Розвиток зв'язного мовлення. Малюю осінній сад

Про матеріал

Розвиток зв'язного мовлення за зошитом К.Пономарьової "Малюю словом" Урок 2 "Малюю осінній сад"

Перегляд файлу

Тема. Малюю осінній сад

Мета: вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи.

Хід уроку

1. Організація класу

2. Психологічний настрій учнів на урок

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Звучить музика Чайковського “Пори року”

  • Уважно послухайте вірш і скажіть, про яку пору року говориться в ньому.

Листочки – парашутики,

Як стомлені пташки,

Летять і опускаються

На трави і стежки.

Листочків – парашутиків

У лісі не злічити –

То осінь опускається

Бо хоче відпочити.

3.2. Розповідь учителя

Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Про мене Т.Г. Шевченко сказав так:

Минає літо, шелестить

Пожовкле листя по діброві,

Гуляють хмари, сонце спить.

- Про які ознаки осені ви дізналися?

Завдання 1

_Відгадай загадки Родзинки.З’єднай їх з відповідними світлинами.

Завдання 2. Словесне малювання

-Допоможи Гаджикові намалювати словами плоди. Добери слова і запиши.

Завдання 3,4

-Прочитай речення, які склав Щебетунчик.Утвори своє Речееня зі слі, поданих в дужках і запиши.

Порівняй їх.Яке речення тобі більше подобається і чому.

Завдання 5

  • Намалюй словами виноград, зображений на світлині. Використовуйте слова з довідки.
    1. Поетична хвилинка
  • Послухайте вірш Л. Талалай “Осіннє листя” і дайте відповідь на питання: як називається таке явище, коли опадає листя?

Настала осінь. Холодом

Повіяло навкруг.

Все більш береться золотом

Зелений ліс та луг.

Від вітру коливаються

Пожовклі дерева.

А листя з них зривається

І пісеньку співа:

 

Веселі танцюристи ми

Кружляєм в висоті, -

Листки, листочки, листики

Червоні й золоті.

Зриваємось ми зграями

З топольок та беріз,

Злітаємо, кружляємо

І падаємо вниз.

(Листопад, падолист)


 - Коли це найчастіше буває?

Завдання 6,7

  • Намалюй олівцями осінній сад. Розкажіть, що можна побачити в осінньому саду? Придумай назву своїй картині. Запиши її

Завдання 8

-Розгадай ребуси. Доповни речення словами відгадками

5.3. Робота в групах

Для вас, “Чомучки”.

  • Чому так в народі кажуть: “Сидить осінь на горбочку, вишиває лісові сорочку”.
  • А чому восени листочки змінюють колір?

5.4. Слово “Інформаційному центру”

Зелений колір листю надає хлорофіл. Влітку хлорофілових зерен утворюється багато, а восени тепла і світла менше, тому і хлорофілу утворюється менше. Крім хлорофілу в листях є речовини жовті, червоні, жовто-гарячі.

  1. Підсумок. Інтерактивна вправа. Рефлексія.
  • Що стимулювало вашу творчість?
  • Що ви можете сказати про робочу обстановку на сьогоднішньому уроці?
  • Що ви б хотіли робити індивідуально, а що групою?
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 вересня 2021
Переглядів
3009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку