6 клас
Тема проекту „Подорож на повітряній кулі”.
Мета: засвоєння програмного матеріалу по темі „Атмосфера” через організацію інформаційно - дослідницької роботи учнів, розвиток їх творчих здібностей, набуття навичок колективної діяльності.
Проблема: здійснити заочну подорож на повітряній кулі та відобразити свої враження в щоденнику.
Термін проекту: середньотривалий – 1 місяць. Клас розбивається на міні-групи. Кожна вибирає собі тематичні питання і накреслює шляхи його вирішення під керівництвом вчителя.
1 група Завдання:
Які знання про будову атмосфери необхідні при підготовці до подорожі на повітряній кулі?
1) Що таке атмосфера?
2) Яку будову має атмосфера?
3) Які особливості різних шарів атмосфери?
Результати:
2. Побудувати кругову діаграму „Склад повітря тропосфери». (Використати Microsoft Office Excel або Сoogle Excel)
3. Записати рекомендації мандрівникам.
2 - 3. група Завдання:
Як впливає зміна температури і атмосферного тиску з висотою на самопочуття людини?
Як контролювати висоту підйому?
1. Від чого залежить розподіл температури на поверхні Землі?
2. Що таке атмосферний тиск?
3. Від чого залежить розподіл атмосферного тиску на поверхні Землі?
4 -5 група Завдання:
Як змінюється температура і атмосферний тиск з висотою? Чому?
Як визначити висоту за допомогою барометра та інших приладів?
Результати
1. Побудувати графік взаємозв’язку температури і атмосферного тиску.
(Використати Microsoft Office Excel або Сoogle Excel)
6 група Завдання:
Визначити, в яку пору року найкраще здійснювати політ.
1. Що таке погода? Якими показниками характеризується її стан?
2. Які типи погоди характерні для нашої місцевості?
Результати
1. Графік „Хід середньодекадних метеорологічних елементів». (Використати Microsoft Office Excel або Сoogle Excel)
2. Діаграма „Типи погод”. (Використати Microsoft Office Excel або Сoogle Excel)
3. Експертний висновок про пору року, якій слід віддати перевагу для вибору часу мандрівки
7група Завдання:
В якому напрямку полетить куля в нашому селі?
1. Що таке вітер і які причини його утворення?
2. Як визначити напрямок та силу вітру?
Результати
1. Графік „рози вітрів” (Використати Microsoft Office Excel або Сoogle Excel)
2. Експертний висновок про можливий напрямок польоту
8 група Завдання:
Яка небезпека може підстерігати мандрівників при зустрічі з хмарами?
Чи вплинуть опади на перебіг подорожі?
1. Що таке хмари, які вони бувають і на якій висоті утворюються?
2. Що таке опади, які види опадів характерні для місцевості?
Результати
1. Схема різноманітності хмар. (Mind map)
2. Діаграма хмарності і кількості опадів за багаторічними даними. (Використати Microsoft Office Excel або Сoogle Excel)
3. Таблиця залежності хмарності і випадання опадів від напрямку вітру
4. Попередження про небезпеку зустрічі з хмарами та опадами.
9. група Завдання:
Як спрогнозувати погоду перед вильотом?
1.Скласти прогноз погоди за даними метеорологічних спостережень,
місцевих ознак, народного календаря
Етапи роботи:
І Підготовка до подорожі.
II Самостійна робота міні-груп
III Творча лабораторія.
Підготовка до польоту.
IV Подорож.
Клас ділиться на три групи. Кожний екіпаж вибирає назву своїй повітряній кулі, малює її на плакаті або виготовляє макет. Учні знайомляться з подорожами літературних героїв на повітряній кулі та принципом її роботи.
Завдання екіпажам:
1. Оформити свої враження про політ в щоденнику. ( Використати Padlet)
2. Проаналізуйте труднощі, які можуть зустрітися під час мандрівки, розробіть інструкції пасажирові повітряної кулі.
3. Опишіть екстремальну ситуацію, в якій ви опинилися під час подорожі. Розробіть модель поведінки екіпажу в даній ситуації. Оформіть звіт про подорож. (Використати стрічку часу