​Тема . Людські взаємини, моральні цінності в казці - притчі «Маленький принц».

Про матеріал

Мета: з'ясувати, які життєві цінності вважає головними автор казки; розкрити поняття «любов» і

«дружба»; порівняти, як їх розуміють герої казки та учні; виховувати повагу до справжних

життєвих цінностей; засвоїти термини з теорії літератури; виховувати прагнення до

самовдосконалення.

Перегляд файлу

                                       Урок зарубіжної літератури  у  8 класі.

Тема .   Людські  взаємини,  моральні цінності в казці - притчі «Маленький принц».

Мета:     з’ясувати, які життєві  цінності вважає головними  автор казки; розкрити поняття «любов» і

                «дружба»; порівняти, як їх розуміють  герої казки та учні; виховувати повагу до справжних

                 життєвих цінностей; засвоїти термини з теорії літератури; виховувати  прагнення  до

                 самовдосконалення.

 

  Епіграф до уроку:                    Добре,якщо є друг, навіть ,якщо треба померти.

                                                                                                              А. де Сент-Екзюпері

                                                     Любити – це не означає дивитися одне на одного.

                                                     Любити – означає дивитися в одному напрямі.

                                                                                                             А. де Сент- Екзюпері

 

                                                                   Хід уроку.

 

І.Організаційний момент.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

- Антуан де Сент  Екзюпері в душі назавжди залишився дитиною. У своєму житті він здійснив чимало таких вчинків, які викликають і подив, і захоплення.

* Коли його друг розбився в Кордильерах, він день за днем кружляв на своєму літакові над гірськими верхівками , сягаючи самого дна льодяних ущелин.

*Сент-Екзюпері у своєму житті зазнав  15  аварій. Одна з них трапалася , коли під час народного гуляння у Версалі  він виробляв запаморочливі трюки. «Мені не врятуватися, та не падати ж на  святковий натовп»,- встиг він подумати і зумів дотягнутися до місця, де в разі катастрофи постраждав би він один.

* Він викупив негра, який багато років без усіякої надії перебував у неволі.

*Якось у Південній Амеріці  Екзюпері  зустрів збіднілого старого француза. Він купив біднякові білет  на корабель та віддав йому останні гроші.

* Одного разу Екзюпері побачив знайому дівчинку всю в сльозах.Ій хотилося мати парасольку, але мати переконувала дочку в тому, що парасольок для дітей не буває. Наступного дня письменник прийшов до дівчинки з маленькою парасолькою.

-  Які риси характеру притаманні Екзюпері?( Чуйність, сміливость,відповідальність, доброта..)

-Як ви гадаєте , чи був письменник справжнім другом, чи вмів він любити? (Так, бо він завжди прагнув прийти на допомогу іншим людям, проявляв чуйність і доброту.)

ІІІ. Виявлення читацьких вражень учнів

1.-Що зрозумів і чого навчився Маленький  принц під час перебування на Землі? (Він зрозумів, що таке справжня дружба і любов; почав цінувати свою вередливу, але прекрасну троянду; знайшов на Землі друзів – Лиса та льотчика.)

2.- Який зміст ви вкладаєте в слово дружба, любов? Що означає для вас дружити, любити?

Дружити - це…(допомагати, ділитися, підтримувати, цікавитися…)

Любити – це …(піклуватися, радіти, співчувати…)

 3.-Поясніть значення  епіграфа до уроку. Чи погоджуєтесь ви з цими думками?

 4. –Які епізоди казки вразили вас, здивували? А які примусили замислитися?

 5.-Яке ставлення виникло до героїв твору? Чому?

Іv. Бесіда за останніми розділами казки

*Яким настроєм перейняті останні розділи казки? (Вони сумні,тому що Маленький принц збирається залишити Землю, розлучитися зі своїми друзями. Льотчикові боляче слухати розмову хлопчика й змії, адже він хоче зберегти Маленького принца, але той все ж таки вирішив повернутися додому).

*Як  ви розумієте зникнення Маленького принца? Чому воно так схоже на смерть? Чи це й є смерть?( Маленький принц нібито повертається на свою зірку. Дуже хочеться вірити,що так воно і сталося. Можливо, цей сум – від розлуки, від усвідомлення неможливостіпобачитися знову? Автор не дає однозначної відповіді на це питання. Мабуть, тому, що витрачати друзів завжди важко й сумно.)

*Вислів «Вода буває потрібна і серцю». Як ви його розумієте?(Крім  звичайної спраги, існує ще й спрага духовна , що виникає, коли  людині  необхідне розуміння, підтримка, співпереживання…Як тіло не може довго жити без води, так  і душа людини не витримає довго без  дружби, любові, розуміння.)

V.Висновки

*Чому навчає казка «Маленький принц»?  Які цінності, на думку Екзюпері, найголовніші у житті? (Любов, дружба,відданість, відповідальність, праця…)

VІ.Підсумок уроку.

- Якщо ви уважно читали казку Екзюпері, замислилися над вічними проблемами життя, засвоїли нехитрі  істини  людського щастя, ви витратили час недаремно. Нехай образ  Маленького принца залишиться  з вами на все життя  і  допоможе  вам,  ставши дорослими, не забувати про дитину у вашій душі.

VІІ.Домашне завдання.

Підготуватися до уроку позакласного читання. Прочитати  твір Распутина  В.Г.«Уроки французької».

vІІІ.Оцінювання учнів.

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
17 вересня 2018
Переглядів
5347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку