Інтегрований урок
(Читання, я у світі)
2 клас
(Урок-подорож)
Тема. Наша Батьківщина. Сонце - джерело світла і тепла.
Мета. Удосконалювати вміння працювати над віршами, збагачувати словник. Дати поняття про сонце як про небесну зірку, ознайомити із значенням сонячного тепла і світла. Розвивати спостережливість, уяву, мислення. Виховувати любов до Батьківщини.
Обладнання: іграшковий поїзд, індивідуальні картки «Мій комп’ютер», малюнки лагідного і сумного сонця, глобус, настільна лампа, картки до гри «Блискавка», моделі Сонця, Місяця і Землі.
План уроку
Хід уроку
Сядьте, діти, всі рівненько.
Руки покладіть гарненько.
Голову вище підніміть.
Свої плечі розведіть.
Мені, діти, усміхніться,
Веселіше подивіться.
Красиво читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мову нашу розвиваємо.
ПРИЄМНО ОЛЕГУ ЇХАТИ З ДІДОМ.
Наша земля
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм уже не дісталося. От вони і пішли до Бога, а він в цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати.
Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці.»
«Тоді я вам даю землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а не – ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
5. Вправи на увагу.
Жили собі Лід та Жаба.
Спекла якось Жаба колосок,
А він скік-поскік та й утік!
Посіяв дід річку.
Виросла річка велика-велика.
Соловейко затьохкав швидко,
Як побачив гарну клітку.
Ходить капля біля річки,
Витягає жаб з водички.
Ми лягли на гарячий лісок
І п’ємо прохолодний квасок.
6. Гра «Через тунель скоромовок».
- Зараз наш поїзд в’їде в тунель. Щоб швидше його проїхати, ви повинні пригадати скоромовки, які ми вчили і правильно їх промовити. Від цього швидкість поїзда буде збільшуватися.
7. Гра «Блискавка».
- Наш поїзд їде дуже швидко. Написи ми бачимо тільки мить. Давайте їх прочитаємо. (На карточках назви міст, гір, річок України. Ці карточки прикріплюються на дошці відповідно там, де знаходиться цей об’єкт на карті України).
8. Робота над новим матеріалом.
- Наш поїзд зробив першу зупинку, яка називається «Поетична». Послухайте вірш А.Костецького «Батьківщина».
1) Виразне читання вірша вчителем.
2) Словникова робота.
- Як по-іншому можна назвати? (Домівка)
3) Читання вголос.
- З чим порівнюється Батьківщина?
4) Підготовка до виразного читання.
- Щоб ви не сумували, сидячі у поїзді, я пропоную вам розгадати кросворд. З нього ми дізнаємося, хто заглядає до нас у вікно.
1.
Ліг на землю вранці
Ковдрою пухнастою. 1
Виграє на сонці 2
Ниткою сріблястою. 3
2.
Що за майстер 4
Малює на склі 5
Айстри, жоржини,
Троянд пелюстки
3.
Сам високий я на зріст,
Замість носа в мене хвіст.
4.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місії не сидиться.
Як зовуть її?
5.
Хто комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає?
Гра «Займи позицію» (Малюнки сумного і веселого сонця)
Щоб квіти розцвітали,
Щоб діти підростали,
Щоб на світі все жило,
Треба сонечка тепло.
Встаньте, діти, усміхніться
І до сонця потягніться.
Веретенце покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
Добре те, що сонце світить.
Добре те, що віє вітер.
Добре те, що цей ось ліс
Разом з нами ріс і ріс.
Добре вчитися у школі.
Добре гратися на дворі.
Добре плавати в ставку.
Добре те, що я живу.
Йде слідом за тобою.
Утікай – не утечеш.
Доганяй – не доженеш. (Тінь)
Досліди чи проходять сонячні промені через предмети. (Тінь від кубика, книжки, скла)
Через прозорі предмети частина сонячного проміння проходить. Через те у будинках вікна роблять із скла.
Підготуватись до виразного читання віршів про сонце. (Вірші на карточках)
(Ласкаве, пекуче, похмуре, радісне, сумне, ніжне, чисте, світле, зажурене).
( На дошці написаний вірш. Замість слова «кореня» написано слово «сонечка»)