Конспект уроку з музичного мистецтва 3 клас на тему: "У світі реального та уявного"

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання учнів про оркестр, познайомити з темпами: adagio (повільно), andante (помірно), allegro (швидко), presto (дуже швидко); вчити уважно слухати й споглядати твори мистецтва, виявляти власні враження від виконання музичних творів НАОНІУ; шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається, описувати емоційний стан, викликаний почутим і побаченим; розвивати творчі здібності учнів; формувати культуру емоційного сприймання.
Перегляд файлу

Конспект уроку музичного мистецтва з використанням навчального посібника «Мистецтво – Л.М. Масол»

Урок 21. Темп. Українські народні ін­струменти. Слухання: «Створюємо оркестр» (у виконанні НАОНІ, фрагменти). Виконання: «Щебетала пташечка» (українсь­ка народна пісня).

Мета: формування ключових компетентностей:

Предметні: актуалізувати знання учнів про оркестр, познайомити з темпами: adagio (повільно), andante (помірно), allegro (швидко), presto (дуже швидко); вчити уважно слухати й споглядати твори мистецтва, виявляти власні враження від виконання музичних творів НАОНІУ; шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається, описувати емоційний стан, викликаний почутим і побаченим; розвивати творчі здібності учнів; формувати культуру емоційного сприймання.

Компетентності спілкування державною мовою: виконання вокально-хорових творів рідною мовою; аналіз творів мистецтва, висловлювання власних думок та вражень.

Компетентність уміння вчитися впродовж життя: заохочення до самоосвіти, формування уміння визначати власні художні інтереси, вміння.

Інформаційно-цифрова компетентність: використання інтерактивних методів, мультимедійних засобів та мережі інтернет.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми: коментар вчителя, бесіда, демонстрація відеоматеріалів, стимулювання активності учнів, педагогічне спостереження, порівняльний аналіз.

Наочні посібники: підручник Л.В. Масол  «Мистецтво» 3 клас,

 Обладнання:  мультимедійний комплект, таблиці, музичні інструменти.

Хід уроку

І. Організація класу.

  1. Створення позитивного психологічного клімату класу.

 

У нас урок незвичний – на ньому все музичне:

Казки, вірші, завдання, і навіть привітання!

  1. Музичне вітання. Слайд 2.

Продзвенів  дзвінок - починається урок.

З божої ласки, з маминої казки.

Щирого старання, гомінких пісень

Вчитель: Добрий день вам, діти!

Разом: Добрий день!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Діти,  пригадайте як називається одяг балерини?
  • Пригадайте, які вам відомі вам темпи музики?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, що означає на вашу думку, фантазія?
  • Так, дійсно,  фантазія  немає меж. І ми собі можемо уявити інколи навіть незвичайні речі.
  •  Де найчастіше доводиться нам фантазувати?
  • Так, вірно фантазія та уява з нами завжди поруч. Іноді ми самі не розуміємо, як змогли придумати ту чи іншу річ, той чи інший малюнок, ту чи іншу пісню.

Саме тому, сьогодні тема нашого уроку звучить так «У світі реального та уявного.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда

Твори мистецтва часто народжуються за допомогою багатої фантазії митців. Музиканти з допомогою сполучення цікавих звуків та тембру створюють нові мелодії та хіти. А художники дивують прекрасним поєднанням реального та уявного. Ось, до прикладу, картини народної художниці України Марії Приймаченко.  СЛАЙД 4.

  • Що є реальне, а що уявне на картині зображеній в підручнику на ст. 70? ( реальний – кінь, уявне те що грає на скрипці)
  • А якою ви уявляєте музику до цієї картини?

 

  1. Ознайомлення з музичними інструментами.

 Багата фантазія допомагає творити незвичайні речі. Саме такій колись народній уяві з’являються незвичайні  музичні інструменти з цікавими назвами та прекрасним звучанням.

  • - Одним із таких інструментів став КОЗОБАС. СЛАЙД 5.

 Музикант грає на козобасі коротким смичком, пальцями,  й  сталевим прутиком може вдаряти по тарілці.

  • -Наступний, не менш цікавий називається ОКАРИНА. СЛАЙД 6

Окарина – керамічна свисткова флейта, яка має отвори для пальців. Ще цей музичний інструмент називають «зозуля», адже він видає характерні звуки, такі як завивання звірі, спів птахів, особливо зозулі.

  • - Інструмент, який широко використовувався запорозькими козаками, називається ТУЛУМБАС. СЛАЙД 7.

Тулумбас – являє собою систему з декількох латунних котлів, які обтягнуті шкірою.

 

  • - Цей інструмент роблять із козячої шкіри, від чого і походить його назва КОЗА (ДУДА). СЛАЙД 8.

Це духовий язичковий музичний народний інструмент, який є різновидом волинки.

 

  • - Наступний інструмент за тембром нагадує ревіння бугая, так і називається БУГАЙ. СЛАЙД 9.

Цей музичний інструмент являє собою діжку, обтягнуту шкірою і по центру прикріплено пучок конячого хвоста.  Музикант змочує руки у квасі, сіпає за волосся, і залежно від того, де зупиняється  рука , змінюється висота звучання.

 

  • - Інструмент, який створений з декількох бамбукових або ж очерятяних трубочок, різної довжини,  називається КУВИЦІ. СЛАЙД 10 .

Цей інструмент ще називають флейта ПАНА.

 

  • - І останній цікавий музичний інструмент – це ДРИМБА. СЛАЙД 11.

 

  •  - Один такий цікавий музичний інструмент є і у нас в класі – це свистулька. Якщо в неї налити водички, вона має прекрасне звучання, яке схоже на спів пташки. (показати та продемонструвати).

 

Всі ці інструменти, діти, є українськими народними музичними інструментами. Так, окрім цього український народ, має неабиякий талант, адже навчився грати не тільки на цих музичних інструментах, а й на хліборобських косах.

3. Слухання оркестру

Пропоную вам, пересвідчитись в цьому та переглянути  виконання національного академічного оркестру народних музичних інструментів.   В оркестрі нараховується близько 40 музичних інструментів, що і робить цей оркестр унікальним у всьому  світі.

Слухання НАОМІ України. СЛАЙД 12.

- Що вам сподобалося з переглянутого?

4.Виконання творчого завдання. (Додаток)

- Профантазуйте  і  створіть щось цікаве, те що вам спадає на думку, слухаючи ще одне виконання оркестру. СЛАЙД 13

5. Фізкультхвилинка СЛАЙД 14.

V. Вокально-хорова робота.

1. Артикуляційні вправи:

 - вправа  «коник» (проклацайте зубками);

- вправа «Рибка» (повністю здуваємо щічки, витягуючи при цьому губи)

- вправа «хом’ячок» (почергово надуваємо щічки)

2. Розвиток дихання.

Порахувати від одного і далі на одному диханні

  1. Виконання розспівки з елементами ритміки. СЛАЙД 15

Тік-так, тікі так наш годинник б’є ось так

(плескаємо в долоні)

Тік-так, тікі так наш годинник б’є ось так

(плескаємо в долоні)

 

  1. Ознайомлення з українською народною піснею «Щебетала пташечка» СЛАЙД 16

 

  1. Розучуємо слова СЛАЙД 17

Щебетала пташечка під віконечком,

Сподівалась пташечка весни з сонечком.

 

Прилинь, прилинь, чаронько, весна красная,

Як легенька хмаронька в небі ясная.

 

Вбери степи травами, вквітчай ніжними,

Потоки купавами білосніжними.

 

Осип луки перлами, вкропи росами,

Розлийся джерелами стоголосими.

 

  1. Виконання пісні СЛАЙД 18
  • Який темп виконання пісні?

 

VI. Музична грамота.  СЛАЙД 19

  • Ми вже знаємо, що темп -  це швидкість звучання музики. І знаємо, те, що він є повільний, помірний та швидкий. Сьогодні ми ознайомлюємося ще з одним видом – дуже швидкий. Кожен із цих видів має свою назву, на сторінці підручника 71 написано їх назви.

Повільно – це Адажіо,

Помірно – це анданте,

Швидко – алегро,

Дуже швидко – престо.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Підпишіть назву темпу кожного звірятка у відповідних прямокутничках біля них та з’єднайте з назвами.

 

2.Створюємо власний оркестр. «Весняний дзвін»

 

  1. Підсумок.
  • З якими музичними інструментами ми ознайомилися?
  • Назвіть види темпів?

 

  1. Рефлексія «Загадкові листи»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\№021 - У світі реального та уявного\у світі реального і уявного.pngДодаток

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
3398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку