Тема: Множимо і ділимо іменовані числа

Про матеріал
Мета: Формувати вміння застосовування письмовий прийом множення та ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове до випадків множення та ділення складеного іменованого числа на одноцифрове, вдосконалювати обчислювальні навички, формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомих за двома різницями.
Перегляд файлу

Тема: Множимо і ділимо іменовані числа

Мета: Формувати вміння застосовування письмовий прийом множення та ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове до випадків множення та ділення складеного іменованого числа на одноцифрове, вдосконалювати обчислювальні навички, формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомих за двома різницями.

ХІД УРОКУ

 І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Сьогодні на уроці ви продовжите дослідження іменованих  чисел

Див. форзац 2 частини 1. повтори

 ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА СПОСОБІВ ДІЇ

Актуалізація знання учнів одиниць вимірювання маси (довжини, вартості) та співвідношення між ними.

Завдання №1 виконується колективно.

 Коментар. 28 грн 45 к. треба помножити на 5. Для цього складене іменоване число 28 грн 45 к перекладемо у просте – 2845 к. Множимо число копійок на 5. Тут зручно використати письмовий прийом і помножити 2845 на 5: підписуємо другий множник під одиницями першого множника; множення починаємо з розряду одиниць: 5 множимо на 5, буде 25, 5 пишемо під одиницями 2 запам’ятовуємо; переходимо до множення десятків: 4 множимо на 5, буде 20 та ще 2, маємо 22; під десятками пишемо 2, а 2 запам’ятовуємо… Одержали число копійок 14225; 14225 к. = 142 грн 25 к. Аналогічно міркуємо при діленні: замінюємо складене іменоване число простим іменованим числом; виконуємо ділення; в результаті одержуємо число з тим самим найменуванням; виділяємо з нього більшу одиницю вимірювання, одержуємо складене іменоване число. Зіставляємо міркування при множенні та діленні іменованого числа на одноцифрове число та узагальнюємо алгоритм; розглядаємо пам’ятку. При діленні іменованого числа на іменоване треба мати на увазі, що в результаті одержуємо число без найменування, оскільки виконується ділення на вміщення; читаємо алгоритм , поданий у пам’ятці ст. 29

ІІІ. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА СПОСОБІВ ДІЇ

Завдання №2 ст.29

ІУ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Завдання № 3 задача 1 – це задача на знаходження невідомих за двома різницями, в якій шуканими є два значення величини загальної величини - вартості, а однаковою величиною є кількість.

Про що ця задача?

Куди зібралися туристи?

Яка була ціна квітка по Південному Бугу?

Яка була ціна квітка по Черемошу?

Ми бачимо однакову величину і знаємо ,що на 900грн заплатили менше, а це і є різниця.

Якщо ми знаємо різницю, то можемо визначити  кількість за різницею.

Як? ( нам потрібно 900- 750 = 150 грн ціна 1 квітка

Якщо ми знаємо різницю величин і загальну, то нам потрібно більшу різницю поділити на меншу , для чого?

Для того щоб визначити кількість туристів( 900 : 6 = 6 ( т)

А далі як дізнатися загальну кількість грошей яку заплатила група за Південний Буг?

І за Черемошу?

Записуємо задачу 2 коротко в формі таблиці. Зіставляємо задачу 2 із задачею 1: ситуація та сама, величини ті самі, однаковою є кількість. Змінилися числові дані – тепер відомі два значення вартості; змінилися шукані – тепер шуканими є ціна кожного виду квитків, але дано їх різницеве відношення. Це, так само, задача на находження невідомих за двома різницями.

Розв’яжіть цю задачу самостійно.

УІІ. ПОЯСНЕННЯ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ  

Завдання №2 – виконати письмового множення та ділення іменованих чисел, користуючись алгоритмами.

УІІ. ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Чому ви навчилися сьогодні на уроці? Як слід діяти, щоб помножити (поділити) складене іменоване число на одноцифрове? Поділити іменоване число на іменоване? Над чим продовжили працювати? ЩО ви знаєте про задачі на знаходження невідомих за двома різницями? За якими ознаками їх можна впізнати? Яка величина може бути однаковою для обох випадків? Що є ключем до розв’язання задачі? Яким способом знаходимо однакову величину в цих задачах? Розкажіть план розв’язування задач на знаходження невідомих за двома різницями.

docx
Додав(-ла)
Строй Яна
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку