Тема: Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передання та пошук повідомлень

Про матеріал

Мета:

  • Познайомити учнів з інформаційними процесами та навчити їх застосовувати в житті
  • Розвити вміння працювати з інформацією, опрацьовувати інформацію та збирати, передавати та шукати інформацію
  • Розвити в учнях інформаційну культуру, виховати посидючість

Тип уроку: Комбінований урок

Перегляд файлу

Урок 2

Тема: Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передання та пошук повідомлень

Мета:

  • Познайомити учнів з інформаційними процесами та навчити їх застосовувати в житті
  • Розвити вміння працювати з інформацією, опрацьовувати інформацію та збирати, передавати та шукати інформацію
  • Розвити в учнях інформаційну культуру, виховати посидючість

Тип уроку: Комбінований урок

Хід уроку:

I. Організаційний момент.  Вітання, перевірка присутніх. 
II. Актуалізація знань. 

Усне опитування:

1. Що таке інформація?

2. Що таке повідомлення?

3. Якими способами можна подавати повідомлення?

4. Як людина сприймає повідомлення?

IІІ.Навчальна діяльність

  • Процеси, які пов’язані із пошуком, отриманням, зберіганням, обробкою, передачею та використанням інформації називаються інформаційними процесами.

Інформаційний процес включає:

  • Зберігання
  • Опрацювання
  • Передавання
  • Пошук
  • Подання
  • Збирання
  • Захист

З кожним роком в світі об’єм інформації збільшується в декілька разів. В середині ХХ століття з’явилось поняття комп’ютерного вибуху, коли людина повинна була володіти таким об’ємом інформації, що в пам’яті вже важко його зберегти. І тут на допомогу людині прийшов комп’ютер. З появою цієї техніки з’явилися нові науки – кібернетика, інформатика, експертні системи, нейронні мережі та ін.

  • Інформатика – це наука, яка вивчає інформаційні процеси в живій та неживій природі, суспільстві та техніці.
  • Комп'ютер — універсальна цифрова обчислюваль¬на машина для оброблення програмованої інформації.
  • Інформаційна технологія – це організація інформаційних процесів з використанням технічних засобів та приладів. (записати)

Існують такі види інформаційних технологій: пошта, письмо, телефон, телеграф, електрона пошта та ін.

  • Паперові технології – це організація передачі інформації за допомогою паперових носіїв.
  • Нові інформаційні технології – це організація передачі даних через ПК. (записати)

Фізкультхвилинка
Хто здоровим хоче буть,
Про зарядку не забудь!
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись,
Руки вгору, руки в боки,
І зроби чотири кроки,
Дерева високі-високі,
Травичка низенька-низенька,
Вітер дерева колише, гойдає,то вниз пригинає.
Птахи з дерев летять, відлітають,
А учні тихенько на місця сідають.

ІV.Гра
Гра  «Хто є хто? Джерело-споживач-носій»
Прокоментуйте інформаційні процеси, заповнюючи наведену таблицю:

Процес

Джерело

Споживач

Носій

1

Перегляд новин по телевізору

 

 

 

2

Користувач грає у комп’ютерну гру

 

 

 

3

Дистанційне складання іспиту

 

 

 

4

Автоматичне керування роботом

 

 

 

5

Учень пише вірш

 

 

 

6

Двері відчиняються ключем

 

 

 

7

Учні малюють стінгазету

 

 

 

Гра – кодування (робота в парах)
Двоє хлопців приїхали відпочивати до літнього табору. Перший поцікавився у другого, як його звати.
— Відгадай,— відповів той. — Я замінив кожну літеру свого імені на номер в українському алфавіті. Вийшло 22 7 21 4 12 14. Розкодуйте ім’я хлопчика.

1

2

3

4

5

6

7

Аа

Бб

Вв

Гг

Ґґ

Дд

Ее

8

9

10

11

12

13

14

Єє

Жж

Зз

Ии

Іі

Її

Йй

15

16

17

18

19

20

21

Кк

Лл

Мм

Нн

Оо

Пп

Рр

22

23

24

25

26

27

28

Сс

Тт

Уу

Фф

Хх

Цц

Чч

29

30

31

32

33

 

 

Шш

Щщ

ь

Юю

Яя

 

 

Завдання 2. Закодуйте ім’я свого партнера по парті. Дайте відповідь на питання: Якими інформаційними процесами ви користувалися в роботі?

V.    Контрольно-оцінювальний етап(робота в парах)
1. Інформацію, що не залежить від особистої думки чи судження, можна назвати:

  1. достовірною;    
  2.  актуальною;
  3.  об'єктивною;
  4.  корисною;
  5.  зрозумілою.

2. Інформацію, що відбиває правдиве положення справ, називають:

  1.  зрозумілою;
  2.   достовірною;
  3.   об'єктивною;
  4.   повною;
  5.   корисною.

3. Інформацію, істотну і важливу в даний момент, називають:

  •      корисною;
  •      актуальною;
  •      достовірною;
  •      об'єктивною;
  •      повною.

4. Інформацію, за допомогою якої можна вирішити поставлену задачу, називають:

  •      зрозумілою;
  •      актуальною;
  •      достовірною;
  •      корисною;
  •      повною.

5. Властивості інформації - …
6. Інформаційні процеси - …

VІ.Домашнє завдання
Вивчити терміни, опрацювати п.1.2.

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку