Конспект уроку математики для 4 класу
Тема: Множення круглих чисел на одноцифрове число. Розв'язування задач.
Мета: закріпити вміння множити круглі багатоцифрові числа на одноцифрове число, удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання багатоцифрових чисел; розвивати вміння аналізувати, логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати дружелюбність, бажання відпочивати активно, повагу й любов до математики.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Обладнання: підручник «Математика 4 клас», індивідуальні картки; мікрофон, ноутбук, проектор, мімічні кубики, кубик для вправи «Кубування».
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
- Сьогодні у нас цікавий урок! Тож, будь ласка, діти, усміхніться самі до себе, до мене, до товариша по парті.
- Покажіть, будь ласка, який у вас зараз настрій? (кубик настрою).
- Я б дуже хотіла, щоб такий настрій у вас був до кінця уроку, а у кого він не зовсім гарний, щоб він змінився!
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
- Ви готові вирушити у математичну країну?
- Але, щоб до неї потрапити необхідно відповісти на деякі запитання. Я впевнена, що ви з ними легко впораєтесь, бо ви багато чого знаєте і вмієте, а якщо ви щось призабули, завжди можна звернутися за допомогою до товариша. Отже вправа «Кубування». Вперед!
1) Вправа «Кубування»
(Кожна грань містить завдання. Я кидаю куба до будь-якого учня… Учень ловить і дістає своє завдання. Якщо він сумнівається у правильності відповіді, просить товариша йому допомогти).
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Отже, тема уроку: «Множення на круглі числа».
Хвилинка каліграфії
(Перевірка на слайді).
50, 65, 1, 5, 80, 8, 15, 30, 90, 100, 105, 300, 4005, 20 000.
(Перевірка на слайді).
IV. Актуалізація опорних знань
1) Математичний диктант
- Суму чисел 52 і 48 збільшити в 8 разів.
- Різницю чисел 920 і 420 збільшити в 5 разів.
- Частку чисел 630 і 7 збільшити у 8 разів.
- У хвилинах: 6 год; 240 с.
160 книг становлять всіх книг у бібліотеці. Скільки всього книг у бібліотеці?
2) Вправа «Мікрофон» (1 хв)
- Які розрядні одиниці ви знаєте?
- Як помножити число на розрядну одиницю?
- Як подати число 6000 у вигляді добутку числа та розрядної одиниці?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ
V. Робота в парах
26500 ˑ 3 = (265 3) ˑ100 = 795 ˑ 10 = 7950
1) 265 ˑ 3 =795 2) 795 ˑ 10 = 7950
- Це ми зробили усне обчислення цього виразу
- А якщо ми хочемо зробити письмове обчислення? (у стовпчик)
- Давайте розглянемо інші приклади:
265000 ˑ 2
38100 ˑ 3
79500 ˑ 3
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб:
цифру 1 «пишемо» носом,
цифру 2 – підборіддям,
цифру 3 – правим плечем,
цифру 4 – лівим плечем,
цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,
цифру 6 – лівим ліктем,
цифру 7 – правим коліном,
цифру 8 – лівим коліном,
цифру 9 – правою ногою,
цифру 0 – «хвостиком».
Задача
(Коротка умова на слайді)
|
Кількість (ос.) |
Час |
Продуктивність праці |
Загальний заробіток |
|
І б. |
4 р. |
Однаковий |
|
}935100 грн
|
|
ІІ б. |
5 р. |
||||
Розв᾽язання:
1) 4 + 5 = 9 (р.) - кількість робітників у І і ІІ бригадах;
2) 935100 : 9 = 103900 (грн.) – один робітник;
3) 103900 ˑ 4 = 415600 (грн.) – продуктивність праці 4-х робітників;
4) 103900 ˑ 5 = 519 500 (грн.) – продуктивність праці 5-х роб.
Перевірка:
415 600 + 519 00 = 935 100
Відповідь: перша бригада отримає 415 600 гривень; друга – 519 600 гривень.
Задача (робота в парах)
Яка відстань була між лисичкою та зайчиком до початку їх руху, якщо вони зустрілися через 8 хв після того, як почали одночасно бігти назустріч одне одному? Швидкість зайчика 340 м/хв, а лисички – 520 м/хв.
VI. Підсумки уроку.
Рефлексія
Вправа «Мікрофон» (продовжить речення)
Дом. завдання: