Тема. "Множення звичайних дробів."

Про матеріал
Математика 6 клас Тема. Множення звичайних дробів. Мета: формувати навички множення звичайного дробу на мішане число, множення мішаних чисел; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати наполегливість, культура математичного мовлення. Тип уроку: формування вмінь і навичок. Обладнання: підручник, картки із завданнями. Хід уроку І. Організація учнів до уроку ІІ. Перевірка домашнього завдання Вправа 306 Знайди значення виразу: 2) 1/3◦3/5=1/5; 4)7/10◦1/14=1/20; 6) 1/8◦8/9=1/9; 8)3/8◦10/21=5/28; 10)4/13◦3=12/13; 12) 12◦5/72= 5/6. Вправа 310 Виконай множення: 1)7/13◦39/56= 3/8; 2) 39/86◦43/78=1/4; 3) 13/24◦16/39=2/9; 4)6/35◦14/15= 4/25. Вправа 320 Обчислити: 1)〖(3/11)〗^2=9/121 ; 2)(〖1/4)〗^3=1/64. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Актуалізація опорних знань . Обчисліть: 1) 1/5◦1/2=1/10; 2)3/7◦1/2 =3/14 ; 3) 1/9◦2=2/9. Перетворіть на неправильний дріб: 15/7=12/7; 32/13=41/13; 5=5/1 3)Знайдіть зайвий дріб: 3/7; 13/16; 2/3; 5/4. (неправильний дріб) (Неправильний дріб називають дріб у якого чисельник більший за знаменник або дорівнює нулю) ІІ. Засвоєння вмінь. Як помножити мішані числа? 31/2*22/7=7/2*16/7=(7^1*〖16〗^8)/(2^1*7^1 )=8/1=8. 53/4*22/5=23/4*〖12〗^3/3=(23*3)/(1*5)=69/5=134/5. А тепер давайте, сформулюємо алгоритм множення мішаних чисел; Щоб помножити мішані числа, досить: Записати ці числа у вигляді неправильних дробів. Помножити ці дроби за правилом. Виділити, якщо це можливо зі знайденого результату цілу частину. IV. Формування вмінь і навичок. Впр. 315.(в парах) Виконай множення: 15/7*12/3=12/7*5/3=20/7=26/7; 33/8*11/15=〖27〗_9/8_1 *〖16〗_2/〖15〗_5 =18/5=33/5; 11/7*13/11=8/7*〖19〗_2/11=16/11=15/11; 93/8*22/5=75/8*12/5=45/2=221/2; 8) 23/7*13/17*31/16=17/7*20/17*49/16=35/4=83/4. Впр. 327 (у групах) З одного міста одночасно в протилежних напрямах виїхали автомобіль і мікроавтобус. Швидкість автомобіля 721/10 км/год, а швидкість мікроавтобуса 612/5 км/год. Якою буде відстань між ними через 31/3 год? І спосіб. 721/10+612/5=1335/10(км/год) швидкість віддалення. 1335/10 *31/3=1335/10*10/3=445(км) Відповідь: 445. ІІ спосіб. 72 1/10*31/3=721/10*10/3=2401/3(км) 61 2/5*31/3=307/3*10/3=2042/3(км) 240 1/3+2042/3=445(км) Впр. 336 Мати купила 23/5 кг апельсинів за ціною 161/4 грн за кілограм та 43/4 кг яблук за ціною 102/5 грн. За які фрукти, апельсини чи яблука, мати заплатила і на скільки? 2 3/5*161/4=13/5*65/4=(13*13)/4=421/4(грн)- апельсини. 4 3/4*102/5=19/4*52/5=247/5=492/5(грн) - яблука. 49 2/3-421/4=498/20-425/20=73/20=7,15(грн) Відповідь: на 7,15 грн більше за яблука. Задача Береза живе 100 років, сосна – у 22/5 разу довше, ніж береза, а липа – у 12/5 рази довше, ніж сосна, а дуб – у 11/5 разу довше, ніж липа. Скільки років живе кожне дерево? 100*2 2/5=(100*12)/5=240(років) – сосна. 240*1 2/5=(240*7)/5=336(р.) – липа. 336*1 1/5=(336*6)/5=403,2(р.) – дуб. Береза 100 – 120р. Сосна 300 – 400р. Липа 300 – 400р. Дуб до 500р. Впр. 331. Знайди значення виразу: 2 5/9*21/4=62/9*3/8=35/12; 1) 2 5/9*21/4=23/9*9/4=23/4=53/4; 6 2/9*3/8=56/9*3/8=7/3=21/3; 5 3/4-11/3=59/12-24/12=35/12. Самостійна робота (Навчально-діагностична) Варіант 1 Впр. 315(5) 331(2) 321(3) Варіант 2 Впр. 315(6) 331(1) 321(2) Відповіді. 5)33/4; 2)6; 3)6. 6)613/32; 1)182/3; 2)92/7.
Перегляд файлу

Тема. Координатна площина.

Мета: відпрацьовувати навички «читати» готові рисунки із точками на координатній площині й будувати точки із заданими координатами; виховувати уважність; розвивати інтерес до предмету.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: карта подорожі.

План уроку:

І. Організаційний етап (1 – 2 хв)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (5 – 7 хв)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Актуалізація опорних знань (3 – 4 хв)

IV. Удосконалення вмінь і навичок (13 – 15 хв)

V.  Підбиття підсумків уроку (3 – 5 хв)

VI. Домашнє завдання (1 – 2 хв)

    Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Чи виконали домашнє завдання?
  • Чи є питання по домашній вправі?

(Здаємо зошити в кінці уроку на перевірку)

Учитель. Перше наше завдання виконати математичний диктант.

Математичний диктант

  1. Де розміщені всі точки з абсцисою, яка дорівнює нулю? (на осі ОУ)
  2. Де розміщені всі точки з ординатою, яка дорівнює нулю? (на осі ОХ)
  3. У яких чвертях лежать точки з від’ємною ординатою? (ІІІ і ІV)
  4. У яких чвертях лежать точки з додатною абсцисою? (І і ІV)
  5. Яку загальну властивість мають абсциси всіх точок, які розміщені ліворуч від осі ординат? (вони від’ємні)
  6. Яку загальну властивість мають ординати всіх точок, що лежать вище від осі абсцис? (вони додатні)

( Збираємо аркуші з математичним диктантом)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Актуалізація опорних знань.

 Учитель.  Сьогодні ми продовжуємо мандрувати Координатною площиною. Під час цієї мандрівки повторимо все, що вже знаємо про координатну площину.

 Отже ми зібралися в дорогу, але щоб не було перешкод дамо відповідь на такі питання.

Опитування теорії

  1. Як називають осі координат? (абсциса і ордината)
  2. Що таке початок координат? (точка О(0;0))
  3. Що таке координатна площина? (площина у якій задано дві перпендикулярні координатні прямі, одиничний відрізок)
  4. Що таке координати точки? (пара чисел (х;у), яка визначає положення точки)
  5. Як записують координати точки на площині? (спочатку абсцису, потів ординату)
  6. Де розміщуються точки, абсциси яких дорівнюють нулю? (на осі ОУ)
  7. Де розміщуються точки, ординати яких дорівнюють нулю? (на осі ОХ)

IV. Удосконалення вмінь і навичок

Мандрівка координатною площиною.

Зупинка Ламана

Завдання 1.

Накресліть на координатній площині дві замкнуті ламані, послідовними вершинами яких є точки з координатами:

а) (-5;3); (-2;1); (1;2); (2;3); (6;4); (-2;6);

б) (-3;3); (-3;4); (-2;5); (-2;3);

Завдання 2.

Накресліть на координатній площині чотири відрізки з кінцями в точках з координатами:

а) (-6;7) і (-2;6);   б) (2;7) і (-2;6);

в) (5;3) і (7;5);   г) (5;5) і (7;3).

Яку фігуру ви отримали?(вертоліт)

В яких чвертях вона знаходиться? (І, ІІ)

Молодці! З цим завданням ви справились.

А зараз наступна зупинка Пошукова

Завдання 1

Побудуйте відрізки AB i CD i знайдіть координати точки перетину цих відрізків, якщо А(-1;-3); В(3;1); С(0;4); D(3;-2).

(точка перетину (2;0))

Учитель . Діти, ми зустріли Чебурашку. Він просить вас допомогти бо він заблукав і ходить по колу. Допоможіть йому.

Завдання 2

На координатній площині накресліть коло з центром в початку координат і радіусом 3 .

Знайдіть:

а) ординату точки кола, абсциса якого дорівнює 3;

б) абсцису точки кола, ордината якого дорівнює -3; 3; 0.

Зупинка Спортивна

Фізкультхвилинка


Працювати перестали

І тепер всі дружно встали

Будемо робити вправи

Руки – вгору, руки вниз

І легесенько прогнись

 

Покрутились, повертілись

На хвилинку зупинились

Пострибали, пострибали

Раз – присіли, другий – встали

Всі за парти посідали.


Учитель. А зараз порухавшись, ми зробимо завдання.

Завдання:

Дано координати двох вершин квадрата ABCD: А(-1;-2); В(-1;3). Накресліть цей квадрат ( два випадки). Визначте:

а) координати вершин С і D; (С(4;3) або С(-5;3); D(4; -2) або D(-5; -2)

б) довжину відрізка АВ; (5)

в) периметр і площу квадрата. (периметр 20 од.в.; площа 25 кв.од.)

Зупинка Чемпіонська

Завдання:

Де на координатній площині розміщені точки, координати яких задовольняють умову:

а) x=0 ; б)у ≤ 0 ,;  в) y > 0 ?

V.  Підбиття підсумків уроку.

Учитель. Ось і добігла кінця наша мандрівка.

  • Чим же ми займалися під час мандрівки?
  • Що нового дізналися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?

VI. Домашнє завдання.

§39    №1344, №1353, №1354 ( в, г).

 

docx
Додав(-ла)
Карпук Марія
Додано
25 березня 2023
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку