Нікішина Людмила Миколаївна
Вчитель початкових класів
Комунального закладу «Вільхівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»
Вища кваліфікаційна категорія
Урок образотворчого мистецтва
Тема: Колективна аплікація з накладними елементами. Композиція «Віночок».
Мета: Знайомити учнів з правилами виконання колективної аплікації,з технікою стилізації рослинних елементів у композиції.
Розвивати сприймання,увагу до характерних елементів форми,зорову пам'ять,уяву.
Звернути увагу учнів на особистості будови квітів,особливості передачі їх форми і кольору в аплікації.
Виховувати інтерес і любов до мистецтва,потребу у спілкуванні з ним.
Обладнання:малюнки,репродукції картини О.Саврасова «Граки прилетіли»,твори К.Білокур,віночок
Хід уроку
I.Організаційна частина.
II.Актуалізація опорних знань.
Виставка дитячих малюнків птахів.
- Які картини видатних художників, на яких намальовані птахи, ви знаєте?(називають)
Розглядання картини О.Саврасова « Граки прилетіли».
-Яких ви ще художників знаєте і на які теми вони малювали?
(Відповідають,використовуючи знання з попередніх уроків)
III.Робота над темою уроку.
1.Вступна бесіда.
До багатьох тем зверталися художники,щоб показати нам красу ріної природи,духовне багатство людини та ще багато чого ,що ми в повсякденному житті просто не помічаємо.
Сьогодні я хочу поговорити з вами про квіти. Гадаю,немає жодної людини на світі,яка б не спинила на мить свій погляд на чудових,духмяних різнокольорових квітах. Назвіть квіти ,які ви знаєте.
2.Відгадування загадок (готують учні)
Цвіте синьо,лист зелений,квітник прикрашає,
Хоч мороз усе побив—його не займає .(Барвінок)
Стоїть півень на току у червоному квітнику. (Мак)
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте,що за квітка,
Бо мене не стане влітку.(Пролісок)
Стоять у лузі сестрички маленькі,
Жовтенькі очі,а вії біленькі.( Ромашки)
Відгадуючи квітку,учні заходячи її серед малюнків і показують класові.
- Навіщо потрібні нам квіти? (Для краси,вони піднімають настрій,лікують, їх дарують на свята,весілля, є квіти- символи; квіти—обереги,квіти—найменування різних організацій,про квіти складають пісні,вірші,казки,їх вплітають в віночки…).
- Наведіть приклади назв квітів.
Продовження бесіди.
Особливим царством краси можна назвати квіти у творах української художниці Катерини Білокур. ІІ картини чарують глядачів щедрістю веселкових барв та радісним світосприйманням. Твори художниці прикрашають зали багатьох музеїв світу.
Художниця мала свій особливий світ,де квіти були водночас живими і фантастичними,ніби з чарівних казок. Вона мріяла про час,коли всі квіт Землі-весняні,літні,осінні-буятимуть разом,милуючи око і серце своєю красою. У багатьох її картинах можна зустріти саме таке « дивне сусідство» різних квітів і рослин .І ця музикальна і живописна співзвучність у її роботах найбільше зачаровує й хвилює.
Споглядання репродукцій картин Катерини Білокур:,Цар-колос», «Польові квіти», «Квіти за тином», «Жоржини» та інші.
Картини художниці –чарівниці зрозумілі всім. Вони захоплюють,дивують, сповнюють серце любов’ю до рідної землі. Коли художники використовують природні форми рослин у декоративних композиціях,то відображають їх інакше,площиною,стилізовано. Такі переробки природних форм називаються декоративними ,а мистецтво декоративно-прикладним.
- Які види декоративно-прикладного мистецтва ви знаєте?(гончарне мистецтво, вишивка,різьба по дереву,витинанки)
3.Фізкульхвилинка.
(звучить «Вальс квітів» П.Чайковського під музику діти імпровізують танець,уявляючи себе квітами)
4.Практична робота учнів.
- Сьогодні у нас знову працюватиме казкова майстерня. Будемо робити до весняних свят колективну аплікацію великого віночка – оберега для нашого класу.
- Які весняні свята ви знаєте? (Вербна неділя, Великдень, День Перемоги)
Розподіл учнів на групи(«цехи»,немовби на справжній фабриці)
І-Працюють самостійно,за своїм задумом(виготовляють квіточки фантазуючи)
ІІ- Працюють за шаблонами(зразки квітів обводять олівцем і вирізують головки додають щось своє.)
Групи вибирають головних,які координують виконання роботи.
Техніка безпеки(повторення правил користування ножицями,клеєм,правил розкладання інструментів на парті)
Перегляд демонстраційного матеріалу український віночок. Звертається увага учнів на характерні елементи кожної квітки; пропорційність квітів,їх форму; правильність вибору кольору…
Виконання роботи.
Неголосно звучить музика 2-3учня працюють біля дошки. На великому аркуші паперу ,прикріпленому на фліпчарті з квіточок ,які постачають «цехи»,вони складають віночок—оберіг(вчитель додає до віночка кольорові смужки)
IV.Підсумок уроку.
Виставка дитячих робіт
1