Мета. Розповісти учням про ангела – охоронця.
Вчити послідовності виконання роботи.
Виховувати охайність,працелюбністьСьогодні ми виконаємо цікаву роботу,яка принесе і вам,і мені велике задоволення. А щоб узнати,хто буде головним героєм нашого уроку,відгадайте загадку
Вчитель Полтавець С.А.
Межиріцька ЗШ І-ІІІ ст.№2
Тема : Конструювання іграшки янгола – охоронця.
Мета. Розповісти учням про ангела – охоронця.
Вчити послідовності виконання роботи.
Виховувати охайність,працелюбність.
Хід уроку
І. Актуалізація знань,умінь,навичок.
ІІ. Мотивація навчальної роботи.
ІІІ. Робота по темі.
Бог при крещении его мне дал.
Пусть я его никогда не видал.
Знаю и верю ,что день изо дня
Он от врагов защищает меня.
(Ангел – хранитель)
Он – добрый мой хранитель,
Тихий ,светлый покровитель.
Ему всегда я молюсь,
Ничего с ним не боюсь.
(Ангел – хранитель)
вранці в школу?
- Які слова вони навчили вас говорити у важких життєвих ситуаціях?
3.Показ слайдів.
д
4.Бесіда:
- Чи кожна людина має свого ангела?
Добрі ангели є нашими друзями. Кожному з нас Господь посилає Ангела-Хранителя. Ми його не бачимо, бо він не має тіла, та Ангел завжди є поруч. Кожної хвилини і на кожному місці він, з волі Божої, опікується нами, оберігає від усього злого, посилає нам добрі думки і провадить до неба.
Деякі дорослі думають, що Ангел-Хранитель потрібний тільки дітям. Але це не так. Кожну людину Ангел охороняє протягом усього життя.
- Чи можна розмовляти з Ангелом-Хранителем?
Бог придумав дуже цікаво: ангел завжди поруч, але ти його не бачиш, зате він тебе бачить і чує. Ангел-Хранитель – твій найкращий, найвірніший друг. А хіба можна не розмовляти з другом? Він дуже радіє, коли просиш у нього поради, допомоги.
Звертатися до Ангела можна словами молитви, або ж простими щирими словами, які в сумну чи в радісну хвилину зродяться в твоєму серці. До Ангела-Хранителя треба ставитися з пошаною, адже він посланий до тебе самим Богом.
- На кого схожий янгол?
5. Казка про ангела
Жив-був маленький ангел .
Він щойно народився в інкубаторі в небесному північно-західному відділенні , але няньки вже виконали свою роботу - очистили його від шкаралупи і іншого сміття , і тепер він лежав зовсім один , нікому не потрібний і всіма забутий .
Він лежав і думав про те, що ж йому зараз робити. Поки він маленький , його ще не можуть відправити назад на землю - спочатку треба буде ходити в дитячий сад , потім в школу , потім в інститут - а там вже дивись - і дадуть перше завдання. Він вважав , що це неправильно. Тому що ангели повинні дорослішати разом з тими , кого охороняють. Так цікавіше. Зрештою , діти ще можуть їх бачити , а дорослі своїм очам вже не вірять , та й всякі забобони заважають їм бачити ангелів. Янголятко ще поміркував на цю тему , потім невпевнено встав на ніжки і спробував вилізти зі своєї інкубаторної осередки.
Крильця у нього ще не працювали , та їх майже і не було - так , крихітні отросточкі , вкриті білим ніжним пушком. Нарешті , він насилу подолав бортик і перевалився на холодну підлогу . У дитячому інкубаторі стать не підігрівали - економили на електроенергії : діти ще не бігали , а няньки обходилися й так.
Раптом до нього долинув тоненький голосок , який плакав так гірко , що навіть у янголятка розривалася душа . Він озирнувся навколо , але в інкубаторі все було тихо.
- Звідки ж цей плач ? - Подумав він , прислухався і визначив напрямок звуку .
Плач лунав за зачинених дверей інкубатора .
Янголятко вирішив дізнатися , в чому справа , і рачки проповз вперед - так йому було зручніше за все пересуватися. Добре , що двері були закрита не щільно - інакше б він ніяк не дотягнувся до ручки - адже новонароджені янголята не більше ніж 10 сантиметрів. Він навалився на двері всім своїм тільцем , і вона ще трохи прочинилися . Він виповз у коридор і здалеку побачив величезний простір , заповнене моніторами. На моніторах показували різних людей і те, чим вони щохвилини займалися. Янголятко сів на підлогу і засунув палець в рот - так його зачарувало видовище стількох життів одночасно. А потім він побачив це.
На одному з екранів крихітна дівчинка важко і надривно кашляла . Навколо метушилися її батьки , але вони ніяк не могли збити температуру. Дівчинка дуже хворіла , навіть таке крихітне істота як янголятко , це зрозумів . І йому стало так шкода її , що він сказав:
- Найбільше на світі я хочу опинитися поряд з цією дівчинкою !
