Мета уроку:
Урок 6.
Тема: Види сучасних персональних комп’ютерів.
Мета уроку:
Тип уроку: Засвоєння нових знань.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК.
Хід уроку:
I. Організаційний момент.
II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання.
Перевірити домашнє завдання.
Відгадай комп’ютерні загадки:
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!
(комп’ютер )
Він міцний та ще яскравий,
Містить він кіно цікаве.
(лазерний диск )
В неї довгий сірий хвіст,
До курсору має хист.
(комп’ютерна мишка )
Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає!
(Монітор)
Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ......
(мишка).
Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ......
(клавіатура).
Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш - ......
(монітор)
В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його .....
(системним)
І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через .....
(модем)
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...
(принтер)
На ній записані програми
І для тата і для мами
В упаковці як конфета
Швидко крутиться ......
(дискета)
III. Актуалізація опорних знань.
1. Процесор ПК – це…
2. Пам'ять ПК – це….
3. Апаратне забезпечення – це….
4. Які ви знаєте види пам’яті?
5. Які види принтерів ви знаєте?
6. Які види пристроїв введення/виведення ви знаєте?
7. Що таке «базова конфігурація ПК»? Що входить в базову конфігурацію ПК?
8. Які пристрої входять до складу системного блоку?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами вивчимо види сучасних персональних комп’ютерів, узнаємо чім вони відрізняються та для чого вони призначені.
V. Вивчення нової теми.
Як ми з Вами вже вивчили,
Персональний комп'ютер (ПК)– це комп'ютер, призначений для обслуговування однієї людини. Але не тільки такий вид комп’ютерів існує. Сьогодні ми з Вами познайомимося з різними видами комп’ютерної техніки та Ви дізнаєтесь, як саме обрати той вид техніки, який Вам потрібен. Отже, давайте починати.
Нині існує величезна кількість модифікацій комп’ютерів, які відрізняються розміром, швидкістю опрацювання інформації, призначенням тощо. Але всі комп’ютери мають спільні принципи побудови та функціонування. Персональний комп'ютер (ПК)– це стаціонарний комп'ютер.
Портативний комп’ютер — невеликий за розмірами комп’ютер, який дозволяє користувачеві працювати поза стаціонарним офісом. Основні різновиди: Laptop; Notebook; Palmtop (найменші за розмірами, поміщаються на долоні; магнітні диски в них замінює енергонезалежна електронна пам’ять; немає накопичувачів – обмін інформацією відбувається через лінії зв’язку).
Лептоп — портативний комп’ютер із рідкокристалевим дисплеєм та живленням від батарейок, який під час роботи можна розміщати на колінах (невеликий за розмірами).
Ноутбук — портативний комп’ютер із рідкокристалевим дисплеєм та живленням від батарейок, який під час роботи можна розміщати на колінах(середній за розмірами).
Нетбук (маленький ноутбук) — портативний комп’ютер, конструктивно виконаний у формі «книжки» і приблизно таких самих розмірів та живленням від батарейок.
Сервер — потужний комп’ютер із великим обсягом зовнішньої пам’яті, що забезпечує обслуговування інших комп’ютерів шляхом керування розподілом ресурсів спільного користування (програм, даних і устаткування).
Планшет – нетбуки, що мають особливу конструкцію дисплея, яка дозволяє повертатися у двох площинах та сенсорний екран, який реагує на натискання пальцем або пером-стилусом.
Комунікатор – мобільний телефон, що має можливість працювати як нетбук. Може бути сенсорний.
VI. Релаксація.
Фізкультхвилинка
А ми зовсім не втомились!
Вправо, вліво подивились.
Встали. Спинки розігнули.
Руки вгору підтягнули.
Опустили їх на боки,
Та надули свої щоки.
Видихнули та присіли,
Підстрибнули і на місце сіли.
Вправи для очей.
Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво i вправо, вверх i вниз. Повторити 4-5 раз.
Вправи для рук.
Розслабити руки, опустити вниз, потрясти злегка.
VII. Повторення правил техніки безпеки.
Гра "Так – ні”.
Діти об’єднуються у 2 – 3 групи, кожна з яких послідовно відповідає «Так» чи «Ні» дуже швидко відразу як фраза з’явиться на екрані. Тут також доцільно заздалегідь підготувати презентацію до уроку, до якої занести всі необхідні фрази: по-перше, це сприяє навчанню дітей швидкому читанню, по-друге, діти працюють в команді, що виховує товариство і вміння працювати спільно, по-третє, саме ігрова форма сприяє швидкому повторенню такої дуже важливої теми, як правила техніки безпеки.
VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами.
Формування навичок роботи з мишею.
IX. Підсумок уроку.
На уроці ми гарно працювали, старались,
Про можливості комп’ютера дізнались.
Розум свій знаннями збагатили,
Бо уважно слухали і гарно вчили.
Тож заняття це пройшло не марно,
Будемо навчатись старанно і гарно.
А тепер ми розкажемо про що ми дізналися на цьому уроці.
Учні розповідають :
Сьогодні на уроці я :
Діти висловлюють свої враження від уроку.
Х. Домашнє завдання
Опрацювати п.2.2.