Конспект уроку музичного мистецтва з використанням навчального посібника «Мистецтво – Л.М. Масол»
Урок 21. Темп. Українські народні інструменти. Слухання: «Створюємо оркестр» (у виконанні НАОНІ, фрагменти). Виконання: «Щебетала пташечка» (українська народна пісня).
Мета: формування ключових компетентностей:
Предметні: актуалізувати знання учнів про оркестр, познайомити з темпами: adagio (повільно), andante (помірно), allegro (швидко), presto (дуже швидко); вчити уважно слухати й споглядати твори мистецтва, виявляти власні враження від виконання музичних творів НАОНІУ; шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається, описувати емоційний стан, викликаний почутим і побаченим; розвивати творчі здібності учнів; формувати культуру емоційного сприймання.
Компетентності спілкування державною мовою: виконання вокально-хорових творів рідною мовою; аналіз творів мистецтва, висловлювання власних думок та вражень.
Компетентність уміння вчитися впродовж життя: заохочення до самоосвіти, формування уміння визначати власні художні інтереси, вміння.
Інформаційно-цифрова компетентність: використання інтерактивних методів, мультимедійних засобів та мережі інтернет.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми: коментар вчителя, бесіда, демонстрація відеоматеріалів, стимулювання активності учнів, педагогічне спостереження, порівняльний аналіз.
Наочні посібники: підручник Л.В. Масол «Мистецтво» 3 клас,
Обладнання: мультимедійний комплект, таблиці, музичні інструменти.
Хід уроку
І. Організація класу.
У нас урок незвичний – на ньому все музичне:
Казки, вірші, завдання, і навіть привітання!
Продзвенів дзвінок - починається урок.
З божої ласки, з маминої казки.
Щирого старання, гомінких пісень
Вчитель: Добрий день вам, діти!
Разом: Добрий день!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Саме тому, сьогодні тема нашого уроку звучить так «У світі реального та уявного.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Твори мистецтва часто народжуються за допомогою багатої фантазії митців. Музиканти з допомогою сполучення цікавих звуків та тембру створюють нові мелодії та хіти. А художники дивують прекрасним поєднанням реального та уявного. Ось, до прикладу, картини народної художниці України Марії Приймаченко. СЛАЙД 4.
Багата фантазія допомагає творити незвичайні речі. Саме такій колись народній уяві з’являються незвичайні музичні інструменти з цікавими назвами та прекрасним звучанням.
Музикант грає на козобасі коротким смичком, пальцями, й сталевим прутиком може вдаряти по тарілці.
Окарина – керамічна свисткова флейта, яка має отвори для пальців. Ще цей музичний інструмент називають «зозуля», адже він видає характерні звуки, такі як завивання звірі, спів птахів, особливо зозулі.
Тулумбас – являє собою систему з декількох латунних котлів, які обтягнуті шкірою.
Це духовий язичковий музичний народний інструмент, який є різновидом волинки.
Цей музичний інструмент являє собою діжку, обтягнуту шкірою і по центру прикріплено пучок конячого хвоста. Музикант змочує руки у квасі, сіпає за волосся, і залежно від того, де зупиняється рука , змінюється висота звучання.
Цей інструмент ще називають флейта ПАНА.
Всі ці інструменти, діти, є українськими народними музичними інструментами. Так, окрім цього український народ, має неабиякий талант, адже навчився грати не тільки на цих музичних інструментах, а й на хліборобських косах.
3. Слухання оркестру
Пропоную вам, пересвідчитись в цьому та переглянути виконання національного академічного оркестру народних музичних інструментів. В оркестрі нараховується близько 40 музичних інструментів, що і робить цей оркестр унікальним у всьому світі.
Слухання НАОМІ України. СЛАЙД 12.
- Що вам сподобалося з переглянутого?
4.Виконання творчого завдання. (Додаток)
- Профантазуйте і створіть щось цікаве, те що вам спадає на думку, слухаючи ще одне виконання оркестру. СЛАЙД 13
5. Фізкультхвилинка СЛАЙД 14.
V. Вокально-хорова робота.
1. Артикуляційні вправи:
- вправа «коник» (проклацайте зубками);
- вправа «Рибка» (повністю здуваємо щічки, витягуючи при цьому губи)
- вправа «хом’ячок» (почергово надуваємо щічки)
2. Розвиток дихання.
Порахувати від одного і далі на одному диханні
Тік-так, тікі так наш годинник б’є ось так
(плескаємо в долоні)
Тік-так, тікі так наш годинник б’є ось так
(плескаємо в долоні)
Щебетала пташечка під віконечком,
Сподівалась пташечка весни з сонечком.
Прилинь, прилинь, чаронько, весна красная,
Як легенька хмаронька в небі ясная.
Вбери степи травами, вквітчай ніжними,
Потоки купавами білосніжними.
Осип луки перлами, вкропи росами,
Розлийся джерелами стоголосими.
VI. Музична грамота. СЛАЙД 19
Повільно – це Адажіо,
Помірно – це анданте,
Швидко – алегро,
Дуже швидко – престо.
2.Створюємо власний оркестр. «Весняний дзвін»
Додаток