Тема: «Любіть свою Україну».

Про матеріал
Мета: Розширювати поняття учнів про Україну, як країну, в якій ми живемо, і від нас залежить її сьогодення і майбутнє. Розвивати прагнення бути господарем своєї держави. Виховувати любов до Батьківщини, бажання бути активним її громадянином.
Перегляд файлу

     ТАВРІЙСЬКІЙ НАВЧАЛЬНО–РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР

                               ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    Вихователь: Саннікова О.В.

 

 

Тема: «Любіть свою Україну».

 

Мета: Розширювати поняття учнів про Україну, як країну, в якій ми живемо, і від нас залежить її сьогодення і майбутнє. Розвивати прагнення бути господарем своєї держави. Виховувати любов до Батьківщини, бажання бути активним її громадянином.

 

Обладнання: Конституція, глобус, карта України, державні символи: Прапор. Тризуб, картини з краєвидами; вишиті рушники, якими прикрашений клас, де проводиться бесіда,  вірші про Україну; букети з колосків пшениці, жита та з льону; букети з калини.

 

 Хід бесіди.

          Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови вам підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є дорога, явори.

Усе моє все зветься....(Україна).

Отже, наша  бесіда  буде присвячена Україні.

 

Діти, а що для вас Батьківщина?

Діти:

- Для мене – це край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки.

-     Це школа, вулиця, на якій я живу.

-      Це земля, на якій народився видатний український поет і художник Т.Г.Шевченко.

-         Це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка.

Вихователь:  Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною.

 Якими ще словами близькими за значенням ми можемо її назвати?

Діти: Вітчизна, рідний край, земля батьків, отчий дім, Україна-ненька, рідний дім, рідний берег, Харківщина, рідна сторона.

 

Подорож картою України.

— Україна — це отча земля, рiдний край, де ми народилися.

Розглянемо глобус

 

.Де знаходиться Україна?

Україна — одна з найбiльших держав Європи. Серед європейських держав поступається тільки Росії.

Протяжність державного кордону становить 7590 км.

Назовіть столицю України

Столиця України – Київ.

Найбiльша рiчка України ?

  • Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито- пшениця.

Які моря омивають нашу державу на півдні?

– Чорне й Азовське

 Які гори ви знаєте?

- Найбільші з них – Карпатські й Кримські.

 Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Поряд з українцями в Українi живуть росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, поляки, греки. Усi вони в нашій державі мають однакові права.

Інсценізація.

Вихователь:  Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?

Діти:  1. – До магазину, - там є цукерки.

           2. – Ні, до школи, - там є діти.

           3. – Ні, до річки, - там можна купатись.

           4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.

           5. – Ні, у поле, - там простір широкий.

Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)

«Яка стежка найкраща?»

Вихователь:  Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:

Мати: -   Додому, діти! До рідного дому!

Вихователь:    А якщо об’єднати разом усі родини, всіх людей, які живуть в Україні, то як тоді ми їх назвемо?

Діти:   Народ.

Вихователь:  так, народ України, український народ. Ми всі одна сім’я, повинні жити дружно. Кожне сердечко, мов листочок на одному великому дереві в одному краю.

.

 Державні Символи України.

У якому році Україна стала незалежною?

Який основний Закон України?

текст Конституції (статті 1, 20).
24 серпня 1991 року – в цей день прийнято Акт проголошення незалежності України, за яким Україна є самостійною демократичною державою. Україна має свої державні символи прапор, герб  і гімн, які відображають свою історію.

 

1 учень.

Прапор – це державний символ, він є в кожної держави,

Це для всіх – ознака слави.

 

Діти, перед вами прапор України.

- Якого він кольору ?

- Як ви гадаєте, що означає жовтий колір ?

- Так, це колір пшениці, зерна, хліба, теплого сонця. - А синій, що означає?

- Так, вірно. Це колір нашого мирного неба. Ось такий наш державний прапор.

- Де ви бачили такі прапори в нашому місті ?

- На будинках державних установ під час свят або державного трауру.

 

2 учень.

Синьо-жовтий прапор маємо,

синє - небо, жовте – жито,

прапор свій оберігаємо.

- А зараз діти розфарбуйте прапорці, що лежать у вас на столах.

 

Діти,а що це таке? (малюнок Герб України)

Так,вірно.Це-Герб України.

— Що вам нагадує цей символ? (Можна показати дітям картинку, де зображені батьки з дитиною на руках.)

(Саме цю картину нагадує наш герб: мати, дитина і батько символізують любов, життя і мужність.)

Герб України - золотий тризуб на синьому тлі.

 

3 учень.

Герб – символ влади.Наш герб – тризуб,

Це воля, слава, сила.

 

Наш герб – тризуб, недоля нас косила,

та ми зросли, ми є, ми завжди будем,

добро і пісню несемо ми людям.

 

 

5 учень.

Гімн – найголовніша пісня країни.Слова палкі,мелодія врочиста,

(Вірш П. Чубинського, покладений на музику М. Вербицького)

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

це клич один з мільйонів голосів.

 

мелодія нашого гімну усі присутні мають підводитись, віддаючи пошану нашій державі. Ось зараз і в нашій аудиторії зазвучить наш державний гімн.

 

Гімн України

Ще не вмерла України i слава, i воля,

Ще нам, браття молодiї, усмiхнеться доля.

Згинуть нашi вороженьки, як роса на сонцi

Запануєм i ми, браття, у своїй сторонцi

Приспів:

Душу, тiло ми положим за нашу свободу

I покажем, що ми, браття, козацького роду.

Станем, браття, в бiй кривавий вiд Сяну до Дону,

В рiднiм краю панувати не дамо нiкому.

Чорне море ще всмiхнеться, дiд Днiпро зрадiє,

Ще у нашiй Українi доленька наспiє

Приспів

А завзяття, праця щира свого ще докаже,

Ще ся волi в Українi пiснь гучна розляже.

За Карпати вiдiб'ється, згомонить степами,

України слава стане помiж народами

 

Вірші про Україну.

Поети,  наділені особливим талантом висловлювати почуття словами. У віршах вони називають Україною мамою, ненькою.

Учні:

1.     Облітав журавель Ми спитали в журавля:

         Сто морів, сто земель Де найкращая земля?

Облітав, обходив, Журавель відповідає:

Крила, ноги натрудив. Краще рідної немає!

      2. Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має,

Та гарніші завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краю.

 

     3. Ми українці – велика родина,

         Мова і пісня у нас солов’їна,

         Квітне в садочках червона калина,

         Рідна земля для всіх нас – Україна.

 

     4. Краю мій рідний, моя сторона,

         Ти для мене – найкраща у світі!

         Україно моя, ти у серці – одна,

         Як в віночку, барвистому цвіті.

 

 Мова калинова.

«Мова кожного народу неповторна і своя» це рядки з вірша. Ми також любимо свою українську мову і називаємо її калиновою, солов'їною, барвінковою. Вона є державною мовою України. Послухаємо вірші про мову.

Учні:

1.     Українська мова давня й молода.

Світить рідне слово, як жива вода.

Звідки воно взялось діло не просте...

В душі засівалось, із душі росте.

2.     Мово рідна, слово рідне!

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

Тільки камінь має.

Як ту мову нам забути,

Котрою учила

Нас всіх ненька розмовляти,

Ненька наша мила?

      3.     Солов'їну, барвінкову колосисту навіки

Українську рідну мову в дар дали мені батьки.

Берегти її, плекати буду всюди й повсякчас,

Бо ж єдина так, як мати, мова кожного із нас.

 Ви всі, діти, повинні зрозуміти, що жити в Україні і не знати української мови - неповага до народу

 

  Колективна робота

-           Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово:

Ми дуже любим весь наш край,

І любим У_______ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну _______ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між _______ (гілками),

Та й ми співаємо _______ (пісні)

Змагається він з нами!                                                     М. Познанська 

 

А зараз давайте уявно перенесемося у майбутнє. Якою ви хотіли б побачити там Україну? Запишіть свої думки на аркушиках. (Зачитують , виходячи до дошки).

Що ви можете зробити зараз для цього?

Рідний край, Україна, Батьківщина. Які це прості і разом з тим прекрасні слова! Велика, священа і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме  в усіх наших чесних і щирих серцях.    Ми, ти, я, він, вона, всі ми зробимо свою Україну сильною, процвітаючою, щасливою і світлою, бо ж Україна — це ми!

 

doc
Додано
26 березня 2019
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку