Урок "Подорож до Америки"

Про матеріал
Розробка уроку до підручника Л. Арістової Музичне мистецтво для 4 класу ( нова програма) для закладів загальної середньої освіти.
Перегляд файлу

Конспект з музичного мистецтва (4 клас, урок №30)

                                           Подорож до Америки

Мета: визначити особливості музики американського композитора, визначити характер, особливості музичної культури американського народу, дати уявлення про джаз, кантрі, познайомити з музичним інструментом саксофон.

Розвивати почуття ритму, збагатити кругозір, поширити слухацький досвід школяра, залучати до творчості, визначати особливості музики різних народів.

Виховувати інтерес до музичної культури різних народів.

Музичний матеріал: Джорж Гершвін, колискова з опери «Поргі і Бесс», муз. інструмент саксофон, музика Луї Армстронга, фрагмент з мультфільму «Мадагаскар», Country Cowboy Dance.

Обладнання: портрети композиторів, музичний інструмент, ТЗН.

Хід уроку.

1.Організаційний момент.

Музичне вітання.

2.Актуалізація знань

До якої країни ми подорожували?

Які танці вам запам’ятались?

Назовіть народні японські музичні інструменти.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Я думаю, що ви переконалися, що музика немає кордонів, немає меж. Вона навпаки створена для того, щоб люди ставали ближчими один до одного. І сьогодні вас чекає дуже цікава країна і її музична культура, ми відправляємось до північної Америки.

( повідомлення теми)

4. Основна частина.

Музична культура пн. Америки протягом тривалого часу ввібрала в себе безліч музичних елементів різних народів. Було створено абсолютно нову музичну культуру, нові, раніше не існуючі, музичні напрямки, які згодом поширилися у всьому світі.

         Ми познайомимося з джазом, таким  музичним символом Америки, з історією виникнення джазу та його особливостями.

Історія полягає в тому, що в продовж багатьох віків раби, привезені з далекої Африки до Америки, були позбавлені розвивати свою культуру, на їх долю випало дуже багато фізичних і моральних страждань. І тому їм музика замінила все, в ній вони розповідали про свій біль, про свою тугу, віру у майбутнє. Так виник різновид джазу блюз та спірічуелс.

Блюз з опери «Поргі і Бесс»  Джорж Гершвін.

-Який характер музики?

-Що можна уявити?

         Джазова музика стала дуже популярною, її ми можемо почути, навіть у кіно та анімаціях. Є такий знаменитий джазист Луї Армстронг, його музику полюбляють американці та не тільки, всі любителі джазу. Армстронг створює дивовижну музику на не менш дивовижному музичному інструменті Саксофоні.

Пропоную познайомитись з цим інструментом.

Саксофон (відео)

          Я вам говорила, що музику Л. Армстронга можна почути у мультиках та кіно.

-Скажіть, будь-ласка, хто дививсь мультфільм «Мадагаскар» ?

-А чи аккопонується мультфільм музикою?

-На вашу думку, чи може мультик чи кіно бути без музики?

-Що станеться з мультфільмом, якщо музику забрати?

Тобто музика має велике значення?

Пропоную подивитися фрагмент з м/ф «Мадагаскар» і послухаємо чудову джазову музику Луї Аррмстронга.

Фрагмент з м/ф «Мадагаскар»

-Діти, а хто знає хто такий ковбой?

-Як ви його собі уявляєте?

-На вашу думку, чим займається ковбой?

        Так от, ковбой – це пастух у пн. Америці. Ковбойський спосіб життя сильно вплинули на формування муз. культури Америки. Батьківщина американських ковбоїв – штат Техас.

Ковбой з англ. Мови переводиться як ков-корова, бой-хлопець, от і виходить ковбой-пастух.

Одяг ковбоїв – це капелюх (стетсон), чоботи з гострим носком і каблуком, сорочка у клітку, шкіряна жилетка, джинсові штани.

          Є такий танок під назвою Кантрі – це музичний напрямок, який бере свій початок із сільської місцевості США, цей танок довподоби ковбоям. Після тяжкої праці ковбої відпочивали, співали та танцювали сільський танок – Кантрі.

           Музика кантрі швидка, весела, бадьора, запальна.

Давайте подивимось американський танок Кантрі.

Country Cowboy Dance

-Чи сподобався вам танок?

-Ви хочете уявити себе американськими ковбоями?

Тоді нумо піднімайтесь, досі вже сидіти будемо вихиляси робити.

Фізкультхвилинка.

Вокально-хорова робота.

Розспівування.

Виконання пісні «Прогулянка»

5. Заключна частина.

Музика якої країни звучала на уроці?

Чому в американській музиці звучать африканські ритми?

Поясніть значення джаз.

Який танок полюбляють американці?

З яким музикантом ви познайомились?

Яку музику ми слухали з опери «Поргі і Бесс» Дж.Гершвіна?

Сьгодні ми переконалися, що музична мова зрозуміла нам без перекладу, за її допомогою можна виражати почуття, думки, образи. Музика долає кордони. Завдяки музиці люди з різних країн стають ближчими.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сап'яна Тетяна
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку