6 клас
Тема: Мохи
Мета:
сформувати знання учнів про особливості будови та життєдіяльності мохів, основні життєві форми мохів;
визначити значення мохів в екосистемі та житті людини;
ознайомити учнів з різноманітністю вищих спорових рослин - мохоподібних;
розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, вміння розпізнати мохи в природі, на малюнках;
аналізувати та порівнювати біологічні об’єкти;
виховувати поважне ставлення до природи та бережне ставлення до свого здоров’я.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Очікуванні результати: учні називають середовища існування мохів, особливості їхньої будови, життєві форми мохів; орієнтуються в різноманітності спорових рослин, наводять приклади представників мохоподібних, можуть їх розпізнати на гербарному матеріалі, малюнках і в природі; визначають гаметофіт та спорофіт; характеризують значення мохів у природі; вміють порівнювати біологічні об’єкти.
Основні терміни та поняття: спорові рослини, мохи, ризоїди, спори, гаметофіт, спорофіт, спорангій, гаметангій, гамети чоловічі і жіночі, чергування поколінь, маршанція, сфагнум, зозулин льон (політрих звичайний), гілокоміум блискучий, плеврозіум Шредера, фунарія гігрометрична, сплахнум, річчія сиза, дикранум (записані на дошці)
Обладнання та матеріали: навчальна таблиця, динамічна модель «Розмноження зеленого моху» демонстраційний дидактичний матеріал, презентація на тему мохи, мультимедійна дошка.
Хід уроку
Епіграф уроку:
Те, що я встиг пізнати – чудово.
Сподіваюся, таке ж чудове те,
що мені ще доведеться пізнати.
Сократ
І. Організаційний етап: Привітання, перевірка готовності учнів та класу до уроку.