Тема: Кругоообіг води у природі. Утворення хмар.

Про матеріал
Тема: Кругоообіг води у природі. Утворення хмар. Мета; розширити уявлення про значення води у природі; про три стани води і властивості води; формувати елементарні поняття вода – речовина, поняття опади, хмари; робити висновки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, увагу, ; збагачувати словниковий запас; виховувати естетичне сприйняття об’єктів природи; поліпшувати психоемоційний стан. Використані джерела: http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%C2%CE%C4%C0&skip=1&mode=0 https://skarb-papcha.ru/uk/chitalnij-zal/biblioteka/stikhi/4469-kraplinki.html http://moyaosvita.com.ua/geografija/yak-utvoryuyutsya-xmari-korotko/ http://allforchildren.com.ua/whatis661.htm Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Хвилинка спостережень  Яка зараз пора року?  Який місяць?  Що ви можете сказати про стан неба?  Яка сьогодні температура?  Чи є надворі вітер? Опади?  Які зміни сталися в неживій природі?  Як поводять себе тварини?  Які роботи виконують люди? ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності 1. Загадка про воду - Що ви уявляєте, коли чуєте слово вода? - Перегляд мультфільму «Корисні підказки Вода» Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs 2.Розгадування загадок про стани води • Мене просять і чекають, а як їду, то всі тікають. (Дощ.) • Намистиночки нові ніч згубила у траві, вранці сонечко встало – намистинки позбирало. (Роса.) • Круглий, ніби горох, з хмар торох, торох. Пада – сонцю не рад, кризі й дощику – брат. (Град.) - Якими ж бувають опади? ( Малюють ) 3.Вправа «Поміркуємо і скажемо» Прослухайте уривок з віршика Щодня ви чуєте про них: Озера, ріки, болота, Льодовики, ставки й струмочки, Підземна і морська вода. І та що з хмари випада: Це сніг, і град, і теплий дощик. Одна турбота в них завжди – Як воду в світі берегти. - На вашу думку, навіщо потрібна вода?( Відповіді дітей) 4. Асоціативний кущ «Значення води» 5. Руханка Кап-кап - дитячі пісеньки - Наталія Май - З любов'ю до дітей Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=B-M6mXzJiMo ІV. Оголошення теми і мети уроку Сьогодні на уроці ми ознайомимося з коло обігом води у природі, дізнаємося як утворюються хмари. V. Робота над вивченням матеріалу 1. Розповідь вчителя - Вода з’явилася на Землі мільярди років тому, коли наша планета була ще зовсім юною. Вона постійно мандрує – із водойм у хмари, із хмар – у вигляді опадів на землю. А ще вода випаровується із ґрунту, листя рослин і навіть із нас – людей. 2. Перегляд відеоролика Колообіг (кругообіг) води в природі https://www.youtube.com/watch?v=g9zrExiuDHg Читання вчителем казки Н. Періг « Як хмаринка була в пустелі» 3 Робота за таблицею - Що ж таке кругообіг води? Відповіді на запитання підручника 4. Робота в парах Скласти та пояснити прислів’я про воду 5 Вправа «Передбачення» Розгадайте загадку Без крил, а летять, Без ніг, а біжать, Без вітрил, а пливуть. (хмари) Звідки беруться хмари? Хмари складаються з крапельок води, піднятих у небо нагрітим повітрям. Вгорі холодніше, ніж у поверхні землі (чому?), повітря охолоджується, і пара конденсується. 6.Довідкове бюро У повітрі присутні пари води. Чим тепліше повітря, тим більше водяної пари він може утримати, так як він розширюється. При охолодженні повітря вже не може утримати в собі вологу. Коли повітря охолоджується з нього виділяється зайва волога у вигляді дрібних крапель води (при + температурі) або кристалів льоду (якщо -температура повітря ). Перехід речовин (не тільки води) з газоподібного стану в рідкий називається конденсацією. . Таким чином хмари – це не що інше, як скупчення крапель води та / або кристалів льоду. Хмари бувають різні. У більш низьких шарах утворюються шаруваті і купчасті, вище – шарувато-купчасті і перисто-шаруваті. 7 «Якими бувають хмари» Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=v5XUQnf2qYQ - Як ви думаєте, скільки важить хмара? 1.Метеорологи( люди, які складають прогноз погоди) вважають, що середня хмара -5-10тон. Для порівняння: якщо вага слона біля 6 тон, тоді в одній купчастій хмарі води буде стільки ж, як і в 100слонах, а в грозовій стільки ж як в 200000слонах. 9. Практична робота Створення колажу 1 група-«Кругообіг води в природі» 2 група-«Значення води для живої природи» VІ. Підсумок уроку - Що ж таке кругообіг води в природі? - Чому воду називають мандрівницею? - Які бувають хмари?
Перегляд файлу

Тема: Кругоообіг води у природі. Утворення хмар.

Мета; розширити уявлення про значення води у природі; про три стани води і властивості води; формувати елементарні поняття вода – речовина, поняття опади, хмари; робити висновки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, увагу, ; збагачувати словниковий запас; виховувати естетичне сприйняття об’єктів природи; поліпшувати психоемоційний стан.

Використані джерела:

http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%C2%CE%C4%C0&skip=1&mode=0

https://skarb-papcha.ru/uk/chitalnij-zal/biblioteka/stikhi/4469-kraplinki.html

http://moyaosvita.com.ua/geografija/yak-utvoryuyutsya-xmari-korotko/

http://allforchildren.com.ua/whatis661.htm

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Хвилинка спостережень

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Що ви можете сказати про стан неба?
  • Яка сьогодні температура?
  • Чи є надворі вітер?  Опади?
  • Які зміни сталися в неживій природі?
  • Як поводять себе тварини?
  • Які роботи виконують люди?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Загадка про воду

 

  • Що ви уявляєте, коли чуєте слово вода?
  • Перегляд мультфільму «Корисні підказки Вода»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs

2.Розгадування загадок про стани води

  • Мене просять і чекають, а як їду, то всі тікають. (Дощ.)
  • Намистиночки нові ніч згубила у траві, вранці сонечко встало – намистинки позбирало. (Роса.)
  • Круглий, ніби горох, з хмар торох, торох. Пада – сонцю не рад, кризі й дощику – брат. (Град.)
  • Якими ж бувають опади? ( Малюють )

 

3.Вправа «Поміркуємо і скажемо»

Прослухайте уривок з віршика

Щодня ви чуєте про них:

Озера, ріки, болота,

Льодовики, ставки й струмочки,

Підземна і морська вода.

І та що з хмари випада:

Це сніг, і град, і теплий дощик.

Одна турбота в них завжди –

Як воду в світі берегти.

  • На вашу думку, навіщо потрібна вода?( Відповіді дітей)

4. Асоціативний кущ «Значення води»

5. Руханка Кап-кап - дитячі пісеньки - Наталія Май - З любов'ю до дітей

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=B-M6mXzJiMo

ІV. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з коло обігом води у природі, дізнаємося як утворюються хмари.

V. Робота над вивченням матеріалу

1. Розповідь вчителя

  •                   Вода з’явилася на Землі мільярди років тому, коли наша планета була ще зовсім юною. Вона постійно мандрує – із водойм у хмари, із хмар – у вигляді опадів на землю. А ще вода випаровується із ґрунту, листя рослин і навіть із нас – людей.

2. Перегляд відеоролика

Колообіг (кругообіг)  води в природі

https://www.youtube.com/watch?v=g9zrExiuDHg

Читання вчителем казки Н. Періг « Як хмаринка була в пустелі»

 

3 Робота за таблицею

img6

  • -  Що ж таке кругообіг води?

Відповіді на запитання підручника

4. Робота в парах Скласти та пояснити прислів’я про воду

5 Вправа «Передбачення»

Розгадайте загадку

Без крил, а летять,

Без ніг, а біжать,

Без вітрил, а пливуть. (хмари)

Звідки беруться хмари?

Хмари складаються з крапельок води, піднятих у небо нагрітим повітрям. Вгорі холодніше, ніж у поверхні землі (чому?), повітря охолоджується, і пара конденсується.

6.Довідкове бюро

У повітрі присутні пари води. Чим тепліше повітря, тим більше водяної пари він може утримати, так як він розширюється. При охолодженні повітря вже не може утримати в собі вологу.

Коли повітря охолоджується з нього виділяється зайва волога у вигляді дрібних крапель води (при + температурі) або кристалів льоду (якщо -температура повітря ).

Перехід речовин (не тільки води) з газоподібного стану в рідкий називається конденсацією.

.

Таким чином хмари – це не що інше, як скупчення крапель води та / або кристалів льоду.

Хмари бувають різні. У більш низьких шарах утворюються шаруваті і купчасті, вище – шарувато-купчасті і перисто-шаруваті.

7 «Якими бувають хмари»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=v5XUQnf2qYQ

  • Як ви думаєте, скільки важить хмара?

1.Метеорологи( люди, які складають прогноз погоди) вважають, що середня хмара -5-10тон.

Для порівняння: якщо вага слона біля 6 тон, тоді в одній купчастій хмарі води  буде стільки ж, як і в 100слонах, а в грозовій стільки ж як в 200000слонах.

9. Практична робота

Створення  колажу  1 група-«Кругообіг води в природі»

                                    2 група-«Значення води для живої природи»

VІ. Підсумок уроку

  • Що ж таке кругообіг води в природі?
  • Чому воду називають мандрівницею?
  • Які бувають хмари?
docx
Додав(-ла)
Дудик Ольга
Додано
15 червня 2020
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку