Тема. Натуральні числа. Шестикутник. Написання цифри 4.

Про матеріал
Урок математики 1 клас розроблено за освітньою програмою НПП «Інтелект України» 1-2 класи. Посібник т.3 Я пізнаю світ Українська мова Математика:,- автори І.В.Гавриш , Л.М. Булахова, Г.О.Жук, С.О. Доценко, Г.О.Калиновська, Г.В. Раєвська На уроці учні читають, сприймають та відтворюють математичну інформацію, вивчають математичні поняття, геометричні фігури в навколишньому світі, відпрацьовують практичні навички написання цифр, формувати уміння оперувати математичною інформацією.
Перегляд файлу

Урок математики 1 клас                                                                                                                                           

Урок розроблено за  освітньою  програмою НПП «Інтелект України» 1-2 класи. Посібник т.3  Я пізнаю   світ  Українська мова  Математика:,- 

автори І.В.Гавриш , Л.М. Булахова,  Г.О.Жук, С.О. Доценко, Г.О.Калиновська, Г.В. Раєвська

                                                                                                                          

Тема. Натуральні числа. Шестикутник. Написання цифри 4.      

Мета. Вчити учнів читати, сприймати  та відтворювати математичну інформацію. Вивчати  математичні поняття, геометричні фігури в навколишньому світі. Відпрацьовувати практичні навички написання цифр, формувати уміння оперувати математичною інформацією. Використовувати засоби математики для вивчення навколишнього світу; продовжувати формувати навички співпрацювати в парі. Розвивати просторову уяву, пам'ять, увагу, математичне мовлення , логічне мислення. Виховувати культуру спілкування.

 

 

Очікувані результати:

 

  1. Діти знатимуть  математичні поняття: число, цифра, шестикутник.
  1. Матимуть уявлення про шестикутник. 
  2. Діти умітимуть оперувати  математичними поняттями: число, цифра, числа 1-4.
  3. Встановлюватимуть відповідність між числом і кількістю предметів.
  4. Встановлюватимуть відповідність між рисунком і змістом задачі.
  5. Вмітимуть виконувати завдання тестового характеру.
  6. Вмітимуть спілкуватися, ставити запитання.
  7. Діятимуть в парі, індивідуально, колективно.

 

                                     Зміст   уроку

  Примітка

І.Організаційний     етап

 

  1. Емоційне налаштування на урок.

 

-  Нагадаймо правила уроку.

На уроці не лунають зайві звуки.

Хочемо сказати – піднімаєм руку.

-          Якими треба бути на уроці ? ( уважними, старанними)

« На уроці ми старанні  та успішні у навчанні»

-          А якщо в нас щось не виходить, ми не опускаємо руки, бо  памʼятаємо  наш девіз:

« Не кажи «не вмію», а кажи «навчуся»

 

ІІ. Етап мотивації  до активного та свідомого засвоєння нового матеріалу.

1.  Заспіваймо “Пісеньку  про математику”( музика Євгена Пастухова, слова Надії Красоткіної)

2. Перегляд презентації .

  - Полічіть, скільки поросят каталось з гірки?

  - Що використовували під час лічби?

  - Наведіть свої приклади чисел.

3. Пригадаймо, як називаються такі числа.

Опрацювання інформації в рамочці. (Числа, які використовують під час лічби, є натуральними)

 

2.2 Бесіда.

 

- Пригадайте, яка наука вивчає зокрема числа та геометричні фігури?

(Математика –  це  наука зокрема  про числа та геометричні фігури.)

-          Запрошую Вас на урок математики, у світ  цікавих та корисних знань.

 

ІІІ. Етап  актуалізації  субʼєктивного  досвіду учнів.

 

  1. Робота в «будиночку чисел» ( відпрацювання уміння співвідносити кількість предметів з числом »

-          Розглянемо, хто “мешкає”  в будиночку чисел.

- Поміркуйте, чому в будиночку чисел навпроти слова “один” намальована одна зірочка, “два” — дві зірочки, “три” — три, “чотири”- чотири, “п’ять” — п’ять зірочок.

- Поміркуй, чи можна в будиночку чисел замість зірочок намалювати щось інше: автомобілі, літаки, цукерки.

- Домалюйте у будиночку чисел навпроти наведених чисел інші предмети.

 

 2.Фізкультхвилинка.

 

 

 

 

ІV. Етап спільної навчально-пізнавальної діяльності з формування компетентностей.

(перша змістова лінія «Математика навколо мене»)

 

1. Перегляд презентації цифр.

 

2.Виконання завдання 7 на с.24

- Які числа  записала Кнопочка?

  якій послідовності вона їх записала?(чергувала)

-Допоможіть Кнопочці продовжити послідовність чисел, щоб їх всього було 9

-Скільки ще треба дописати чисел?(6)

-Які цифри будемо використовувати?(1,3)

- Пригадайте, яку цифру в презентації ви побачили після цифри 3?

- Кого було зображено?

- Скільки їх було? Якого кольору були їх будиночки?  

- Якою цифрою позначається число чотири?(цифрою 4)

- Знайдіть  картку з цифрою 4 і покажіть тому, хто сидить поряд.

 

3. Перегляд презентації цифри 4.

3.1 Графічний аналіз цифри 4.

3.2 Написання цифри 4 за алгоритмом у зошитах для тренувальних вправ.

3.3 Виконання завдання 8 (с.23)

- Допишіть таку кількість цифр 4, щоб їх всього стало стільки, скільки кутів у шестикутника.

- Скільки цифр ви дописали?(4) Скільки треба було дописати?(6)

 

4.Пальчикова гімнастика.

 

V. Етап спільної навчально-пізнавальної діяльності з формування компетентностей.

(друга змістова лінія «Досліджую математичні явища)

 

  1. Бесіда

- Розгляньте геометричну фігуру (шестикутник)

- Чому її називають шестикутником?

 

2.Робота з інформацією. Перегляд презентації.

- Скільки сторін у шестикутника? Скільки кутів?

 

3. Практична робота  за вправою  у зошиті для творчих завдань.

- Полічіть усі фіолетові, сині та жовті шестикутники.

- Яких найбільше? Яких найменше?

- Розфарбуйте зеленим кольором шестикутники на рисунку, де їх найбільше, і червоним — на рисунку, де їх найменше.

- Назви предмети навколишнього світу, що нагадують шестикутник (бджолині стільники, годинник, акваріум, клумба)

 

4. Хвилинка  релаксації.

 

5. Розв’язування логічної задачі за алгоритмом (завдання 14, с.24)

5.1 Сприйняття тексту задачі.

-  Знайко просить допомогти Незнайкові виконати завдання. Прослухайте уважно і дайте відповідь на запитання.

 

Чотири брати мають по 2 сестри. Скільки дітей у сім’ї?

 

5.2. Пошук і знаходження відповіді на запитання.

- Хто може відразу відповісти на запитання Знайка? (відповіді учнів)

- У вас різні відповіді. А має бути одна, правильна. Тож разом знайдімо правильну відповідь.

 

5.3. Практично-перетворювальні дії.

Учні разом з учителем інсценують текстовий зміст задачі. За бажання виходять до дошки 4 хлопчиків, які виконуватимуть роль братів та 2 дівчинки, які гратимуть роль сестер. Учитель нагадує запитання Знайка, а учні інсценізують умову задачі.

- Отже, скільки дітей в сім’ї? (6) Молодці!

- Обведіть букву біля правильного варіанту відповіді.

 

А  4;    Б  6;      В  8.

 

5.4. Схематично-ілюстративний аналіз задачі.

 

- Хвалько зробив рисунки, позначивши братів рисочками, а сестер — кружечками. Познач рисунок до завдання. (правильна відповідь — Б)

 

6. Завдання на симетрію. (завдання 15, с.25)

-А ось до нас завітав Поспішайко.  Він  так швидко намагався накреслити геометричну фігуру, що вирішив скласти аркуш і побудувати лише половину фігури. Тому, просить  домалювати фігуру.

- Яка фігуру складено  навпіл? Скільки має сторін? Кутів?

- Молодці! У вас чудово все виходить!

 

VІ. Етап підбиття підсумків уроку (рефлексія)

 

- Що нового та корисного дізналися на уроці?

- Якими цікавинками ви хотіли б поділитися з батьками, друзями?

- Чи все вдавалося вам на уроці ? Самооцінка.

 

 Виконання  пісеньки про математику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод роботи з інформацією за алгоритмом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний прийом

«Робота у будиночку чисел»

 

 

 

Розуміння позначення кількості предметів  числом

 

 

 

 

Організація відпочинку

 

 

 

 

 

Змістова лінія

«Математика навколо мене»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засвоєння графічного зображення цифр

 

 

 

 

Формування навичок взаємоперевірки і взаємоконтролю

 

 

 

 

Засвоєння графічного зображення цифри 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація відпочинку

 

 

Друга змістова лінія «Досліджую математичні явища

 

 

 

 

 

 

 

Метод роботи з інформацією за алгоритмом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація відпочинку

 

 

Друга змістова лінія «Досліджую математичні явища засобами математики»

 

 

 

 

+ Вправа «ключові слова»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування вміння виконувати завдання тестового характеру

 

 

Підготовча робота до  опанування розв’язання задачі методом схематичного малюнка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок за змістом уроку

 

 

 

 

Емоційний підсумок

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 червня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку