Тема: Обережно : газ! Ситуаційна гра «Як діяти при витоку газу».

Про матеріал
Урок-тренінг. Тема: Обережно : газ! Ситуаційна гра «Як діяти при витоку газу».
Перегляд файлу

Тема: Обережно : газ! Ситуаційна гра «Як діяти при витоку газу».

 

Мета: сформувати в учнів поняття про правила користування газом;

вчити дітей правильно користуватися газовою плитою; формувати вміння правильних дій при витоку газу; розвивати мислення, увагу; виховувати любов до життя, почуття самозбереження.

Навчальні завдання:  називати наслідки порушення правил користування газовими приладами; - учні повинні наводити приклади необережного поводження з газовими приладами; - розпізнавати отруєння газом; - розуміти необхідність виконання правил газової безпеки.

 

Обладнання і матеріали

  •            підручник, зошит;
  •            зображення різних предметів;
  •            аркуші паперу;
  •            плакат «Берег сподівань»
  •            мультимедійна презентація.

 

Домашнє завдання

Разом з батьками  навчитися користуватися газовою плитою.

 

Орієнтовний план тренінгу

 

Вступне слово вчителя, стартові завдання

  7 хв.

Мозковий штурм

  5 хв.

Руханки

  6 хв.

Робота в групах

12 хв.

Рольова гра

  5 хв.

Зворотний звязок

  5 хв.

 

І. Організація класу до уроку.

Учитель. – Пролунав для всіх дзвінок –

                    Розпочати час урок.

                - Стали всі рівненько.

 Вийшли із-за парт.

 

 Урок з основ здоровя

 Будем починать.

Повернемось обличчям до гостей

        і лагідно промовимо «Добрий день!»

Діти.        – Всі за парти ми сідаєм,

                   До роботи приступаєм.

 

1.Психофізичний настрій.( звучить спокійна мелодія)

Вчитель.

Сядьте зручно. Заплющте очі… М'язи спини розслаблені… Уявіть маленьку кульку , яка нагадує  «сонечко», у себе в голові… Вона  повільно опускається до серця і заспокоює його. Потім іде до ніг і виходить з вас… Зробіть глибокий вдих, видих. Відкрийте очі.

2. Зворотний  звязок

 «Продовжити фразу: “З минулого уроку - тренінгу  я запам’ятала (в)…”

3. Інтеракційна вправа «Очікування»

Вправа «Очікування»

  • Діти, погляньте, що намальовано на плакаті?
  •              Так, це річка з двома берегами. Перший берег – берег надій, а другий берег – берег реалізованих надій.

На листочках, ви написали, що ви очікуєте від нашого тренінгу. А в кінці уроку ми з вами зробимо висновок чи досягли ви того, що очікували.

(слайд 1)

- Наш урок повинен бути:

У – урожайний (на нові знання)

Р – розвивальний.

О – організований.

К – красивий.

 

4. Нагадування правил

  •              Раніше ми з вами обговорили правила, якими будемо користуватися під час нашого уроку:
  1. Не критикувати;
  2. Не запізнюватися;
  3. Притримуватися правила піднятої руки;
  4. Добровільність;
  5. Ввічливе поводження.

       8.Кожна думка має автора.

Ознайомлення з темою уроку.

 

1. Мозковий штурм

Загадки

●Що зараз майже в кожнім домі

Є необхідним, безперечно,

Бо варить їжу без утоми?

Хоч він отруйний, небезпечний,

Ним користуємось щораз...

Вже здогадалися? Це... (газ).

                                   Л. Коваль

(слайд

2. Гра «Мікрофон».

- Що тобі відомо про газ?

( Дитина кореспондент бере інтерв’ю у однокласників.)

 - Яке паливо використовується у ваших оселях?

- Чому люди найбільше використовують газ?

- В якому стані буває газ?  

- Як газ потрапляє в нашу оселю?

А чи вмієте ви користуватись газовими приладами?

Отже сьогодні ми ознайомимось, або закріпимо правила користування побутовими газовими приладами.

3.Інформаційне повідомлення вчителя та учнів

Газ – це легкозаймиста речовина. Від найменшої іскринки він вмить займається і починає горіти. Він невидимий, але має специфічний запах. Заповнивши приміщення, газ може вибухнути. Газ отруйний. Дихати ним навіть незначний час небезпечно для життя.

Газ, який використовується у побуті і приносить людині стільки користі, може стати і ворогом. Ворогом газ стає тоді, коли ми неправильно ним користуємося.

Мозковий штурм.

-У чому полягає небезпека використання газового обладнання?

- Як діяти, щоб зберегти своє життя і здоров’я?

Природний газ майже вдвічі легший за повітря і при витоку з приладів і газопроводів піднімається, скупчуючись у верхніх зонах приміщень.
Природний і зріджений гази не мають кольору і запаху. Щоб газам надати запаху, до них додають домішки, у результаті чого з’являється запах гнилої капусти.
6. Руханка

7. Робота в групах

 Обєднання дітей у 3  групи  .