І раптом він відчув , як його закрутило , і він впав на зовсім земну , і дуже мокру , холодну і , головне , тверду вулицю. І він зрозумів , що загубився. Новонародженому ангелу дуже важко буває опинитися в незнайомому місці - він зовсім не знає , що йому робити. І йому раптом стало так сумно , що він сів прямо на сиру землю і заплакав , а дощик лив зверху на нього , так , що через кілька хвилин його крихітні крильця зовсім промокли .
І в цей момент щось велике схилилося над ним. Янголятко був готовий вже попрощатися з білим світлом , бо забув , що ангели не вмирають , але в цей момент його взяли в руки і віднесли в будинок.
- Глянь , яка дивна пташка ! - Сказав хтось скрипучим голосом і подивився на нього крізь товстелезні окуляри .
- Посади -ка її в клітку і дай зерняток ! - Він побачив інше зморшкувате обличчя і сиву бороду , - напевно , випав з гнізда!
- З якого гнізда ? Зараз же жовтень місяць !
- Ну і що, що жовтень ? А звідки ще пташеня може взятися , як не з гнізда ?
- Дай -но я краще віднесу його внучці , вона хотіла пташку.
Ангелочка взяли в інші руки і закрили долонею зверху.
- Який холодний ! Напевно , замерз ...
Кілька хвилин качки затиснутим в долонях - і янголятко опинився на другому поверх, де розкидавшись на подушці , важко дихала хвора дівчинка .
- Я знайшов тобі пташку , - сказав дідусь і простягнув білий грудочку дівчинці .
- Яка ж це пташка ? Це ж янголятко ! - Вигукнула дівчинка і притиснула його
до своєї гарячої щоці.
Янголятко відразу зігрівся і заснув , а дівчинка стала одужувати. Так вони і залишилися відтоді разом. Разом росли і вчилися . А коли дівчинка подорослішала , вона перестала бачити свого ангела -хранителя , але ніколи не забувала про його існування. А ангел справно виконував свою роботу і оберігав її від всяких неприємностей і хвороб. Ось тільки він знав , що помре разом з нею - адже , потрапляючи на землю в дитинстві , ангели втрачають своє безсмертя ...
6.Послідовність виконання іграшки – охоронця.(Робота з альбомом – саморобкою).
7. Самостійна робота учнів.
8. Аналіз виконаних робіт.
9. Бесіда:
- У вас получились прекрасні іграшки. Тепер я вас скажу,з якими словами можна звертатися до янгола.
- Ангелу мій, будь зі мною.Ти попереду - я за тобою.
10.Пісня – кліп «С днем ангела».
ІV. Підсумок уроку.
- Що нового відкрив для вас урок?
- Хто відчуває, що він виріс за урок?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Що викликало труднощі?
V. Домашнє завдання.
- Пропоную вдома прочитати батькам «Казочку про хлопчика і янгола» Андрія Мястківського. А свого янгола поставити на видне
Місце.
.
Андрiй М’ЯСТКIВСЬКИЙ
Казочка про хлопчика та янгола
Бджілка бджілці казку каже, бджілка губи медом маже… Чує татко, чує ненька, чує дівчинка маленька про ліси і про гаї та про хлопчика малого, та про Янгола святого, про зірничку у росі… Й ви послухайте усі!
Лісом йшов малий хлопчина, й прикра трапилась причина: заблудився він. Стежка вилась, та урвалась… Вже не ліс, а чорний праліс на стонадцять гін… Десь далеко дзвін…
Хлопчик стрів мале Зайчатко:
— Йди до мене, в мене – хатка, в ній привітно, в ній не пусто — є морквина, є капуста, коржик на меду!
Й каже хлопчик той маленький:
— Там нема моєї неньки, отже не піду!
Із кринички він напився, чемно Зайчику вклонився й мимо Зайчикової хати стежечку пішов шукати, а її нема, й падає пітьма…
Переліз глибокий рів і Лисичку там зустрів:
— Заблудився-заблукався, може, Вовка ти злякався… В мене є сосна висока, в мене є нора глибока, в ній і проживеш. Чом же ти не йдеш?
— Не життя там – посиденьки. Мені ж хочеться до неньки, до бабусі і до татка… — Так промовив він.
Й знову чує дзвін.
Хлопчик дзвону уклонився, тричі він перехристився та з-за листя, з-за гілляччя раптом Янгола побачив. При берізці, при ліщині усміхався він хлопчині:
— Коли хрестишся до неба, йти тобі зі мною треба, твій знайдеться дім.
Взяв за руку і повів через хащі, через рів…
Їм цвіли зірниці-квіти, нахилялись пружні віти до травиці, до землі…
Далечінь обох манила й церква солодко дзвонила за переліском в селі. І забув той хлопчик втому, бо без зайвих слів, Янгол вів його додому, до матусі вів.