Урок інформатики 3 клас
Тема. Як із зображення зробити ілюстрацію? Роль зображень у тексті. Вставлення зображень у текстовому редакторі Word.
Мета:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок
Обладнання та наочність: м'ячик, комп’ютери, презентація, проектор, роздатковий матеріал.
Програмне забезпечення. Microsoft Office Word
Хід уроку
І. Організація початку уроку
1. Привітання
- Доброго ранку, доброго дня!
Я вам бажаю здоров’я й добра!
Всі на уроці? І не сумуємо?
В світ інформатики дружно крокуємо!
2. Бесіда «Очікування»
- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки, відстоювати свої точки зору, злагоджено працювати, робити висновки. А зараз ми перевіримо, чи ви насправді уважні, спостережливі та кмітливі.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Петрик П’яточкін підбіг до комп’ютера. Брудними руками Петрик взяв клавіатуру та поклав її собі на коліна. Став безладно натискати усі клавіші клавіатури.
- Які правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером порушив Петрик П’яточкін? Які правила ви повинні виконувати, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас?
Але перш ніж візьмемося до роботи, пригадаймо правила введення тексту.
Я розпочинатиму речення, а ви повинні продовжити його. Відповідає той, хто отримає м’яч.
- Щоб усі букви були великими, потрібно натиснути ....
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Спробуйте описати, якою є кульбабка. Допоможе вам ось цей малюнок (демонстрація).
ГАРНА ЖОВТА КВІТКА
БІЛА ПУХНАСТА ГОЛІВКА
СТРУНКЕ СТЕБЛО
ЗЕЛЕНЕ ЛИСТЯ
Ваші описи вийшли дуже цікавими та красивими.
Кожен з вас має улюблені книжки. Малюнки, які супроводжують текст, пояснюють його зміст, називають ілюстраціями. Ілюстрації розповідають про героїв не менше, ніж сам текст, дозволяють краще уявити зовнішність та характер героїв, події, які відбуваються.
ІV. Вивчення нового матеріалу
-зображення, що збережені в окремих файлах (малюнки, фотографії, відскановані рисунки);
-кліпи з колекції Microsoft Office;
-об’єкти, створені засобами Microsoft Office (фігури, схеми, діаграми тощо).
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Вправа «Тест»
- Пригадай, як можна змінити розміри зображення. Постав позначку у відповідному квадратику.
1. Щоб зменшити малюнок, потрібно:
Б) виділити зображення та перемістити вказівник назовні
В) двічі клацнути ліву кнопку миші
2.Щоб збільшити малюнок, потрібно:
А) виділити зображення та перемістити вказівник усередину
В) двічі клацнути ліву кнопку миші
3.Щоб перемістити малюнок, потрібно:
А) виділити зображення
В) двічі клацнути ліву кнопку миші
2.Первинний інструктаж учителя
- Відкрийте документ «Практична робота (завдання учням)». В цьому документі для тебе додані завдання, які слід виконати.
- В першому завданні тобі потрібно розташувати цифри від 1 до 6 в поданих різнокольорових квадратах. Для цього виконай наступні дії:
А) Наведи курсор миші на п’ятикутник, дочекайся поки курсор зміниться на чотиристоронню стрілку, як показано на рисунку.
Б) Натисни лівою кнопкою миші в даному місці, не відпускаючи її, перетягни зображення на потрібне місце в документі. Виконай дакі дії декілька разів.
- В грі «Зірковий дощ» вам слід заповнити його зірками різного розміру. Для цього виконуйте дії за наступним алгоритмом.
А) Натисни лівою кнопкою миші на стрічці вікна кнопку «Вставлення»
Б) Обери вставка інструменту «Фігури». Обери зображення зірки.
В) Вставляй зображення різними за розмірами.
Г) Змінюй кольори зірок. Обери на стрічці вікна кнопку «Формат». Знайди інструмент «Заливка фігури».
Д) Заповни простір зображення зірками.
- А в останньому завданні необхідно завантажити улюблене зображення. Для цього пригадай вивчений матеріал або скористайся алгоритмом в інструкційній картці.
3.Практична робота учнів за комп’ютером
- Кожен з вас отримує інструкційну картку, щодо виконання практичної роботи. Уважно читайте інструкції, щоб впоратись з усіма завданнями.
4. Гімнастика для очей
Оченята роблять вправи: вліво-вправо.
Потім вгору, потім вниз оченятами дивись.
Широко відкрию очі.
Роздивлюсь усе охоче.
Потім мружусь, наче киця, і заплющую очиці.
А тепер нове завдання
Оченятам тренування:
Раз – дивлюсь у далечінь. Два – в долоньці відпочинь.
VІ. Підсумок уроку
1. Рефлексія
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Чого ви навчилися?
- Чи задоволені ви своєю роботою?
- З яким настроєм ви працювали на уроці?
2.Підведення підсумків
- На уроці ми гарно працювали, старались,
Про можливості комп’ютера дізнались.
Розум свій знаннями збагатили,
Бо уважно слухали і гарно вчили.
Тож заняття це пройшло не марно,
Будемо навчатись старанно і гарно.