Тема: «На лісовій галявині» (Ритм та ліплення), 1 клас.
Тип: комбінований.
Форма уроку: інтегрований урок мистецтва.
Мета: навчити виготовляти фігурки грибочків та яблук, використовуючи конструктивний та пластичний способи, передавати в об′ємі будову предметів; розвивати навички вільного спілкування, дрібну моторику рук, тактильні відчуття; виховувати охайність, працелюбність, естетичне сприйняття навколишнього світу.
Очікувані результати:
Навчально - методичне забезпечення: пластилін, стеки, дощечки, серветки, зразки виробів, ілюстрації грибочків та яблук, технологічні картки виконання кожної фігурки, відео-презентація «Гриби. Їстівні та отруйні гриби», запис фізкультхвилинки «Осінь, осінь, осінь, ти чарівна казка» You Tube, відеозапис «Пісні Лисички», музичний твір Клода Дебюссі «Місячне сяйво»
Педагогічні завдання змісту теми:
Структура уроку:
І. Організаційний момент (3 хв)
Мета: встановлення позитивного, емоційного контакту між учнями та вчителем, налаштування на роботу, створення позитивного емоційного комфорту, розвиток навичок спілкування.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Співання разом з вчителем
Мета: активізація мовленнєвої діяльності учня, спонукати учня використовувати власний досвід, збагачувати словниковий запас.
Мета - перевірити рівень опрацювання учнями попереднього навчального матеріалу.
Повторення пісні «Пісня Лисички»
Мета - стимулювати пізнавальний інтерес школярів шляхом включення до групової взаємодії під час виконання пісні.
III. Оголошення теми та мети уроку (30 сек)
Мета - зацікавити школярів, сформувати позитивну мотивацію до теми, що вивчатиметься на уроці.
IV. Викладення нового матеріалу (4 хв)
Мета: актуалізація опорних знань учнів, спрямувати самоорганізацію школярів на застосування набутих знань у практиці.
V. Фізкультхвилинка. « Осінь, осінь, осінь, ти чарівна казка»( 3 хв).
Мета: розслаблення, зняття м’язових зажимів, стимулювання моторного та емоційного самовираження, покращення настрою, встановлення позитивного емоційного фону.
VІ. Практична діяльність учнів. (10 хв)
Мета - практичне засвоєння матеріалу, досягнення поставлених цілей уроку через моделювання виробів з пластиліну.
VІІ. Етап рефлексійно-оцінювальний (3 хв)
Мета - підбити підсумок вивчення теми, здійснити аналіз отриманих результатів, проаналізувати ступінь досягнення навчально-виховних завдань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.( 3 хв)
Другу руки простягни, (Простянути руки дитині)
Посмішку усім пошли. (Посміхнутися)
Добрий ранок! Добрий день! (Вітання рукою)
Нашу зустріч розпочнемо! (Розвести руки в сторони).
2. Перевірка готовності учнів до уроку
3. Поспівка
Нам пісень принесла немало
Знаємо найпершу з пісень:
- Добрий день усім
- Добрий день
ІІ. Актуалізація опорних знань( 10 хв)
- Про що ми співали у привітанні?
- Чим особлива осінь?
- Які кольори в осені?
- За що ви любите осінь?
- Коли осінь – щедра?
- Які фрукти та овочі ви знаєте?
-Пригадайте, що таке ритм у музиці. Як плесканням у долоньки можна показати ритмічний рисунок?
Уявіть, що довгий звук — це яблучко. Грибочками можна зобразити короткі звуки. Проплескайте ритмічний малюнок.
3. Виконання «Пісні Лисички».
-Минулого уроку ми вивчили з вами «Пісню Лисички».
Давайте її заспіваємо, а заодно і відпочинемо.
Фізкультхвилинка. (Виконання пісні – 2 хв).
-Чи подобається вам ця руда красуня? Чим саме?
( Заходить учениця в костюмі лисички).
-Доброго дня, мої розумні першокласники. Минулого уроку ви мені так сподобались, що сьогодні я знову вирішила завітати на урок до вас. Прийшла я не з порожніми руками, а з подаруночками від щедрої осені. А що це – ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.
Людину, звіра, муху, –
Кого б він не стрічав, –
Ні разу капелюха,
Одначе не знімав.
А хто на нього подивився –
Той йому зразу уклонився.
- Правильно, це гриб.
- А чи всі гриби можна збирати у кошик? Які ви знаєте їстівні гриби? Отруйні?
(Перегляд відеопрезентації – 3 хв)
Які ви розумнички! Я б із задоволенням залишилась би з вами, але треба повертатись до лісу. Не сумуйте, ми обов’язково ще з вами зустрінемося! До побачення!
III. Оголошення теми та мети уроку (30 сек)
- Об’єднавшись у групи, ми виготовимо із пластиліну яблучка та грибочки, а потім влаштуємо виставку робіт.
IV. Викладення нового матеріалу (4 хв)
- Якого кольору бувають яблука? (червоного, жовтого, зеленого, оранжевого).
- На яке геометричне тіло схоже яблуко за формою? (на кулю).
- Якого кольору бувають гриби? (фіолетовий, синій, блакитний, жовтий, оранжевий, червоний, рожевий, зелений, салатовий, білий, чорний, коричневий…).
-З яких частин складаються гриби? (із ніжки та шапочки).
2. Пояснення вчителя
-Ми будемо працювати у групах, а об’єднаємось за допомогою карточок – малюнків. У кого на карточці грибок – ліпить гриб, у кого яблучко – яблуко.
-Кожен із вас обирає колір пластиліну для роботи. Зверніть увагу, що робота вийде кращою, якщо змішувати різні кольори пластиліну (наприклад, яблучко червоне, однак на ньому декілька плямочок жовтого чи зеленого кольору; або ж ніжка гриба не однорідного білого кольору, а із вкрапленням рожевого).
3. Повторення правил роботи з пластиліном.
-Які правила роботи з пластиліном ви знаєте?
-Щоб виліпити щось із пластиліну, необхідно щоб він був пластичним. А для цього його слід нагріти (в руках або на батареї, підстеливши під неї клейонку).
-Руками від пластиліну не можна торкатися рота, очей.
-Після роботи із цим матеріалом слід дуже ретельно вимити руки із милом.
V. Фізкультхвилинка. « Осінь, осінь, осінь, ти чарівна казка»( 3 хв).
VІ. Практична діяльність учнів. (10 хв)
Використання технологічних карток виготовлення виробів.
(Виконання роботи під музичний твір Клода Дебюссі «Місячне сяйво»)
VII. Рефлексійно-оцінювальна частина
Презентація робіт групами.
Підсумок та узагальнення уроку.
- Що нового ви дізнались?
- Що ще хотіли б виготовити із пластиліну?
Список використаних джерел:
https://www.youtube.com/watch?v=gMuapnmJZHU
https://www.youtube.com/watch?v=AoYQaZaA10s
https://www.youtube.com/watch?v=sjbVmUDGSxc
Додатки
Додаток А
Технологічна картка з виготовлення яблука
Додаток Б
Технологічна картка з виготовлення грибочка