Тема. Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

Про матеріал
Розробка уроку допоможе учням усвідомити глибинний зміст повісті, научить розкривати образи героїв; розвиватиме навички характеристики образів; виховуватиме почуття щирості, відкритості, наполегливості в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.
Перегляд файлу

D:\фоны\фон3.jpg 

 

 

 

 

 

                                Урок української літератури

                                                 6 клас

 

 

 

Тема уроку. Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Характеристика образу головного героя Клима Джури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                          Учитель –методист:

                                                                                              Діденко Н.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку. Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Характеристика образу головного героя Клима Джури.

Мета уроку: допомогти учням усвідомити глибинний зміст повісті, розкрити образи героїв; розвивати навички характеристики образів, поглиблювати вміння висловлювати власні думки та враження; виховувати почуття щирості, відкритості, наполегливості  в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання:  портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

Епіграф:   Найстрашніший ворог втрачає силу, коли стає смішним.

                                                                                                 Леся Воронина

 

Х І Д   У Р О К У

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Перевірка домашнього завдання.                                                                 1. Гра «Пінг-понг»                                                                                                  (Учні стають у коло. Один із них має заздалегідь підготовлені нескладні запитання за змістом повісті, відповісти на які можна одним словом. Даючи запитання, кидає невеличкий м’ячик одному з товаришів, котрий, називаючи відповідь, повертає м’яч назад).

  • Головний герой повісті, яку ми вчимо … (Клим).
  • Прізвисько Сашка Смика … (Кактус).
  • Бабусю Клима звали… (Соломія).
  • Вона працювала … (у банку).
  • Скорочена назва організації, до якої потрапив Клим… (ТТБ).
  • Кличка собаки, що охороняв банк … (Бакс).
  • Бабуся  Соломія працювала … (прибиральницею).
  • Однак вона була … (вченим).
  • Винайшла… (машину часу).
  • Батьки Клима прцювали у… (Єгипті).
  • Які тварини прибули з Космосу? (Жаби).

2. Робота в групах. Створити родинне дерево Клима Джури

http://nico-ukr.at.ua/shapka/bezymjannyj.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Мотивація навчальної діяльності школярів.

1.Клоуз – тести

  1. Бабуся Соломія любила мугикати собі під ніс пісню групи «Бітлз»....(«Yellow submarine»).
  2. Зброя проти синьомордів, яку запропонував Клим батькам...(мухи).
  3. Інструмент, який знайшов батько з хлопцями в піраміді...(дримба).
  4. Під час гри на дримбі до піраміди зліталися...(хмари оскаженілих комах).
  5. Основна мета прибульців на Землі – це...( зробити з людей рабів, які працюватимуть на мушиних фермах).
  6. Клим назвав спосіб пересування пірамідою... (пірамідосерфінгом).
  7. Усі представники роду Джур втаємничені ...(у прадавні секрети характерництва).
  8. Прибульці сховали бабусю Соломію в...(старому будиночку, де лагодять взуття).
  9. Помічником синьомордих прибульців серед людей виявився...(Сашко Кактус).
  10. Бабуся Соля дала рятівникам...(маленьку полотняну торбину із насінням квітів).
  11. На дні полотняноїторбинки була...(записка від бабусі Соломії).
  12. Подумки Клим наказав прибульцям...(повертатися додому і ніколи не повертатися на Землю).
  13. Найуспішніший засіб від переляку бабуся  клала...(в пиріжки для Клима).

2. Слово вчителя.

Космічні прибульці переможені, засіб від страху знайдений, і все завдяки сміливості хлопчика Клима. Клим Джура -  справжній герой, але чи завжди він був таким?

 3.Робота в парах

http://nico-ukr.at.ua/shapka/1.jpg

V. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Складання анкети героя

Прізвище, ім’я та по батькові персонажа -Джура Клим Миколайович

 Місце проживання -У звичайному місті, у звичайному будинку

 Вік-Середній шкільний

Батьки, рідні- Батьки — археологи, часто бувають у далеких відрядженнях; бабуся — скромна прибиральниця в банку, насправді ж — відомий учений-винахідник, рятівник Землі

Риси характеру Клима-Боязливий, потім сміливий, мужній, совісний, винахідливий, кмітливий, любить своїх близьких і всіх людей

 Поведінка, вчинки -Спочатку боїться, потім переборює поступово свій страх, радий допомогти, здатний на сміливі вчинки заради порятунку близьких і всієї Землі; виявляє кмітливість

Заняття -Грає на скрипці

Стосунки з однолітками, дорослими, рідними- Спочатку — не впевнений у собі, боязкий, не може дати відсіч; рідних любить, поважає, робить усе заради них

 Стосунки між Климком і бабусею- Стосунки добрі, довірливі; онук цінує бабусю за її доброту, за смачні пиріжки, за захоплення квітами; допомагає їй; але вважає її звичайною скромною людиною.

Стосунки між Климком і батьками- Хлопчик любить батьків, розуміє їхнє захоплення археологією й те, що їм рідко доводиться бути разом.

2. Робота над усним твором – характеристикою героя.

Клим - боязкий, несміливий парубок, який дуже боїться свого друга Кактуса. Він оминав його, тікав, ховався від Сашка. І одного разу потрапив у секретну лабораторію ТТБ. Там він провів експеремент, який змінив хлопця.
   Тепер він став сміливим, уже не боявся Сашка Смика, був упевнений у собі. Незважаючи на страх, який деколи до нього приходив, Клим не відступав. Це доводить що він відважний і рішучий. Йому довелося подорожувати машиною часу, виконувати інструкції бабусі Соломії, щоб врятувати планету від синьомордиків .
      Мені цей твір дуже сподобався. Але найбільше герой повісті. Я теж буду намагатися бути такою сміливою і рішучою, як цей хлопець !

VІ.  Систематизація й узагальнення знань.

  1. Проблемні ситуації.

Розгляньте ситуації й висловіть свою позицію.

  1. «Займи і обґрунтуй позицію»:

а) хотів би потоваришувати з Климком;

б) не хотів би дружити з Климком;

в) мені байдуже.

2. Уявіть, що ви потрапляєте випадково до таємного товариства боягузів, ваші дії.

3.Уявіть, що ви отримали від ТТБ важливе завдання: врятувати світ від прибульців, і тільки ви його зможете виконати, ваші дії?

  1. Робота над епіграфом.

- Як ви розумієте епіграф уроку?

VІІ.  Оголошення результатів навчальної діяльності.

VІІІ. Домашнє завдання. Написати твір на тему: «Як я ставлюся до Клима і як би вчинив(вчинила) на його місці в складних ситуаціях».

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ільчук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2021
Переглядів
5829
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку