Урок-казка «Гуси-лебеді» з математики для 1 класу

Про матеріал

Мета. Розширити знання учнiв, розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати зацікавленiсть, допитливість, інтерес до математики.

Обладнання. Ілюстрації до казки «Гуси-лебеді», записи на дошці, малюнок тварин з рослинами, таблиця з геометричним матеріалом.

Перегляд файлу

Урок-казка «Гуси-лебеді»

 з математики для 1 класу

 

 

Мета. Розширити знання учнiв, розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати зацікавленiсть, допитливість, інтерес до математики.

 

Обладнання. Ілюстрації до казки «Гуси-лебеді», записи на дошці, малюнок тварин з рослинами, таблиця з геометричним матеріалом.

 

 

Хід заходу

 

1. Вступне слово вчителя.

 

— Дiти, чи любите ви слухати казки?

 

— А які казки ви вже знаєте?

 

— Яка казка є вашою улюбленою? Чому?

 

— Сьогоднi ми також потрапимо у вiдому вам казку «Гуси-лебеді», але будемо її не просто слухати.

 

 

ІІ. Основна частина уроку.

 

Розпочнемо казку.

 

Жили собi дід та баба. І були у них донька та синок маленький.

 

Якось дочка посадила братика на травичку під вiконцем, а сама побiгла гуляти на вулицю.

 

Налетіли тут гуси-лебеді, пiдхопили на крила хлопчика й понесли. Кинулася дiвчинка доганяти. Бачитъ — стоїтъ пiчка.

 

— Пiчко, пiчко, куди гуси-лебедi полетіли?

 

— Виконай моє завдання — тодi скажу.

 

— Дiти, допоможемо дiвчинцi виконати завдання?

 

 

 

 

Вставити потрібнi знаки дiй.

 

 

 

10...1= 9      

2 ... 2 = 0         

7... 1 = 6        

5... 3 = 8         

6... 2 = 4         

 

 

 

3...2 = 1

7...3 = 10

1...1= 0

4...2 = 6

8...3 = 5

 

 

Пiчка сказала, що гуси-лебеді полетіли до яблунi.

 

Бiжить дiвчинка далі — стоїтъ яблуня.

 

— Яблуне, яблуне, куди гуси-лебеді полетіли?

 

— Виконай моє завдання — тоді скажу!

 

  •         Діти, давайте знову допоможемо дівчинці.

 

Що рахувала кожна тваринка?

 

(На малюнку тваринки тримають цифри: миша – 3, їжак – 2, білка – 7. На другому малюнку зображено 3 квітки, 2 яблучка, 7 горішків).

 

 

 

Яблуня сказала, що гуси-лебедi полетiли до молочної ріки. Бiжить дівчинка далi. Дивиться — тече лугом молочна річка з кисільними берегами. 

 

— Рiчко, рiчко, скажи, куда гуси-лебедi полетiли?

 

— Виконай завдання — тодi скажу!

 

— Дiти, знову потрiбно допомогти дiвчинцi.

 

Треба розв’язати задачi.

 

1. У бiлочки було 5 горіхів i 2 гриби. Вона з’їла всi гриби i 3 горiхи. Скiльки горіхiв у неї залишилося? (2).

 

2. У квартирi було 3 кiмнати. З однієї кімнати зробили дві. Скiльки кімнат стало у квартирi? (4).

 

3. На подвiр’ї гралися 7 хлопчикiв i 3 дiвчинки. Петро, Галинка i Юрко пiшли у клас. Скiльки хлопчиків залишилося на подвір’ї? (5).

 

4. Щука важить бiльше від карася. А карась — бiльше від в’юна. Хто найлегший? (В’юн).

 

5. У Тані було 5 горiхiв. Один вона вiддала братовi, i горiхiв у них стало порівну. Скiльки горіхiв було в брата спочатку? (3).

 

6. У вазi було 6 бiлих i 7 оранжевих лiлiй. Дiвчинка взяла 4 оранжевi лiлiї. Скiльки оранжевих лiлiй залишилося? (3).

 

7. На заняттi танцювального гуртка було 7 хлопчикiв i 4 дiвчинки. Усi дiвчатка пішли танцювати в парах iз хлопчиками. Скiльки хлопчикiв не танцювало? (3).

 

8. На обiд запрошено 7 чоловiк. Нiна поклала на стiл 5 ложок і 3 виделки. Скiльки ще треба покласти ложок? Скiльки виделок? (2 ложки, 4 виделки).

 

9. Бабуся купила десяток яєць. Три пари вона вже поклала до кошика. Скiльки яєць їй ще треба покласти? (4).

 

10. У крамницi було 3 м’ячi. Продали м’ячiв менше, ніж залишилося. Скiльки м’ячiв було продано? (1).

 

Рiчка сказала, що гуси-лебедi полетiли до хатинки на курячих нiжках. Побiгла дiвчинка до хатинки на курячих нiжках. Бачитъ у вiкно — Баба Яга пряде кужiль, а на лавцi братик сидить, срiбними яблучками грається.

 

Дiвчинка ввiйшла у хатинку, привiталася i попросила дозводу вiдпочити.

 

ІІІ.Фізкультхвилинка.

 

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик той дістати,

Треба нам порахувати:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10!

 

Продовження казки.

Дала Баба Яга їй веретено, а сама вийшла. Раптом вибiгає мишка i говорить:

 

— Баба Яга пiшла лазню топити. Вона тебе вимиє, підсмажить i з’їсть, а сама на твоїх кiстках покатається. Але я тобi допоможу, коли ти виконаєш моє завдання.

 

— Діти, допоможемо дівчинці?

 

Потрiбно виконати такі завдання: (робота в групах)

 

1група: Збільшити на 4.                   3 група: Збільшити на 3.

 

1, 6, 5, 4, 3, 2.                                     2, 4, 6, 7, 3, 1.

 

2 група: Зменшити на 4.                   4 група: Зменшити на 3.

 

9, 8, 5, 6, 7, 10.                                   8, 7, 9, 10, 6, 4.

 

3. Розв’язати кругові приклади (самостійна робота).

 

5 + 5          4 + 4           7 2           2 + 5

 

3 + 6          9 5         10 7           8 – 6

 

 

 

4. Порівняти і поставити знаки > < =

 

7 3 ... 4            6 + 3 ... 10

 

7 2 ... 4            9 2 ... 6

 

7 4 ... 4            9 3 ... 6

 

5. Скiльки на малюнку квадратів? Прямокутників? Скільки трикутників?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працюють за малюнком.

 

Дiвчинка схопила братика i добiгла, а мишка кужiль пряде. Баба Яга підiйде до віконця i запитує:

 

— Чи прядеш, дiвчино?

 

Мишка й вiдповiдає:

 

— Пряду, бабусю!

       Витопила Яга лазню i пішла за дiвчинкою. Бачить — у хатинцi нікого.

 

Тоді вона послала навздогін гусей-лебедiв.

 

Добiгає дівчинка до пічки:

 

— Пiчко, пічко, врятуй нас!

 

   А з’їж мого житнього пиріжка!

 

Дiвчинка з’їла i спасибi сказала. Пiчка сховала їх.

 

Так само було i з яблунькою, i з рiчкою. Усе покуштувала дівчинка i за все подякувала.

 

Так i не наздогнали втікачiв гуси-лебедi.

 

А дiвчинка з братиком саме добiгли до будинку, а тут i батъко з матiр’ю прийшли.

 

Ось i все, казка закiнчилася. Дiвчинка знайшла братика.  Але заслуга у цьому є i ваша, адже ми допомагали дiвчинцi виконувати завдання.

 

 III. Підсумок уроку.

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку