Тема: Кругоообіг води у природі. Утворення хмар.
Мета; розширити уявлення про значення води у природі; про три стани води і властивості води; формувати елементарні поняття вода – речовина, поняття опади, хмари; робити висновки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, увагу, ; збагачувати словниковий запас; виховувати естетичне сприйняття об’єктів природи; поліпшувати психоемоційний стан.
Використані джерела:
http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%C2%CE%C4%C0&skip=1&mode=0
https://skarb-papcha.ru/uk/chitalnij-zal/biblioteka/stikhi/4469-kraplinki.html
http://moyaosvita.com.ua/geografija/yak-utvoryuyutsya-xmari-korotko/
http://allforchildren.com.ua/whatis661.htm
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Хвилинка спостережень
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності
1. Загадка про воду
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs
2.Розгадування загадок про стани води
3.Вправа «Поміркуємо і скажемо»
Прослухайте уривок з віршика
Щодня ви чуєте про них:
Озера, ріки, болота,
Льодовики, ставки й струмочки,
Підземна і морська вода.
І та що з хмари випада:
Це сніг, і град, і теплий дощик.
Одна турбота в них завжди –
Як воду в світі берегти.
4. Асоціативний кущ «Значення води»
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=B-M6mXzJiMo
ІV. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з коло обігом води у природі, дізнаємося як утворюються хмари.
V. Робота над вивченням матеріалу
1. Розповідь вчителя
2. Перегляд відеоролика
Колообіг (кругообіг) води в природі
https://www.youtube.com/watch?v=g9zrExiuDHg
Читання вчителем казки Н. Періг « Як хмаринка була в пустелі»
3 Робота за таблицею
Відповіді на запитання підручника
4. Робота в парах Скласти та пояснити прислів’я про воду
5 Вправа «Передбачення»
Розгадайте загадку
Без крил, а летять,
Без ніг, а біжать,
Без вітрил, а пливуть. (хмари)
Звідки беруться хмари?
Хмари складаються з крапельок води, піднятих у небо нагрітим повітрям. Вгорі холодніше, ніж у поверхні землі (чому?), повітря охолоджується, і пара конденсується.
6.Довідкове бюро
У повітрі присутні пари води. Чим тепліше повітря, тим більше водяної пари він може утримати, так як він розширюється. При охолодженні повітря вже не може утримати в собі вологу.
Коли повітря охолоджується з нього виділяється зайва волога у вигляді дрібних крапель води (при + температурі) або кристалів льоду (якщо -температура повітря ).
Перехід речовин (не тільки води) з газоподібного стану в рідкий називається конденсацією.
.
Таким чином хмари – це не що інше, як скупчення крапель води та / або кристалів льоду.
Хмари бувають різні. У більш низьких шарах утворюються шаруваті і купчасті, вище – шарувато-купчасті і перисто-шаруваті.
7 «Якими бувають хмари»
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=v5XUQnf2qYQ
1.Метеорологи( люди, які складають прогноз погоди) вважають, що середня хмара -5-10тон.
Для порівняння: якщо вага слона біля 6 тон, тоді в одній купчастій хмарі води буде стільки ж, як і в 100слонах, а в грозовій стільки ж як в 200000слонах.
9. Практична робота
Створення колажу 1 група-«Кругообіг води в природі»
2 група-«Значення води для живої природи»
VІ. Підсумок уроку