гідросфера, її основні частини. Океани,моря,затоки протоки. Острови в океані. Практична робота. Позначення на контурній карті морів,проток,заток,островів.

Про матеріал
Мета: навчальна:удосконалити знання учнів про воду на Землі, її кругообіг, сформувати поняття « гідросфера», дати загальну характеристику складових Світового океану,сформувати знання про типи островів; розвивальна:формувати науковий світогляд,розвивати допитливість, пам ҆ ять,уміння працювати з картами,удосконалювати навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності,сприяти розвитку інтересу до гідрології; виховна:виховувати любов до природи Землі,відповідальність за збереження її унікальності, уміння працювати в колективі.
Перегляд файлу

Тема: Гідросфера, її основні частини. Океани,моря,затоки протоки. Острови в океані. Практична робота. Позначення на контурні              й карті морів,проток,заток,островів.

Мета: навчальна:удосконалити знання учнів про воду на Землі, її кругообіг, сформувати поняття « гідросфера», дати загальну характеристику складових Світового океану,сформувати знання про типи островів;

розвивальна:формувати науковий світогляд,розвивати допитливість, пам ҆ ять,уміння працювати з картами,удосконалювати навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності,сприяти розвитку інтересу до гідрології;

виховна:виховувати любов до природи Землі,відповідальність за збереження її унікальності, уміння працювати в колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань,умінь,навичок.

Обладнання: підручник,атлас,карта світу,контурні карти.

 Хід уроку

І. Організаційний момент.

II.Актуалізація опорних знань, умінь

Прийом «Інтелектуальна розминка»

  1. Назвіть оболонки Землі,які було вивчено на попередніх уроках і дайте їм коротку характеристику.
  2. Про найпоширенішу речовину в природі Антуан де Сент-Екзюпері писав так: «у тебе не має ані смаку, ані кольору, ані запаху, тебе не можливо                                                                                                                                описати, тобою насолоджуються ,не відаючи, що ти таке.Не можна сказати, що ти необхідна для життя:ти –саме життя». Що це за речовина?
    Відповідь- ВОДА
  3. В яких агрегатних станах перебуває вода в природі?
  4. Які властивості має вода?
  5. Прислів’я, приказки, загадки про воду(готували учні)

ІІІ.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Дивуй»

Не можна жити без води:

Вона навкруг,вона в тобі,

В озерах , річках, океанах,

Дощу краплинах і в фонтанах.

Вона в емоціях людини:

В сльозах від радощів чи гніву.

 Й краса природи на Землі

Не може жити без води.

Чудова наша гідросфера,існує все навколо неї:

І людство,й фауна,і флора,і все,що є у нас навколо.

А не було б її,життя все зникло на Землі.

Не важко здогадатися,про що йде мова. Звичайно,про водну оболонку Землі. Саме гідросферу та її складові ви вивчатимете на наступних уроках. Ми будемо мандрувати морями та океанами,річками та озерами,спробуємо розкрити таємниці водної оболонки.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Прийом «Проблемне питання»

1. Т.Г. Шевченко писав: « Тече вода в синє море,та не витікає…» Чи й справді вода,яка потрапляє до моря,океану,ніколи не повертається на суходіл? (Діти розповідають про кругообіг,складають схему,і записують у зощит.  Океан- повітря –океан; океан-повітря-суходіл-океан)

Світовий кругообіг води пов ҆ язує між собою всі оболонки Землі та живі організми.

2.З яких частин складається гідросфера?(Схема на дошці)

http://subject.com.ua/lesson/geographic/klas6/klas6.files/image038.jpg

3.Світовий океан та його частини
Єдиний Світовий океан поділяється на чотири океани.

Найбільший з океанів — Тихий, площа його становить 1/3 загальної поверхні земної кулі. У цьому океані знаходиться найглибша западина світу — Маріанський жолоб.

Атлантичний океан удвічі менший від Тихого. Довжина його з півночі на південь майже така сама, як і Тихого, але він набагато вужчий.

Індійський океан менший від Атлантичного. Його площа становить 1/5 частини Світового океану, на ній можна розмістити Африку і дві Америки.

Північний Льодовитий океан найменший, він у 14 разів менший за Тихий.

Останніми роками країни, що проводять дослідження в Антарктиці, виділяють п’ятий океан — Південний — навколо Антарктиди.

Питання. Чим Світовий океан землі розділений на чотири океани?

Межами океанів служать береги материків, і тільки в південних широтах їх межами прийнято вважати меридіани від крайніх точок материків.

Робота зі словником. Материк — велика ділянка суші, яка з усіх або майже з усіх боків омивається водою. Їх шість. Найбільший — Євразія, найменший — Австралія.

Завдання. Показати на карті материки, позначити їх на контурній карті.

В океані розміщені і невеликі ділянки суші — острови.

Робота зі словником. Острів — порівняно невелика ділянка суші, яка з усіх сторін омивається водою. Найбільший острів — Ґренландія — в 3,5 разу більше України.

 

http://subject.com.ua/lesson/geographic/klas6/klas6.files/image040.jpg

 

Частина материка або острова, яка далеко вдається в океан чи море: півострів (Аравійський, Кримський, Флоріда, Скандинавський).

В усіх океанах виділяють моря і затоки.

Робота зі словником. Море — частина океану, яка відрізняється від нього властивостями води, течіями, живими організмами.

 

http://subject.com.ua/lesson/geographic/klas6/klas6.files/image042.jpg

 

Робота зі словником. Затока — це частина океану, моря, що глибоко вдається в суходіл.

Робота зі словником. Відносно вузьку частину водного простору, що сполучає два водні басейни і роз’єднує ділянки суходолу, називають протокою.

 4.Хвилинка релаксації

\/.Закріплення вивченого матеріалу

1) Вода в природі існує у стані:

а) рідкому; б) твердому; в) газоподібному; г) в усіх названих.

2) Води в природі більше у стані:

а) твердому; б) рідкому; в) газоподібному.

3) Основна причина кругообігу води в природі:

а) холодні і теплі течії; б) внутрішнє тепло Землі; в) енергія Сонця.

4.Пр..р. позначення на контурнй карті основних об ҆ єктів теми.

\/І. Д/з 1.Опрацювати п.38-39

              2. дописати практичну і виписати основні терміни теми.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку