Тема квесту: “Мандруємо країною інформатики”
Мета квесту:
формувати ключові компетентності:
- уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;
- соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до своєї особистості та до інших людей;
- громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;
- загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;
- інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;
формувати предметні компетентності:
- навчальна - поглибити знання дітей про інформаційні процеси та пристрої ПК, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
- розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, уяву, фантазію, мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість;
- виховна -виховувати наполегливість у досягненні мети, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Хід уроку
Привітання
Добрий день, хлоп’ята!
Добрий день, дівчата!
Щоб в інформатику
Зробити новий крок
Ви прийшли на цей урок.
З вами разом буду я.
Рада вас усіх вітати
Інформатиці навчати.
Самоналаштування
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовте:
1.Ознайомлення з правилами квесту.
-Квест, як відомо, - це командна гра-пригода і я сподіваюся, що ви будете сьогодні:
(К – кмітливими,
В – веселими,
Е – енергійними,
С – старанними,
Т – творчими).
Кожен, хто грає у квест, повинен виконувати такі правила.
- Усі ви повинні працювати разом і допомагати один одному у виконанні завдань, бо ви команда.
- Капітан відповідає за роботу команди.
- Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).
- Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.
- Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості та спостережливості. То ж давайте повторимо правила роботи в команді.
Правила для вас будуть висіти на дошці.
Працюйте дружно та завзято.
Правило піднятої руки.
Прислухайтеся до порад товариша.
Допомагайте один одному.
Не галасуйте, не сваріться.
Загадка
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
Актуалізація опорних знань.
- Отже, щоб почати віртуальну подорож нашою незвичайною країною Комп’ютерленд потрібно перевірити ваші знання з інформатики.
- До речі, що на вашу думку означає слово «віртуальна»
-Готові, будьте уважні! За правильну відповідь ви отримаєте бонус.
Гра «Незакінчене речення»
Для I команди:
Для II команди:
III. Основна частина.
Виконання завдань.
- Отож, починаймо нашу подорож! Під час подорожі ви зустрінетеся з різними перешкодами і вам доведеться показати свої знання та вміння, щоб подолати їх. Подорожувати ми будемо на космічному кораблі разом з Елзіком. Хоча це і сучасний корабель, який оснащений найсучаснішими комп’ютерами його все одно потрібно перевірити на техніку безпеки.
Працюючи на комп’ютері ми повинні дотримуватись правил безпечної роботи. У кожного з вас на столі лежать лего : червоного, жовтого та зеленого кольору. Якщо ви відповідаєте « так» - піднімаєте зелений колір , « Ні»-червоний, а якщо «не знаю» - то жовтий.
Давайте згадаємо правила безпечної роботи на комп’ютері .
В кабінеті інформатики можна :
Полетіли! Перша наша зупинка на станції “Комп’ютерна граматика”
Відповіді: сайт, монітор, папка, принтер, Інтернет, мережа, мишка, файл.
- Прошу капітанів команд і їхніх помічників сісти за бортові комп’ютери і зайти до програми “Сходинки до інформатики – Математичний космодром”.
За кожен правильний приклад ви отримуєте бонус.
3. Полетіли далі, ой мені здається, що один комп’ютер на нашому кораблі заразився вірусом, потрібно його полікувати. Ось якраз і станція “Антивірусна”.
- Якщо правильно полікуєте комп’ютер отримаєте 6 бонусів.
- Будьте уважні, прикладіть усіх зусиль, щоб вилікувати наш комп’ютер і рушити далі.
Перша команда - назвіть комп’ютери від найбільшого до найменшого. Друга команда – назвіть пристрої ПК.
- Молодці, рушаймо далі.
4. Ви напевно втомилися? Давайте відпочинимо! Якраз на нашому шляху станція “Музична”.
5. Рушаймо далі! Ой на нашому шляху величезний метеорит, щоб його уникнути, потрібно швидко приземлятися на станцію “Ребусоград”, якщо ми розшифруємо ребуси, то наш комп’ютер зможе змінити напрямок руху метеорита. –
Елзік нас висадить і полетить до своїх родичів та друзів-прибульців, тому давайте подаруємо Елзіку на згадку про нашу подорож чудові малюнки, які виконаємо в графічному редакторі Paint.
- Малюємо естафетою, по одному зображенню на полотні. Ви можете намалювати нашу школу, космічний корабель на якому ви сьогодні подорожували, нашу прекрасну планету з веселкою, сонечком, хмарками, квітами. Тому на цій станції потрібно пофантазувати і проявити свої творчі здібності. Бажаю успіхів!
- За ваш малюнок команда отримає 5 бали і останній шматочок карти.
- Молодці, ваші малюнки просто чудові, я пишаюся вами!
- Тепер швиденько підраховуйте бонуси. У якої команди більше бонусів.
Підрахунки скарбів кожної команди, визначення переможців.
Нагородження переможців: команда-переможець отримує Диплом власника Острова скарбів. Команда, що зайняла друге місце – Сертифікат учасника подорожі до Острова скарбів. Найактивніші учасники подорожі отримують високий бал.
IV. Підсумок гри.
Питання для учнів:
• У що ви сьогодні грали?
• По якій країні подорожували?
• Чи допомагала вам присутність друзів?
• Що вам сподобалося найбільше?
• Яку подорож ви ще б хотіли здійснити?
• Які ваші плани на майбутнє?
- За першими літерами назв зображень складіть слово.
- Ви молодці. Гарно працювали, виконували завдання, були активними, дисциплінованими, кмітливими. Залишайтесь і надалі такими. На цьому наш квест закінчився. До побачення.
1