Урок математики 1 клас
Урок розроблено за освітньою програмою НПП «Інтелект України» 1-2 класи. Посібник т.3 Я пізнаю світ Українська мова Математика:,-
автори І.В.Гавриш , Л.М. Булахова, Г.О.Жук, С.О. Доценко, Г.О.Калиновська, Г.В. Раєвська
Тема. Натуральні числа. Шестикутник. Написання цифри 4.
Мета. Вчити учнів читати, сприймати та відтворювати математичну інформацію. Вивчати математичні поняття, геометричні фігури в навколишньому світі. Відпрацьовувати практичні навички написання цифр, формувати уміння оперувати математичною інформацією. Використовувати засоби математики для вивчення навколишнього світу; продовжувати формувати навички співпрацювати в парі. Розвивати просторову уяву, пам'ять, увагу, математичне мовлення , логічне мислення. Виховувати культуру спілкування.
Очікувані результати:
Зміст уроку |
Примітка |
І.Організаційний етап
- Нагадаймо правила уроку. На уроці не лунають зайві звуки. Хочемо сказати – піднімаєм руку. - Якими треба бути на уроці ? ( уважними, старанними) « На уроці ми старанні та успішні у навчанні» - А якщо в нас щось не виходить, ми не опускаємо руки, бо памʼятаємо наш девіз: « Не кажи «не вмію», а кажи «навчуся»
ІІ. Етап мотивації до активного та свідомого засвоєння нового матеріалу. 1. Заспіваймо “Пісеньку про математику”( музика Євгена Пастухова, слова Надії Красоткіної) 2. Перегляд презентації . - Полічіть, скільки поросят каталось з гірки? - Що використовували під час лічби? - Наведіть свої приклади чисел. 3. Пригадаймо, як називаються такі числа. Опрацювання інформації в рамочці. (Числа, які використовують під час лічби, є натуральними)
2.2 Бесіда.
- Пригадайте, яка наука вивчає зокрема числа та геометричні фігури? (Математика – це наука зокрема про числа та геометричні фігури.) - Запрошую Вас на урок математики, у світ цікавих та корисних знань.
ІІІ. Етап актуалізації субʼєктивного досвіду учнів.
- Розглянемо, хто “мешкає” в будиночку чисел. - Поміркуйте, чому в будиночку чисел навпроти слова “один” намальована одна зірочка, “два” — дві зірочки, “три” — три, “чотири”- чотири, “п’ять” — п’ять зірочок. - Поміркуй, чи можна в будиночку чисел замість зірочок намалювати щось інше: автомобілі, літаки, цукерки. - Домалюйте у будиночку чисел навпроти наведених чисел інші предмети.
2.Фізкультхвилинка.
ІV. Етап спільної навчально-пізнавальної діяльності з формування компетентностей. (перша змістова лінія «Математика навколо мене»)
1. Перегляд презентації цифр.
2.Виконання завдання 7 на с.24 - Які числа записала Кнопочка? -У якій послідовності вона їх записала?(чергувала) -Допоможіть Кнопочці продовжити послідовність чисел, щоб їх всього було 9 -Скільки ще треба дописати чисел?(6) -Які цифри будемо використовувати?(1,3) - Пригадайте, яку цифру в презентації ви побачили після цифри 3? - Кого було зображено? - Скільки їх було? Якого кольору були їх будиночки? - Якою цифрою позначається число чотири?(цифрою 4) - Знайдіть картку з цифрою 4 і покажіть тому, хто сидить поряд.
3. Перегляд презентації цифри 4. 3.1 Графічний аналіз цифри 4. 3.2 Написання цифри 4 за алгоритмом у зошитах для тренувальних вправ. 3.3 Виконання завдання 8 (с.23) - Допишіть таку кількість цифр 4, щоб їх всього стало стільки, скільки кутів у шестикутника. - Скільки цифр ви дописали?(4) Скільки треба було дописати?(6)
4.Пальчикова гімнастика.
V. Етап спільної навчально-пізнавальної діяльності з формування компетентностей. (друга змістова лінія «Досліджую математичні явища)
- Розгляньте геометричну фігуру (шестикутник) - Чому її називають шестикутником?
2.Робота з інформацією. Перегляд презентації. - Скільки сторін у шестикутника? Скільки кутів?
3. Практична робота за вправою у зошиті для творчих завдань. - Полічіть усі фіолетові, сині та жовті шестикутники. - Яких найбільше? Яких найменше? - Розфарбуйте зеленим кольором шестикутники на рисунку, де їх найбільше, і червоним — на рисунку, де їх найменше. - Назви предмети навколишнього світу, що нагадують шестикутник (бджолині стільники, годинник, акваріум, клумба)
4. Хвилинка релаксації.
5. Розв’язування логічної задачі за алгоритмом (завдання 14, с.24) 5.1 Сприйняття тексту задачі. - Знайко просить допомогти Незнайкові виконати завдання. Прослухайте уважно і дайте відповідь на запитання.
Чотири брати мають по 2 сестри. Скільки дітей у сім’ї?
5.2. Пошук і знаходження відповіді на запитання. - Хто може відразу відповісти на запитання Знайка? (відповіді учнів) - У вас різні відповіді. А має бути одна, правильна. Тож разом знайдімо правильну відповідь.
5.3. Практично-перетворювальні дії. Учні разом з учителем інсценують текстовий зміст задачі. За бажання виходять до дошки 4 хлопчиків, які виконуватимуть роль братів та 2 дівчинки, які гратимуть роль сестер. Учитель нагадує запитання Знайка, а учні інсценізують умову задачі. - Отже, скільки дітей в сім’ї? (6) Молодці! - Обведіть букву біля правильного варіанту відповіді.
А 4; Б 6; В 8.
5.4. Схематично-ілюстративний аналіз задачі.
- Хвалько зробив рисунки, позначивши братів рисочками, а сестер — кружечками. Познач рисунок до завдання. (правильна відповідь — Б)
6. Завдання на симетрію. (завдання 15, с.25) -А ось до нас завітав Поспішайко. Він так швидко намагався накреслити геометричну фігуру, що вирішив скласти аркуш і побудувати лише половину фігури. Тому, просить домалювати фігуру. - Яка фігуру складено навпіл? Скільки має сторін? Кутів? - Молодці! У вас чудово все виходить!
VІ. Етап підбиття підсумків уроку (рефлексія)
- Що нового та корисного дізналися на уроці? - Якими цікавинками ви хотіли б поділитися з батьками, друзями? - Чи все вдавалося вам на уроці ? Самооцінка.
Виконання пісеньки про математику.
|
Метод роботи з інформацією за алгоритмом
Методичний прийом «Робота у будиночку чисел»
Розуміння позначення кількості предметів числом
Організація відпочинку
Змістова лінія «Математика навколо мене»
Засвоєння графічного зображення цифр
Формування навичок взаємоперевірки і взаємоконтролю
Засвоєння графічного зображення цифри 4
Організація відпочинку
Друга змістова лінія «Досліджую математичні явища
Метод роботи з інформацією за алгоритмом
Організація відпочинку
Друга змістова лінія «Досліджую математичні явища засобами математики»
+ Вправа «ключові слова»
Формування вміння виконувати завдання тестового характеру
Підготовча робота до опанування розв’язання задачі методом схематичного малюнка
Підсумок за змістом уроку
Емоційний підсумок |