Завдання групам:

Перша група з’ясовує від чого може виникнути пожежа.( Запам’ятай основні вимоги для попередження пожежі:

  Забороняється користуватися несправними газовими приладами чи використовувати їх не за призначенням.

 Не можна залишати без нагляду працюючі газові прилади, бо на випадок затухання одного з пальників в приміщення починає надходити газ, він накопичується та, змішуючись із повітрям, утворює вибухонебезпечну суміш. Необхідно стежити, щоб рідина, що кипить, не залила вогонь пальника, протяг не загасив полум’я.

 Якщо газ потрапив у повітря приміщення, негайно слід закрутити кран подачі газу і провітрити приміщення.

 Категорично забороняється сушити білизну чи волосся над плитою із запаленими пальниками.

 Не можна розміщувати біля газової плити речовини, що можуть легко займатися: папір, тканини тощо.

Друга група

Порядок дій при виявленні запаху газу:

  • . Повідомити дорослих.
  • 2. Відчинити вікно, провітрити приміщення.
  • 3. Перевірити, чи закриті крани на плиті і на трубі.
  • 4. Не запалювати сірників, не вмикати світло та електроприлади.
  • 5. У разі необхідності зателефонувати в газову службу за телефоном 104.

 негайно повідом пожежну охорону за телефоном 101;

 якщо є постраждалі - виклич швидку медичну допомогу за телефоном 103.

 (При підготовці користуватися малюнками підручника с.56-63, або таблицями).

3- я група – розіграти ситуація « Виклик аварійної служби газу»

8.Презентація груп. Обговорення

Підтверджують відповіді записами на дошці.

9. Руханка

Раз, два, три, чотири, пять.

Стали в колі ми кружлять.

Покружляли, розійшлися,

До роботи знов берися.

10. Рольова гра  «Виклик пожежників».

Діти обєднуються у дві команди «Потерпілі» та «Оператори» служби 101

 Завдання групам :

. «Потерпілі» викликають пожежників, а «Оператори» приймають виклик.

-Алло! Пожежа!                                      - Адреса?

-(Домашня адреса)                                  - Хто викликає?

-(Прізвище, ім’я )                                    - Виїжджаємо

Перегляд фрагмента мультфільму.

- Які правила порушив герой мультфільму?

3. Обговорення ситуації.

- Чи правильними були дії бабусі?

 

Старенька бабуся жила на першому поверсі двоповерхового будинку. Тієї ночі вона погано спала. Боліла голова. Вана піднялася та попрямувала з кімнати на кухню. В коридорі вона відчула різкий запах газу. Бабуся увімкнула світло у кухні. Що було далі не пам’ятає. Прокинулась в лікарняній палаті. Обличчя та руки були обпечені…

 

- Як ви думаєте що трапилось? (Відповіді дітей: стався витік газу його набралось у кімнаті багато, коли бабуся увімкнула світло утворилась електрична іскра, від якої загорівся газ та стався його вибух. Постраждала не лише бабуся, а й її сусіди. Підчас вибуху побились вікна, розвалилася стіна.)

Гра-змагання

 «Хто найкраще знає правила користування газовою плитою»

Вибираються дві команди «Вогнегасник» і «Пожежник». За кожну правильну відповідь команда отримує зелений кружечок, за неправильну — червоний. Виграє та команда, у кого більше зелених кружечків і менше червоних.

Запитання

1. За яким номером телефону потрібно звертатися у випадку витоку газу?

2. Яку роль відіграє специфічний запах газу?

3. Чи можна вмикати і вимикати світло, електричні прилади під час витоку газу?

4. У чому небезпека брудних газових пальників?

5. Що трапиться, якщо у кімнаті, де є запах газу, запалити сірники або цигарку?

6. Що слід робити, якщо у квартирі з'явився запах газу?

7. Що може статися через витік газу?

8. Чи можна сушити речі і тримати легкозаймисті речовини біля плити?

9. Чому не можна влаштовувати протяги на кухні, коли горять пальники?

10. Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому?

 

11. Зворотний зв’язок.

Вправа «Самопізнання»

  • Діти, в цій вправі вам треба повідомити, що ви зрозуміли, засвоїли під час нашого тренінгу?

(По черзі говорять діти)

Вправа «Побажання»

  •              Побажайте один одному виконати те, чи інше правило, яке вивчили сьогодні на уроці.

(По черзі говорять діти)

Вправа «Берег реалізованих надій»

  •              Діти, якщо ті очікування, які ви писали на своїх листочках здійснились, то підійдіть до нашого плаката і переставте свої листочки з берегу надій на берег реалізованих надій.

(Учні переставляють)

  •              Я бачу, що всі ваші очікування здійснились. Я вдячна вам за роботу на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку