12 жовтня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність на уроках української мови: фейки, перевірка інформації та створення медіапроєктів

Тема. Наша Батьківщина. Сонце - джерело світла і тепла. (Урок-подрож)

Про матеріал
. Удосконалювати вміння працювати над віршами, збагачувати словник. Дати поняття про сонце як про небесну зірку, ознайомити із значенням сонячного тепла і світла. Розвивати спостережливість, уяву, мислення. Виховувати любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

(Читання, я у світі)

2 клас

(Урок-подорож)

 

Тема. Наша Батьківщина. Сонце -  джерело світла і тепла.

 

Мета. Удосконалювати вміння працювати над віршами, збагачувати словник. Дати поняття про сонце як про небесну зірку, ознайомити із значенням сонячного тепла і світла. Розвивати спостережливість, уяву, мислення. Виховувати любов до Батьківщини.

 

Обладнання: іграшковий поїзд, індивідуальні картки «Мій комп’ютер», малюнки лагідного і сумного сонця, глобус, настільна лампа, картки до гри «Блискавка», моделі Сонця, Місяця і Землі.

 

План уроку

  1. Організація класу.
  2. Вправи на дихання та розвитку рухливості язика.
  3. Оголошення теми уроку.
  4. Підсумки фенологічних спостережень.
  5. Вправи на увагу.
  6. Гра «Через тунель скоромовок»
  7. Гра «Блискавка»
  8. Робота над новим матеріалом.
  9. Фізкультхвилинка.
  10. Проблемна ситуація.
  11. Робота в порах.
  12. «Мозковий штурм»
  13. Робота над віршем з читанки.
  14. Підсумок уроку.

 

Хід уроку

  1. Організація класу.
  • В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, діти, що ви як і я дуже раді нашим гостям. Давайте привітаємося.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Руки покладіть гарненько.

Голову вище підніміть.

Свої плечі розведіть.

Мені, діти, усміхніться,

Веселіше подивіться.

  • Девізом нашого уроку будуть слова:

Красиво читаємо,

Чітко відповідаємо,

Мову нашу розвиваємо.

  1. Вправи на дихання і розвиток рухливості язика.
  • Діти, щоб дотримуватися девізу нашого уроку, давайте включимо в роботу мовний апарат. Понюхаємо квіточку. Дмухнемо на кульбабку. До квіточки летить джмелик, бджілка, муха.
  • Сьогодні у нас незвичний урок. Ми вирушимо у подорож. А чим ми поїдемо ви дізнаєтесь, коли із перших букв цього речення складете слово.

 

ПРИЄМНО ОЛЕГУ ЇХАТИ З ДІДОМ.

  • Як стукають колеса поїзда?
  • Як їде поїзд?
  • Який він подає сигнал?
  • Хто керує поїздом?
  1. Оголошення тими уроку.
  • Куди ми відправимося у подорож ви дізнаєтесь, коли розгорнете підручник і прочитаєте назву розділу, який ми почнемо вивчати.
  • Що таке Батьківщина?
  • Як називається наше село?
  • У якій державі ми живемо?
  • Отже, Батьківщина – це наш рідний край, наша Україна. Це найдорожче, найсвітліше, найкраще місце на землі. (Легенда «Наша земля», вірші про Герб, Прапор і Гімн)

Наша земля

      Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм уже не дісталося. От вони і пішли до Бога, а він в цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати.

      Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці.»

      «Тоді я вам даю землю ту,  що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але памятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а не – ворога».

       Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.

  • Давайте пошлемо машиністу повідомлення про те, куди ми хочемо подорожувати (друкують на клавіатурі «Україна – наша Батьківщина»).
  • Діти, щоб придбати квиток на поїзд, ви повинні розказати прислів’я про Батьківщину, яке ви підготували і пояснити його значення.
  1. Підсумки фенологічних спостережень.
  • Щоб нам не було сумно машиніст ввімкнув радіо. Давайте послухаємо погоду і запишемо в наш календарик.
  • Яка пора року?
  • Як називаються осінні місяці?
  • Який зараз місяць?
  • Яке небо? Чи є вітер? Тепло чи холодно?

5. Вправи на увагу.

Жили собі Лід та Жаба.

Спекла якось Жаба колосок,

А він скік-поскік та й утік!

 

Посіяв дід річку.

Виросла річка велика-велика.

 

Соловейко затьохкав швидко,

Як побачив гарну клітку.

 

Ходить капля біля річки,

Витягає жаб з водички.

 

Ми лягли на гарячий лісок

І пємо прохолодний квасок.

6. Гра «Через тунель скоромовок».

- Зараз наш поїзд вїде в тунель. Щоб швидше його проїхати, ви повинні пригадати скоромовки, які ми вчили і правильно їх промовити. Від цього швидкість поїзда буде збільшуватися.

7. Гра «Блискавка».

- Наш поїзд їде дуже швидко. Написи ми бачимо тільки мить. Давайте їх прочитаємо. (На карточках назви міст, гір, річок України. Ці карточки прикріплюються на дошці відповідно там, де знаходиться цей обєкт на карті України).

8. Робота над новим матеріалом.

- Наш поїзд зробив першу зупинку, яка називається «Поетична». Послухайте вірш А.Костецького «Батьківщина».

1) Виразне читання вірша вчителем.

2) Словникова робота.

- Як по-іншому можна назвати? (Домівка)

3) Читання вголос.

- З чим порівнюється Батьківщина?

4) Підготовка до виразного читання.

- Щоб ви не сумували, сидячі у поїзді, я пропоную вам розгадати кросворд. З нього ми дізнаємося, хто заглядає до нас у вікно.

 

 

1.

 

Ліг на землю вранці

Ковдрою пухнастою.  1

Виграє на сонці                                                                    2

Ниткою сріблястою.                                          3

2.                                                                

Що за майстер                                           4

Малює на склі                                                    5

Айстри, жоржини,                                           

Троянд пелюстки

3.

Сам високий я на зріст,

Замість носа в мене хвіст.

4.

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місії не сидиться.

Як зовуть її?

5.

Хто комах з кори виймає,

Про здоровя лісу дбає?

 

Гра «Займи позицію» (Малюнки сумного і веселого сонця)

  • Діти, послухайте вірш і скажіть для чого нам потрібне сонце.

Щоб квіти розцвітали,

Щоб діти підростали,

Щоб на світі все жило,

Треба сонечка тепло.

  • Давайте всі закриємо очі і уявимо, що наш поїзд вїхав у темний тунель. Максимку, дай мені руку. Напиши на дошці своє імя. Діти, не відкриваючи очі, скажіть чи правильно він виконав завдання? Чому ви не можете сказати? Отже, сонечко дає нам світло. (Гра «Мікрофон». Діти розказують про свої відчуття)
  • Сонечко дає нам ще й тепло. Якщо воно не буде гріти, то все позамерзає. Земля вкриється товстим шаром льоду. Замерзнуть рослини, тварини помруть з голоду і холоду. Люди теж не зможуть жити, бо в природі все повязане між собою.
  1. Фізкульхвилинка.

Встаньте, діти, усміхніться

І до сонця потягніться.

 Веретенце покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

Добре те, що сонце світить.

Добре те, що віє вітер.

Добре те, що цей ось ліс

Разом з нами ріс і ріс.

Добре вчитися у школі.

Добре гратися на дворі.

Добре плавати в ставку.

Добре те, що я живу.

  1. Проблемна ситуація.
  • Яку форму має наша планета? (Показати глобус і Україну на ньому). Сонце і Місяць теж мають форму кулі. Ось у мене в руках 3 круга. Вам потрібно визначити, де Сонце, Місяць і Земля. (Великий круг жовтий, середній синій, малий білий)
  • Відстань від Сонця до Землі 150 млн. км. Поїздом треба їхати 170 років. Сонце – це величезна зірка., але є зорі в тисячу раз більші. Сонце – це розжарена куля, яка складається з газів і світить власним світлом.
  • Чому вазони нахиляються в одну сторону? Все живе тягнеться до сонця, до його світла і тепла. (Проводиться дослід. Висаджується насінина квасолі і накривається коробкою з прорізом).
  • Відгадайте загадку.

Йде слідом за тобою.

Утікай – не утечеш.

Доганяй – не доженеш.   (Тінь)

Досліди чи проходять сонячні промені через предмети. (Тінь від кубика, книжки, скла)

Через прозорі предмети частина сонячного проміння проходить. Через те у будинках вікна роблять із скла.

  • У нашому поїзді теж є вікна. (На дошці прикріплені картини. Діти називають предмети живої і неживої природи).
  1. Робота в парах.

Підготуватись до виразного  читання віршів про сонце. (Вірші на карточках)

  1. «Мозковий штурм».
  • Яке сонечко?

(Ласкаве, пекуче, похмуре, радісне, сумне, ніжне, чисте, світле, зажурене).

  1. Робота над віршем «Рідний край» М. Чернявського.

( На дошці написаний вірш. Замість слова «кореня» написано слово «сонечка»)

  • Діти, прочитайте вірш і знайдіть відмінність.
  1. Підсумок уроку.
  • Скільки сонечок на небі?
  • Скільки у вас мам?
  • А Батьківщина теж одна. Так як рослини тягнуться до сонця, так і людину, де б вона не була, тягне на свою Батьківщину.

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку