Урок математики 4 клас

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку у на тему: «МАНДРУЄМО КУТОЧКАМИ УКРАЇНИ. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВІ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ»
Перегляд файлу

 

1

Розробка уроку на тему:

«МАНДРУЄМО КУТОЧКАМИ УКРАЇНИ.

ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВІ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ»

 

Мета: закріпити вміння учнів множити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв’язувати задачі; розвивати мислення, пам’ять, уважність, уяву; розширити знання учнів про рідне місто, виховувати почуття любові та поваги до рідного міста.

Обладнання: фізична карта України, карта-схема маршруту подорожі, комп’ютерна презентація уроку, індивідуальні картки для опитування,  підручник «Математика. 4 кл» (авт. М.Богданович)

Тип уроку: інтегрований урок закріплення знань з використанням комп’ютерної технології.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

- Почнемо урок математики. На вулиці похмура погода, але до нас завітало сонечко, побажати вам гарного настою. Математика – це точна наука, вона в усьому всесвіті знаходить закономірності. Знайдіть і ви правильно закономірності між діями і їх ознаками і прочитайте на сонячних промінчиках девіз нашого уроку.

Девіз уроку:        Міркуємо – швидко!

                              Відповідаємо -  точно!

                              Рахуємо – правильно!

                              Пишемо -  гарно!

П. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

- Хто з вас любить подорожувати? Сонечко пропонує нам цікаву подорож. А куди, ви дізнаєтесь, розшифрувавши слово, якщо правильно розв’яжете приклади, що записані на жовтих картках. Працюємо у групах. Правильно розподіліть роботу. Час виконання завдання – 1 хвилина.

3 033 х 3 = 9 099

1 250 х 4 = 5 000 

1 101 х 4 = 4 404

6 000 х 40 = 240 000

10 000 х 8 = 80 000

6 000 х 3 =  18 000

Р

Х

К

А

І

В

4 404

9 099

240 000

5 000

80 000

18 000

Слайд № 2

- Отже, ми вирушаємо подорожувати рідним містом, щоб помилуватися його мальовничими куточками та отримати цікаву інформацію про своє місто. А допомагати нам буде комп’ютер.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

- Але це математична подорож, тож перевіримо готовність до неї. Виконавши наступне завдання, ви отримаєте маршрут подорожі.

1) Перевірка прикладів № 428

-  З якими областями межує наша Харківщина? (Відповідь дітей).

(Вона межує з Луганською, Дніпропетровською, Полтавською, Сумською областями України та з Росією.)

- Нам необхідно з’ясувати, яка загальна протяжність нашого міста з півдня на північ та з заходу на схід. Для цього знайдіть суму перших чотирьох результатів прикладів № 428 і виконайте завдання, яке записано у вас на зеленій картці. Працюємо по групах.

(812 + 92 + 888 + 33)

ІП групи цю суму ділять на 73 і знаходить протяжність Харкова з заходу на схід:

(812 + 92 + 888 + 33) : 73 = 25 км

Ш - ІV групи додають до цієї суми 375 та ділять на 100, щоб знайти протяжність міста із півдня на північ:

(812 + 92 + 888 + 33) + 375 : 100 = 22 км

Перевірка виконання завдання здійснюється за допомогою слайду  3.

2) Перевірка задачі № 429

- Територія Харкова дуже велика. Давайте визначимо, яка його площа. Для цього запишіть вираз, який склали до задачі 429, і обчисліть його значення  за даними, що записані у вас на червоних картках. Працюємо у групах

 

(а - в) - 119 =

І, ІІ групи: якщо а = 1 502, б = 1083

(а – в) – 119 = (1502 – 1083) – 119 = 300 кв. км

ІІІ, ІV групи : якщо а = 1 100 ; б = 681

(а - в) – 119 = (1 100 – 681) – 119 = 300 кв. км

Перевірка виконання завдання здійснюється за допомогою СЛАЙДУ № 4

Вчитель:

  •              Площа нашого міста дорівнює площі республіки Мальта.
  •              Молодці, гарно підготувалися до подорожі, тож маєте право отримати маршрутну карту.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

(На карті Харкова вчитель ставить прапорці за маршрутом подорожі)

  •              Ми здійснимо подорож площами нашого міста, вулицями Харкова, побуваємо у парках та скверах, відвідаємо дитячу залізницю. А ще не забуваймо, що в нас математична подорож. Візьміть картки жовтого кольору. Які числа ви множили? (Багатоцифрові на одноцифрове).
  •              А чи зможете ви усно порахувати будь-який приклад на множення багатоцифрового числа на одноцифрове?
  •              Яка ж тема нашого уроку математики?
  •              Письмове множенні багатоцифрових чисел на одноцифрове.
  •              А також ми будемо розв’язувати задачі на рух.
  •              Які знання вам знадобляться множення багатоцифрових чисел на одноцифрові? (таблиця множення та алгоритм множення)
  •              Отже, завдання в нас є, вирушаємо!

V. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

  •              Починаємо подорож із Привокзальної площі, яка є однією з візитних карток  Харкова.       СЛАЙД  5

 

Завдання 1.

«Мозкова атака»

-  Ми вирушаємо.

- А чим характеризується рух?

 - Як визначити відстань?

- Назвіть формулу знаходження часу?

- Що потрібно знати, щоб знайти швидкість?

- Назвіть формулу знаходження швидкості.

- Визначте, скільки часу нам знадобиться, щоб доїхати з Києва до Харкова, якщо відстань між вокзалами  Харкова та Києва 490 км і рухатися ми будемо зі швидкістю 70 км/год.? (7 годин)

  •              Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, на чому ми поїдемо містом.

Дім по вулиці іде.

На роботу всіх везе.

Не на курячих ногах,

А в резових чобітках. (Автобус)  СЛАЙД  6

Завдання 2. Дослідницька робота в групах

  •              На автобусі ми  починаємо подорож по одній із найстаріших вулиць міста -  Полтавському шляху.
  •              На уроці «Я і Україна» кожна група отримала завдання підготувати розповідь про рідне місто.
  •              Давайте послухаємо доповідачів від ІІ групи.

Доповідь учнів 1 групи.

СЛАЙД  № 7

          У 1655 році ватага українських козаків під проводом «осадчого» Івана Каркача оселилася поблизу Харківського укріплення. 1654-1655 pp. вважають датою заснування Харкова. Козаки збудували оселі довкола фортеці, що вже існувала раніше на височині між річками Харковом і Лопанню, оточеній лісами і болотами. У 1655 р. у Харкові жило бл. 600 служилих людей, а всього населення бл. 2000 осіб. У XVII ст. Харків був військово-оборонним пунктом та хліборобським містом. Частина мешканців займалася ремеслом і торгівлею і жила на території укріплення, але більшість оселялася в слободах навколо укріплення й займалася хліборобством.

Холодну гору раніше покривав густий ліс. Ця місцевість сама по собі відкрита вітрам значно більше, ніж місцевості, що розташовані внизу, звідси і її назва. Однак, є легенда, начебто на цій горі жив колись переселенець із Правобережної України на прізвисько Холод. Одного разу Холода взяли в полон татари, а будинок його зруйнували. В народній пам'яті залишилося тільки його ім'я, що дало назву цієї місцевості.  

СЛАЙД  8

Вулиця Полтавський шлях виникла наприкінці XVII ст. як дорога до Полтави, тому й називалася вона Полтавською. Там, де зараз знаходиться круглий сквер (між вул. Енгельса та Ярославською) вулиця преривалася невеличким озерцем, через яке був зроблений місток. СЛАЙД  9

У другій половині XVIII ст. по вулиці проходила дорога й до Новоросійського краю на Катеринославль (Дніпропетровськ). Через це її назва змінилася спочатку на вулицю Новоросійську, а потім на довгий час вона отримала назву Катеринославська. У ХХ ст.. цю старовинну вулицю міста перейменували на вулицю Свердлова на честь більшовицького революціонера. Коли ж Україна стала незалежною державою, вулиці повернули її назву – Полтавський шлях.

Ви уважно слухали виступи учнів. А як ви запам’ятали?

Питання до учнів:

  •              У якому році був заснований Харків? (1655)
  •              Яку річницю буде відзначати Харків у цьому році?  (356)
  •              Які назви мала вулиця Полтавський шлях?

Учитель:

  •              Ми їдемо по вулиці Сумській, а учні 2 групи розкажуть історію головної вулиці міста.

Доповідь учнів 2  групи. СЛАЙД  № 10

Сумська вулиця - головна вулиця міста Харкова, з'єднує площу Конституції з парком ім. Максима Горького й Лісопарком, де переходить у Білгородське шосе.

Вулиця виникла як дорога на Суми в другій половині XVІІ століття.  До кінця XVІІІ століття Сумська була дуже короткою й закінчувалася на місці нинішньої Театральної площі, СЛАЙД  11по території якої проходив міський оборонний вал.  Сумська жила та змінювалася протягом 150 років. Спочатку тут були маєтки та розкішні будинки знатних людей. Ця вулиця вражає величезною кількістю дійсно гарних різних по стилю будинків, з чудовим декором та скульптурами, які є візиткою нашого міста

Питання до учнів:

Які ви знаєте архітектурні споруди, що розташовані на вулиці Сумській? СЛАЙД  12 - 17 (Театр ім.. Т.Г.Шевченка, Театральна площа, Державний банк, Доходний дім товариства “Саламандра”, Харківський академічний театр опери та балету ім. М.Лисенка, , фонтан “Дзеркальний струмінь”, Палац дитячої та юнацької творчості,

  • Нещодавно головним режисером оперного театру став колишній випускник нашої школи Армен Калоян.
  • І всі ці архітектурні споруди, театри  - гордість кожного харків’янина.

Завдання 3.

- Порахуйте, скільки людей проживає в нашому місті. Усно чи письмово будете рахувати?

- Тоді давайте пригадаємо алгоритм множення.

  1. Одноцифрове число підписуємо під одиницями багатоцифрового.
  2. Починаємо множити одиниці, потім десятки, сотні і т. д.
  3. Записуємо результати під  тими розрядами, які множили.
  4. Отримані десятки додаємо до наступних добутків.

290 180 х 5 + 20 000 = 1 470 900 (3а дошкою працює  один учень)

 СЛАЙД  № 18

 

 

А скільки всього людей проживає в Україні?

9 396 040 х 5 = 46 980 200 чол.            

СЛАЙД  № 19

 

  •              Прочитайте відповіді у порядку зростання.
  •              І всі вони дуже гостинні, раді зустрічати гостей веселими піснями і хлібом-сіллю

Фізкультхвилинка

(Діти танцюють та співають пісню «Як у нас на Україні»)

 

4) Самостійна робота з підручником. Приклади № 441.

Завдання 3.  Розв’язування прикладів

  •              А які парки ви побачити, походячи по цій вулиці?

(міський парк ім. Т.Г. Шевченка, сквер Перемоги)

  •              У нашому місті багато скверів, парків. Спробуємо дізнатись, скільки їх, порахувавши приклади, що записані на рожевих картках.
  •              Кожна група отримала своє завдання. Виконуйте.

930 : 30 (у стовпчик) = 31 парк

900 : 6 (у стовпчик) = 150 скверів

  •              А тепер ми відвідаємо сад ім. Т.Г.Шевченка – найулюбленіше місце відпочинку харків’ян.   СЛАЙД  20
  •              Щоб побачити усі його мальовничі куточки , порахуємо кілька прикладів: дівчатка виконають перші два приклади, а хлопчики третій та четвертий з № 441.

 

Виберіть числа, які є відповідями до ваших прикладів.

13836

57 876

210658

367209

12077

247145

Завдання перевіряється за допомогою СЛАЙДУ  21

- Ви правильно порахували приклади, а тепер назвіть, що ми побачили, гуляючи садом ім.. Т.Г.Шевченка.  СЛАЙД  № 16, 17

При вході на центральну алею з боку вулиці Сумської ми побачимо пам'ятник Тарасу Шевченку, СЛАЙД  № 22? 23

що є одним з найкращих у світі, Також на території Саду містяться заклади культури та об'єкти дозвілля  академічний театр опери та балету, кіноконцертний зал «Україна», Обласний палац дитячої та юнацької творчості, музичний фонтан, каскад, алея спортивної слави, дельфінарій, зоопарк. СЛАЙД  24

  • А хто знає, коли з’явився у Харкові зоопарк? У 1895

А скільки тварин у зоопарку знаходиться  зараз?-

 Зараз у Харківському зоопарку колекція тварин нараховує 7638 тварин 367 видів, серед яких 103 види рідкісних тварин.

  • Нам є чим пишатися. Керівництво міста на чолі з мером Генадієм Адольфовичем Кернесом та губернатором області приділяють велику увагу тому, щоб у нашому місті були такі чудові фонтани, надзвичайно красиві клумби, щоб ми, харків’яни, змогли милуватися, пишатися тим, що живемо в найкрасивішому місті.
  • - А що ви, діти, можете зробити для розквіту нашого любимого Харкова?
  • Харківський зоопарк не тільки піклується про цих тварин, готує  тематичні екскурсії для дітей , а й проводить різноманітні конкурси для дітей нашого міста. Приємно відзначити, що у  цьому році 15 робіт  учнів нашої школи отримали дипломи та нагороди. Учать у таких конкурсах – це прояв вашої любові до міста, ваш внесок у його культурний розвиток.
  •  6) Робота над задачами

а) Задача на знаходження площі геометричної фігури

  - Ми опинилися на площі Свободи — центральній площі Харкова.

- Які місце за площею вона займає у світі? ( вона є п'ятою за величиною площею Європи та дев'ятою — світу)

СЛАЙД  25

 - Які величини нам потрібно знати, щоб знайти площу?

- Давайте пригадаємо формулу знаходження площі. (Відповідь учнів)

- Порахувавши усно наступні приклади, ви дізнаєтесь  ширину та довжину площі Свободи та зможете визначити, чому дорівнює її площа.

32 х 30 = 960 м

25 х 5 = 125  м (Один учень працює за дошкою)

960 х 125 =120 000кв. м = 12 га

 

б) Розв’язування задачі на рух

СЛАЙД  26- Наступна наша зупинка – парк ім. Горького – найулюбленіше місце усіх маленьких харків’ян, бо саме тут розташовано безліч розважальних атракціонів для дітей. Готуючи місто до евро 2012, мер міста Г.А.Кернес запропонував план розвитку нашого центрального парку Горького. Буть встановлені нові сучасні атракціони, споруджені фонтани. Діти нашого міста отримають новий сучасний парк на зразок знаменитого Диснейленду.  А зараз ми з вами побуваємо на дитячій залізниці, яка протягнулася серед зелені затишного куточка парку імені Горького і вже 70 років є улюбленим місцем відпочинку маленьких харків’ян.

У 1940 раці саме в Харкові було відкрита перша в Україні дитяча залізниця.  СЛАЙД  № 27

  •              - Давайте розв’яжемо задачу на рух і дізнаємось протяжність Малої Південної залізниці. від станції «Парк» до станції «Лісопарк»

СЛАЙД  № 20

- Але спочатку пригадаємо, що нам потрібно знати про рух, щоб дізнатися відстань. (Швидкість та час)

- Пригадайте формулу знаходження відстані.

  •              СЛАЙДУ  28

Задача. Якщо ми сядемо у потяг і будемо рухатись зі швидкістю  72 м/хв., то через 50 хвилин яку відстань ми проїдемо? (3 км 600 м)

  •              Саме така  протяжність   Малої  Південної залізниці. (Розв’язання задачі перевіряється за допомогою СЛАЙДУ  29

Розвязування задачі

Задача Дитяча залізниця працює з 1 червня по 31 жовтня вже 70  років.

У 2010 р.   кожного літнього місяця вона перевозила в середньому по

 6 800 пасажирів, а в осінні місяці вона перевозила в середньому по 3575 пасажирів. Скільки пасажирів перевезла дитяча залізниця за весь сезон роботи?

  •              А скільки було пасажирів за все  існування дитячої залізної дороги?

1 161 895 х 5 = 5 809 475

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Наше місто і надалі буде розквітати, бо в ньому живуть і працюють люди, які гаряче люблять своє рідне місто, піклуються про його розвиток та красу. А вам, щоб зробити його в майбутньому ще красивішим, потрібно оволодівати знаннями. Вдома ви повинні розв’язати приклади  № 438 та задачу № 347, а також підготувати до наступного уроку «Я і Україна» розповідь про історію виникнення назви однієї з вулиць нашого міста. СЛАЙД  30

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

  •              Ось ми повертаємося додому. Закінчилася наша подорож мальовничими куточками нашого рідного міста.
  •              Які математичні знання ми закріплювали на уроці?
  •              Ми багато говорили про Харків, історією якого ми пишаємось. І сьогодні кожного дня ми бачимо як розквітає наше місто, як з’являються нові сучасні фонтани, скільки квітів, нових парків,пам’ятників, центрів дозвілля з’являється у ньому. Це прояв любові та піклування до міста його керівників та кожного харків’янина. Ви майбутнє цього міста. Що зараз ви можете зробити для розквіту його?
  •              Любов до Харкова  живе  в серці у кожного з нас. І у кожного своя любов до нього.

Чим для вас є Харків? На столах лежать серця – символ любові. Напишіть відповіді на своїх серцях і давайте подаруємо нашому рідному місту свою любов. Напишіть кожен, чим для вас є Харків і по черзі прикріпіть своє сердечко до до символічного серця нашого міста.

  • Для мене Харків, це місто, де я народилася , місто, з яким пов’язане усе моє життя, місто яким я пишаюся і дуже люблю, і цю любов намагаюся передати вам – його нащадкам.

Рідне місто – це спадщина, яку нам треба любити і берегти. Пам’ятайте про це.

 

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку