Тема "Грають віртуози. Камерно- інструментальна скринька." 6 клас

Про матеріал
Мета: Ознайомити з особливостями розмаїття та типологією камерно-інструментальних жанрів, ознайомити з поняттям «віртуоз» та «імпровізація в музиці», ознайомити з видатними іменами скрипкових майстрів. Розвивати вміння учнів уважно слухати камерно-інструментальну музику та знаходити на слух характерні особливості музики імпровізаційного складу, вміння виразно виконувати пісні, створювати власний музичний супровід до пісні на елементарних інструментах. Виховувати інтерес до слухання класичної інструментальної камерної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів. Розробку можна використовувати для дистанційної форми навчання. Натиснувши на зображення, можна автоматично перейти, для перегляду, на інтернет сторінку.
Перегляд файлу

image 

Грають віртуози.                    

Камерно-інструментальна скринька.

image

Вітаю! Цікаво, що в мистецькій скарбничці композитора є багато музичних творів, які належать до камерно-інструментальної музики. З ними ми будемо знайомитись упродовж декількох наступних  уроків.  Давайте розглянемо ці жанри.

image

image 

image

Нотний запис музичного твору робить композитор, а виконують твір зазвичай інші музиканти- виконавці. Та сьогодні ми поговоримо про композитора який надзвичайно майстерно виконував свої твори.

image

image

Ніколо Паганіні - італійський композитор, скрипаль-віртуоз, гітарист. Одна з найяскравіших постатей музичної історії XVIII-XIX століть.  Паганіні добре знався на музичних інструментах. У нього була особиста колекція скрипок майстрів стародавньої Італії. Особливо він цінував

скрапку майстра Ґварнері. Цей інструмент  хтось влучно назвав "удовою Паганіні". Згідно заповіту цю скрипку було передано композитором  у власність міста Генуя. Скрипкове мистецтво наступних епох розвивалось під впливом стилю Паганіні.

image

Слухання музики

image 

Ніколо Паганіні "Каприс №24"

image 

image

         Розкажи про особливості звучання прослуханого твору.

         Охаракторизуй засоби музичної виразності в цьому творі.

         Який інструмент звучав?

         Як називають виконання музичного твору одним музикантом?

         Які враження у тебе виникли від прослуханого твору?

image

image

Прослухайте "Каприс №24" у роковому аранжуванні.

image

image

Порівняйте звучання цього твору в обох варіантах  та вкажіть  відмінності.

image

2 - Історія скрипки

image 

Мистецький словничок

image

Капричо чи каприс - інструментальна п'єса довільної форми у блискучому віртуозному стилі, що ґрунтується на імітації.

Віртуоз - артист-музикант який досконало володіє виконавською технікою.

Імпровізація- це створення музики без попередньої підготовки.

Серед український композиторів є також знавці камерно-інструментальної музики. І сьогодні ми познайомимось з одним із них.

image

image

 Василь Олександрович Барвінський - український композитор, піаніст, музичний критик, педагог, диригент, організатор музичного життя. Визначний представник української музичної культури XX століття. Провідний діяч Союзу українських професійних музик. У його творчій спадщині чимало фортепіанних, камерно-інструментальних, симфонічних, вокальносимфонічних та камерно-вокальних творів.

image

Слухання музики

image 

Василь Барвінський  "Струнний квартет" g moll

image 

image

         У чому полягає особливість звучання квартету?

         Охарактеризуйте засоби виразності твору.

         Які музичні інструменти виконували цей твір?

image

Віртуози -сучасники

image 

4  - Ванесса Мей

image 

5  - Євгеній Кіссін

image 

6  - Ван Юйцзя

Вокальна діяльність

image

Підсумки уроку

image

         Які музичні жанри входять до камерно - інструментальної скриньки?

         Про який музичний жанр йшлося на уроці?

         Що таке імпровізація?

         Кого називають віртуозом?

         Які твори ми слухали у виконанні віртуозів?

         Що вам запам'яталось з творчості композиторів з якими ми сьогодні познайомились?

image

Склади пазли( тисни сюди)

image 

image

Урок створений за підручником Л.Г. Кондратової "Музичне мистецтво" 6 клас

image

Використані джерела:

https://pidruchnyk.com.ua/563-muzyka-6klas-kondratova.html

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D1%80%D0%B2%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%8 C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C_%D0%9E%D0%B B%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D1%96%D0%BA%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE_%D0%

9F%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BD%D1%96

https://www.youtube.com/watch?v=ryanmcLkLpg https://www.youtube.com/watch?v=hNvE8MgaGYY https://www.youtube.com/watch?v=zlK2L4XdlRs https://youtu.be/oSYr46tgOEE https://youtu.be/9NMBgQOU7-I https://youtu.be/LB1UND2z5yI https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1239ee17bdf9

Автор розробки Аліна Коновалова

pdf
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку