Конспект розроблено за підручником "Я досліджую світ" 1 клас автора Грущинська І. Також використано завдання зошита з друкованою основою в ІІ частинах цього ж автора.
Дата:
Клас: 1
Предмет: Я досліджую світ
Урок № 22
Тема: Які я маю органи чуття?
Мета: ознайомити учнів із органами чуття (очі, вуха, ніс, язик, шкіра); учити називати їх; сприяти розвитку вмінь розпізнавати різноманітні форми предметів; учити знаходити між ними схоже і відмінне, визначати істотні ознаки; розвивати мовлення; виховувати повагу до однокласників.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: предметні малюнки, глиняний посуд, зображення органів чуття, аудіозапис пісні про ярмарок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Уявна подорож за аудіосупроводом
- Ми з вами вирушимо в уявну подорож. Яке місце ми з вами відвідаємо ви мені скажете, прослухавши звуки, що там лунають.
- Це ярмарка. Який орган вашого тіла допоміг вам відчути атмосферу ярмарки?
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Отже ми побуваємо на ярмарку, оглянемо вироби народних майстрів та дізнаємося, які органи людини допомагають їй вивчати навколишній світ.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Відвідування лавки з вишивкою.
- Огляньте вироби майстрині.
- Який орган вашого тіла допоміг вам це зробити?
- Які властивості предметів ми відчуваємо зором?
2. Відвідування лавки гончара
- Майстер наступної лавки передав нам свої вироби ось в цій коробці. Спробуйте дізнатись що там за допомогою рук.
- Який орган вашого тіла допоміг вам це зробити?
- Які властивості предметів ми відчуваємо дотиком?
3. Фізкультхвилинка
- На ярмарку можна не лише купити чи продати що завгодно, а й побачити багато нового й дивовижного, послухати народні пісні, взяти участь у розвагах. То ж давайте і ми прове-демо розвагу «Веселі звірі»
4. Відвідування лавки з овочами та фруктами.
- Довго перебуваючи на ярмарку ви мабуть зголодніли? Вас вирішив пригостити господар овочево-фруктової лавки. Скуштуйте його гостинці та скажіть, чим вам довелося посмакува-ти?
- Який орган вашого тіла допоміг вам це зробити?
- Які властивості предметів ми відчуваємо смаком?
5. Подарунок на прощання
- Нам вже час залишати ярмарку. На прощання господарі приготували вам подаруночок. Що це , спробуйте відчути носом.
- Який орган вашого тіла допоміг вам це зробити?
- Які властивості предметів ми відчуваємо нюхом?
IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Робота над загадками
Два сусіди-непосидьки: вдень на роботі, вночі на відпочинку. (Очі)
Між двох світил я в середині один. (Ніс)
П’ять братиків — роками рівні, ростом різні. (Пальці)
Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)
Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє й весело співає. (Вуха).
2. Гра «Добери відповідний орган чуття»
V. Рефлексія
— Що нового дізналися на уроці?
— Що таке органи чуття?
— Назвіть органи чуття.