Тема. Практична робота. Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю.

Про матеріал

Завдання уроку (чому навчати, що розвивати, що виховувати). Узагальнити знання молодших школярів про гірські породи своє місцевості, вчити розпізнавати їх, з'ясувати, як використовують люди гірські породи; формувати вміння здобувати знання на основі дослідів; продовжити знайомство учнів з професіями; пояснити хто такі геологи; розвивати спостережливість, мовлення учнів, виховувати пізнавальні інтереси, формувати навички співпраці.

Перегляд файлу

Урок 6

Тема. Практична робота.  Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю.

Завдання уроку (чому навчати, що розвивати, що виховувати).  Узагальнити знання молодших школярів про гірські породи своє місцевості, вчити розпізнавати їх,  з’ясувати, як використовують люди гірські породи; формувати вміння здобувати знання на основі дослідів; продовжити знайомство учнів з професіями; пояснити хто такі геологи;  розвивати спостережливість, мовлення учнів, виховувати пізнавальні інтереси,  формувати навички співпраці.

Тип уроку: урок використання знань, умінь і навичок.

 Гасло. Нехай наш урок  нам казкою стане. Про ньго  розкажемо татові й мамі.

 Санітарно-гігієнічні вимоги. Напередодні уроку нагадую  дітям про необхідність узяти  вологі і сухі  серветки. Можна взяти фартушки і нарукавники.             

Обладнання: колекція корисних копалин, таблиці.

Хід  уроку

І. Організація класу.

Нумо, діти, підведіться I

 Всім приємно посміхніться.

 Продзвенів уже дзвінок,

 Починається урок.

-Що я хочу від уроку...

У – уважними,

Р – розумними,

О – організованими,

К – кмітливими.

Гра « Усмішка по колу»

(Діти стають у коло,  беруться за руки і по колу посміхаються один одному)

 Фенологічні спостереження. «Бюро погоди»

- Вас вітає «Бюро погоди» 1-Б класу.

- Сьогодні ( день, число, місяць).

- У нас зараз ( пора року), тому на вулиці  . . .  .

- Небо . . . .

- Сонце . . . .

-Зранку йшов  . . . .

- Вітер . . . .

 IІ. Корегування опорних знань умінь і навичок.

-Пригадайте, яку тему ми з вами обговорили на попередньому уроці? ( Гірські породи).

-З якими гірськими породами ми знайомились на попередньому уроці? ( Галька, щебінь…).

III. Повідомлення теми і мети уроку.

   -До нас сьогодні завітала героїня казки П.П.Бажова Господарка Мідної гори.Вона є  не тільки хранителькою скарбів, але й покровителькою сміливих, мужніх, творчо обдарованих людей. Тому постарайтесь її обов’язково сподобатись.

IV. Мотивація навчальної діяльності

  -На сьогоднішньому уроці ви будете маленькими дослідниками.Ми будемо досліджувати гірські породи  рідного краю. Їх нам принесла наша гостя у цій чарівній шкатулці. Що ж там? Відгадайте.

Загадки

Він жовтенький і сипучий,

 У дворі лежить у кучі.

 Якщо хочеш – можеш брати

 І фортецю будувати.

 Тільки воду мусиш  мати.   (Пісок)

Майстер для мене

Вогонь розведе.

Додасть води,

Ногами помне.

Замісе, як тісто,

В руках оживу.

І буду свистіти,

І буду поїти,

Як мене звати, діти?    (Глина)

Уламки скель і кам’яних брил.   ( Щебінь )

Гладеньке, обкатане  і відшліфоване водою каміння. ( Галька) .

 Рубрика .Цікавинки звідусіль  або відповіді маленьким чомучкам. (Додаток 1).

 V. Загальний інструктаж,усвідомлення учнями алгоритму дій.

Дослідницька робота

(Об’єднання в групи. Клас ділиться на чотири групи. Діти досліджують пісок, щебінь, глину, гальку за алгоритмом).

Алгоритм дослідження гірської породи (у кожної групи)

 1. Розглянь корисну копалину. Визнач її колір.

 2. Понюхай корисну копалину. Визнач її запах. 

 3. Якщо корисна копалина тверда, спробуй її розламати. Визнач її твердість.

 4. Укинь корисну копалину у воду, чи розчиняється вона у воді? Плаває вона на поверхні чи     опускається.

 VI .Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.  

VII.Звіт про виконання роботи.Узагальнення і систематизація результатів роботи.

Презентація своїх досліджень кожною групою.

Робота з малюнками

Еврістична бесіда

   -Розгляньте малюнки. Ви бачите що на глибині  залягають товщі гірських порід: пісок, глина, щебінь, галька. Одні розташовані ближче до поверхні землі, а інші ні.

Гірські породи, що залягають близько від поверхні, видобувають у кар’єрах .

 

 

 

 

Гірські породи, що видобувають на глибині видобувають у шахтах.

 

 

 

 

 

              Шахти, які були в минулому                                         Шахти теперішнього часу

  -Як ви думаєте, звідки легше видобувати гірські породи?

Багато науковців працюють над тим як же побільше видобувати гірських порід із глибини. Люди багатьох професій працюють, щоб знайти гірські породи, підняти їх на поверхню, перевезти на заводи.

Знайомство з різними професіями

Геолог – людина, яка веде пошуки гірських порід.

Шахтар – людина, яка в шахті видобуває корисні копалини

Що ви знаєте про професію шахтаря ?

(професія шахтаря вважається самою складною і екстремальною, її вибирають найбільш мужні і сміливі люди).

VIII .Підсумок уроку.

-На уроці ми розглядали корисні копалини…

-Сподобався вам наш урок?

-Що вам запам’яталось найбільше?

-Чому потрібно економити підземні багатства?

 - Господарка Мідної гори дуже задоволена  вашою роботою. На згадку про себе вона вам дарує «камінчик допомоги». Якщо  вам стане важко, ви стисніть його в руках і ваша проблема обов’язково вирішиться.

 

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку