Тема. Кімнатні рослини. Цибулинні кімнатні рослини. Особливості догляду за кімнатними рослинами взимку

Про матеріал
Мета: розвивати здатність помічати зміни у розвитку та рості кімнатних рослин із настанням зими; установлювати зв'язок між неживими та живими об'єктами природи; закріплювати знання назв відомих вазонів (фікус, пальма, монстера, сансів'ера, бего¬нія, хлорофітум, фіалка, традесканція), особливості будови та способи розмноження рослин із насіння та поділу кореня; ознайомити з розмноженням з листка, пагона, вусика, залучивши дітей до практичної дослідницької діяльності; спонукати виділяти в природному оточенні нове, гарне, дивне, охоче спостерігати за ним.
Перегляд файлу

Дорога в дивосвіт

Урок 15

Тема. Кімнатні рослини. Цибулинні кімнатні рослини. Особливості догляду за кімнатними рослинами взимку

Мета: розвивати здатність помічати зміни у розвитку та рості кімнатних рослин із настанням зими; установлювати зв'язок між неживими та живими об'єктами природи; закріплювати знання назв відомих вазонів (фікус, пальма, монстера, сансів'ера, бего­нія, хлорофітум, фіалка, традесканція), особливості будови та способи розмноження рослин із насіння та поділу кореня; ознайомити з розмноженням з листка, пагона, вусика, залучивши дітей до практичної дослідницької діяльності; спонукати виділяти в природному оточенні нове, гарне, дивне, охоче спостерігати за ним.

Матеріал: вазон; хлорофітум; картки на кожну дитину, де зображено різні спосо­би розмноження рослин; кубики Зайцева; ґрунт; горщики та приладдя для посадки кімнатних рослин (на три групи дітей).

Попередня робота: висадити пальму з фінікової кісточки та монстери з повітряного кореня; заздалегідь разом із дітьми поспостерігати, чи загине листок із бегонії та пагін традесканції, якщо їх поставити у воду, а також, що відбудеться далі.

ХІД УРОКУ

Учитель пропонує дітям відгадати, що сховано у великій коробці.

►► Вправа «Так — Ні»

Діти ставлять запитання, а вчитель відповідає «так» чи «ні».

Орієнтовні запитання

Це живе (неживе)'?

Це рослина (тварина)?

Вона росте на городі (в лісі, у квітнику, в кімнаті і т. ін.)?

Це кімнатна рослина?

Ми її знаємо?

У неї листя видовжене, зелене? (Форма, розмір, колір)?

У неї є вуса?

Це хлорофітум?

Учитель дає стверджувальну відповідь, демонструє вазон, запитує: «Чому хлорофітум навесні благає про допомогу?». Пропонує з'ясувати ра­зом і допомогти рослині. ►► Вправа «Що потрібно рослині для росту?» (інтерактивна методика, метод «Мозковий штурм»)

Кімнатні рослини ростуть... (у кімнатах, верандах, а влітку — на затишних балконах, квітниках).

Для гарного росту рослині потрібні... (ґрунт, вода, світло, тепло).

Кімнатній рослині шкодять... (сухість та щільність або над­мірна вологість ґрунту, прямі сонячні промені, особливо ті, що потрапляють через скло).

Педагог схвалює правильні відповіді дітей, пропонуючи до­слідити рослину, дізнатися, чи все з нею гаразд. Діти, оглянув­ши вазон, роблять висновок, що все добре: ґрунт вологий, роз­пушений, листочки яскраві без пилу, вусики (2-3) красиві як пальмочки. Якщо діти помітили маленькі корінці у вусиків, учи­тель схвалює їх, якщо ні — пропонує ретельно оглянути їх. За­питує:

-- Якщо вусики пустили коріння, то про що вони нас просять?

Велика, рослина виростила своїх дітей, щоб ми їх посадили. Доросла рослина вже не матиме сил для росту. Тому хлорофітум розсаджують щороку.

А чи всі рослини мають вусики? Чи всіх їх пересаджують що­року?

З чого виросла наша фінікова пальма? Чи можна її часто пере­саджувати? (Рослина загине, якщо пошкодити коріння.)

А як ми розсаджували монстеру? Чи прийнявся повітряний корінь?

Ми попередньо поставили у воду для дослідження листочок із бегонії та пагін традесканції. Вони загинули?

Що з ними сталося?

Учитель пропонує пригадати назви всіх кімнатних рослин під час вправи «Відгадай за описом». Педагог описує рослину, діти від­гадують і викладають із кубиків Зайцева. Назви рослин вони про­читують по черзі та пригадують цікаві особливості розмноження рослини за допомогою карток «Розмноження рослин».

Педагог підсумовує і пропонує посадити рослини, об'єднує дітей у підгрупи, назначає командирів, які контролюватимуть посадку. Ко­мандири попередньо розповідають про послідовність посадки рослини, дорослий уточнює. Потім діти з кожної групи домовляються, хто що робитиме, пригадують правила роботи в групі (посадку здійснювати охайно, наприкінці прибрати робоче місце). За сигналом педагога діти розпочинають роботу, дорослий стежить за обережним поводженням з рослинами, доцільною глибиною посадки, кількістю поливу.

Наприкінці роботи вчитель запитує:

Вам сподобалося саджати вазони?

З яких частин рослини можна її розмножувати?

Яка група упоралася найшвидше?

А яка робила це найохайніше?

Чи можемо ми зараз визначити переможця?

Якщо рослина не приживеться, загине, тому що не матиме подальшого належного догляду за собою?

— Отже, переможці будуть визнані тоді, коли рослини прижи­вуться і гарно ростимуть, милуватимуть нас своєю красою.

 ►► Робота у зошиті (Урок 15)

 ►► Підсумок уроку

►►' Домашнє завдання

 Розгляньте цибулину цибулі. Посадіть її у ґрунт у пластмасову
склянку. Доглядайте за рослиною, поливаючи її. Спостерігайте за
змінами (за появою листочків, кількістю листочків).

 

1

 

docx
Додано
13 травня 2019
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку