Тема "Математика. Узагальнення й систематизація знань учнів по темі «Табличне додавання і віднімання чисел у межах 10».Природознавство. Птахи."

Про матеріал

Мета. Узагальнити і систематизувати додавання і віднімання в межах 10: розв`язувати задачі, формувати обчислювальні навички в межах вивчених випадків, порівнювати вираз і число, складати рівності і нерівності із поданих чисел; закріплювати знання геометричних фігур. Розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, уміння аналізувати і робити висновки.Виховувати інтерес до математики, культуру спілкування і співпраці, любов до природи.

Перегляд файлу

 

Вовчищовицький НВК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика. Узагальнення й систематизація знань учнів по темі

«Табличне додавання і віднімання чисел у межах 10».

Природознавство. Птахи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала конспект

        з Інтегрованого урок (математика, природознавство)

у 1 класі

        вчителя початкових класів

        Бутрак Оксана Іванівна

 

 

 

 

 

Інтегрований урок (математика, природознавство)

у 1 класі

 

 

Тема.  Математика. Узагальнення й систематизація знань учнів по темі

   «Табличне додавання і віднімання чисел у межах 10».

  Природознавство. Птахи.

 

Мета. Узагальнити і систематизувати додавання і віднімання в межах 10:

           розв`язувати задачі, формувати обчислювальні навички в межах

  вивчених випадків, порівнювати вираз і число, складати рівності

  і нерівності із поданих чисел; закріплювати знання геометричних

  фігур.

  Розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, уміння

  аналізувати і робити висновки.

  Виховувати інтерес до математики, культуру спілкування і

  співпраці, любов до природи.

 

Матеріали до уроку. Підручник «Математика» В. М. Богдановича для 1

         класу, 2007 р., комп`ютер, проектор, аркуші із

         завданнями, сніжинки, зображення птахів,

         презентація з матеріалами уроку.

 

Тип уроку.  Урок  узагальнення і систематизація знань.

 

Інтеграція. Природознавство.

 

Форми організації. Індивідуальні, парні.

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок птахів"

 

 

 

 

    Хід  уроку

 

І. Організаційний момент.

 

1.   Встаньте, діти, всі рівненько,

   Посміхніться веселенько,

   Поверніться до гостей,

   Привітайтесь: «Добрий день!»

   Всім присутнім бажаємо здоров`я, добра.

   А тепер до роботи нам братись пора.

 

2. Сюжетно-рольова гра «Зима».

Мета гри: сприяти створенню позитивного настрою у дітей,

         викликати жвавий інтерес під час роботи на уроці.

 

- Плануючи роботу на уроці, я старалась врахувати цей настрій, який відбувається в природі сьогодні.

Скажіть, яка пора року надворі?

- Так, зима. А чи люблять цю пору року дорослі і діти?

 

 

 

 

 

 

 - А ви любите зиму? За що ви її любите? А за що люблять зимову пору

дорослі? ( Разом із зимою до нас приходить багато радісних свят).

- Які брати-місяці приходять зимою? Вони  прикрашають снігом дерева, поля,вкривають льодом річки, ставки).

- Який місяць гостює у нас  зараз?

 

ІІ. Повідомлення теми  та мети уроку.

 

- І от ми з вами сьогодні вирушимо у казкову подорож у зимовий сад. Помандруємо стежиною, яка складається  із чисел першого десятка. Щоб вирушити в подорож , треба каліграфічно записати ряд чисел, вставляючи припущені.

  1  2    5  7   10

        10    8  6   3  1

 - А тепер послухайте загадку, яка допоможе зрозуміти , кого ми зустрінемо в зимову саду.

 

 

     

Загадка

  Що за гостя в нас така, заглядає до вікна,

  Все стриба на гілку з гілки,

  Ловить мушку чи жучка.

  Й по подвір’ї  - скок та скок,

  Звеселяє наш садок.    ( Пташка)

- Оскільки наш сьогоднішній урок інтегрований , ми будемо не тільки рахувати, розв`язувати задачі , а й дізнаємось багато цікавого про пташок.

 

Картинки по запросу будова птаха

 

    

  Птахи надзвичайно різноманітні. Їх тіло округле, з невеликою головою і довгою гнучкою шиєю, вкрите  пір`ям, а передні кінцівки перетворилися на крила. І це дозволяє їм літати. Цим вони відрізняються від усіх інших тварин. Пір`я добре захищає птахів від холоду. На голові є міцний дзьоб, який допомагає захоплювати та подрібнювати їжу.

Сьогодні ознайомимося з  багатьма пташками зимового саду. Але тільки в тому випадку, коли виконаємо завдання цих чарівних сніжинок.

План  уроку

  1. Усний рахунок                                   «М»
  2. Геометричний матеріал                     «О»
  3. Складання рівностей і нерівностей   «Л»
  4. Хвилинка відпочинку                         «О»
  5. Порівняння числа і виразу                 «Д»
  6. Складання і розв`зування задач         «Ц»
  7. «Асоціативний кущ»                            «І»

 

ІІІ. Формування обчислювальних навичок.

 

- На уроці ми будемо з вами порівнювати числа, число і вираз, складати рівності і нерівності, розв`язувати задачі.

А щоб ми добре справились з роботою, треба дотримуватись таких правил:

  • хочу багато знати;
  • буду уважним, старанним і активним;
  • знаю сам – допоможу іншому, навчу того , хто не знає.
  1. Усний рахунок
  • Лічба від 3 до 10; від 8 до 2
  • Гра «Оживи число»

Технологія «Мікрофон»

 (Розповідь про число за планом:

  яке я число;

  мої сусіди;

  порівняння із сусідами(більше, менше);

  я складаюсь із таких чисел)

- Числа вдячні вам, що ви допомогли їм ожити і заговорити

 

  • Веселі задачі

Горобець і три синиці

он летять до годівниці.

Скільки птахів підкажіть

будуть вдячні за обід?       1 + 3 = 4

 Два снігурі та шість синиць.

 Діти, скільки всього птиць?   5 + 2 = 7

На обід до годівниці

прилетіли три синиці.

Іще п`ять летять в садок.

Скільки разом всіх пташок?    3 + 5 = 8

 Подивіться. угорі

 на ялинці – снігурі.

 Тут – чотири і три там.

 Дайте лік усім птахам.     4 + 3 = 7

- Цінь! – горобчик прилетів,

- Цінь! – і другий поруч сів.

- Цінь! – ще двоє на гілках

у сіреньких кожушках.

Он вже скільки стало їх –

полічіть. будь ласка всіх!        1 + 1 + 2 = 4

 Прибирали три синиці

 свою хатку-годівницю.

 Їм ще три допомагали –

 відром воду подавали.

 Порахуйте-но швиденько

 пташеняток цих маленьких   3 + 2 = 5

Щебетали дві синички,

дві приятельки-сестрички.

Тут одна з них полетіла,

мабуть їсти захотіла.

Ця задачка не складна:

було дві – тепер …(одна)

 

  • Математичний диктант  Завдання 2 (с. 86).

Збільш число на 3                         Зменш число на 3

0  5  7  4  1  3    10  3  6  4  5  8 

 

Ми виконали завдання першої сніжинки і розгадали її секрет. Яка пташка тут заховалась? (Буква  «М»)

 

 

 

 

Птахи живуть всюди. Вони є в сухих пустелях і вічних снігах, високо в горах і на рівнинах. живуть в лісах і садах, на полях і луках, на болотах та водоймах. Усі птахи будують гнізда, у які відкладають яйця, а потім висиджують і вигодовують пташенят.

 

  1. Геометричний матеріал.

- А зараз проведемо гру на уважність.

У кожного ряду своя пташина . Вона незвичайна, бо складається з геометричних фігур.

- Полічіть, із скількох трикутників, кружечків складено малюнок пташки.

 

Ми виконали наступне завдання. Яку пташку ви побачили? (Буква «О»)

 

  1. Складання рівностей та нерівностей

 

Завдання для кожного ряду:

      І ряд       ІІ ряд

 Склади із числами                            Склади із числами

2, 3, 4,5, 6, 7, 8, 9                              2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

чотири нерівності,                            чотири рівності на              

використовуючи знаки                     додавання і віднімання

« > » ,  « < »                                      «+», « - »

 

- Давайте розгадаємо секрет наступної сніжинки (Буква «Л»).

 

  1. Хвилинка відпочинку

- Що ж нам приготувала наступна сніжинка? (Буква «О»)

 

 

 

 

 

 

      Птахи – корисні тварини. Багато з них живляться комахами, гризунами, знищуючи тим самим шкідників. Наприклад, синиця з`їдає за день стільки комах, скільки важить сама. Шпак тільки за сніданок поїдає 50 -60 комах.

     Птахи розносять насіння рослин, з яких проростають інші.

  Без пташиного співу природа стала б сумною і непривітною.

 

 

  1.  Порівняння виразу і числа

 

 - Тож і ми попрацюємо як ті маленькі пташенята.

 Робота з підручником

  • Порівняння  виразу і числа Завдання 1 (с.86).
  • Робота в парах. Скласти із запропонованих чисел і виразів 4 нерівності (>, <).

 

 

            9                          6 + 2                            5                       8

 

                        5 + 3               8 – 4            6         7 + 1        2 + 3

 

                                   7        9 – 2                        4

- Ми виконали ще одне завдання чарівної сніжинки (Буква «Д»)

 

  1. Робота над задачею

 

Складання задачі за коротким записом ( за малюнком)

 

Вправа «Незакінчене речення»

- Задача складається із ….      (умови і запитання)

- Якщо частину предметів об`єднають( приєднують), то виконують дію …

    і отримують    число

- Якщо частину предметів забирають( вилучають), то виконують дію …

і отримують …число.

 

- Подивимось, що приготувала для нас ще одна сніжинка (Буква «Ц»).

 

- А тепер розгадаємо секрет сніжинок. Прочитаємо слово із знайомих вам букв. Ми виконали всі завдання . І, звичайно, ми -  молодці.

Отже, І секрет – молодці. А ІІ секрет – це наші птахи.   Цих пташок, що ми побачили у зимовому саду назвемо зимуючими або осілими.

             Технологія

«Асоціативний кущ»

 

 Сніжинка дарує нам букву «І».

 

- Птахи дякують вам за роботу і просять не забувати про них взимку . Робити годівнички, підгодовувати їх. Давайте дружити з ними, любити їх.

 

ІV. Підсумок.

 

- Що ви взяли з цього уроку для себе на майбутнє?

Що для вас було новим?

- Як ви працювали на уроці?

Оцініть свою роботу на уроці і свої враження за допомогою смайлика.

Картинки по запросу смайликиПохожее изображениеКартинки по запросу смайлики

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
1847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку