Урок української літератури
6 клас
Тема уроку. Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Характеристика образу головного героя Клима Джури.
Учитель –методист:
Діденко Н.І.
Тема уроку. Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Характеристика образу головного героя Клима Джури.
Мета уроку: допомогти учням усвідомити глибинний зміст повісті, розкрити образи героїв; розвивати навички характеристики образів, поглиблювати вміння висловлювати власні думки та враження; виховувати почуття щирості, відкритості, наполегливості в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».
Епіграф: Найстрашніший ворог втрачає силу, коли стає смішним.
Леся Воронина
Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Перевірка домашнього завдання. 1. Гра «Пінг-понг» (Учні стають у коло. Один із них має заздалегідь підготовлені нескладні запитання за змістом повісті, відповісти на які можна одним словом. Даючи запитання, кидає невеличкий м’ячик одному з товаришів, котрий, називаючи відповідь, повертає м’яч назад).
2. Робота в групах. Створити родинне дерево Клима Джури
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Мотивація навчальної діяльності школярів.
1.Клоуз – тести
2. Слово вчителя.
Космічні прибульці переможені, засіб від страху знайдений, і все завдяки сміливості хлопчика Клима. Клим Джура - справжній герой, але чи завжди він був таким?
3.Робота в парах
V. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1.Складання анкети героя
Прізвище, ім’я та по батькові персонажа -Джура Клим Миколайович
Місце проживання -У звичайному місті, у звичайному будинку
Вік-Середній шкільний
Батьки, рідні- Батьки — археологи, часто бувають у далеких відрядженнях; бабуся — скромна прибиральниця в банку, насправді ж — відомий учений-винахідник, рятівник Землі
Риси характеру Клима-Боязливий, потім сміливий, мужній, совісний, винахідливий, кмітливий, любить своїх близьких і всіх людей
Поведінка, вчинки -Спочатку боїться, потім переборює поступово свій страх, радий допомогти, здатний на сміливі вчинки заради порятунку близьких і всієї Землі; виявляє кмітливість
Заняття -Грає на скрипці
Стосунки з однолітками, дорослими, рідними- Спочатку — не впевнений у собі, боязкий, не може дати відсіч; рідних любить, поважає, робить усе заради них
Стосунки між Климком і бабусею- Стосунки добрі, довірливі; онук цінує бабусю за її доброту, за смачні пиріжки, за захоплення квітами; допомагає їй; але вважає її звичайною скромною людиною.
Стосунки між Климком і батьками- Хлопчик любить батьків, розуміє їхнє захоплення археологією й те, що їм рідко доводиться бути разом.
2. Робота над усним твором – характеристикою героя.
Клим - боязкий, несміливий парубок, який дуже боїться свого друга Кактуса. Він оминав його, тікав, ховався від Сашка. І одного разу потрапив у секретну лабораторію ТТБ. Там він провів експеремент, який змінив хлопця.
Тепер він став сміливим, уже не боявся Сашка Смика, був упевнений у собі. Незважаючи на страх, який деколи до нього приходив, Клим не відступав. Це доводить що він відважний і рішучий. Йому довелося подорожувати машиною часу, виконувати інструкції бабусі Соломії, щоб врятувати планету від синьомордиків .
Мені цей твір дуже сподобався. Але найбільше герой повісті. Я теж буду намагатися бути такою сміливою і рішучою, як цей хлопець !
VІ. Систематизація й узагальнення знань.
Розгляньте ситуації й висловіть свою позицію.
а) хотів би потоваришувати з Климком;
б) не хотів би дружити з Климком;
в) мені байдуже.
2. Уявіть, що ви потрапляєте випадково до таємного товариства боягузів, ваші дії.
3.Уявіть, що ви отримали від ТТБ важливе завдання: врятувати світ від прибульців, і тільки ви його зможете виконати, ваші дії?
- Як ви розумієте епіграф уроку?
VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності.
VІІІ. Домашнє завдання. Написати твір на тему: «Як я ставлюся до Клима і як би вчинив(вчинила) на його місці в складних ситуаціях».