Тема: Обережно : газ! Ситуаційна гра «Як діяти при витоку газу».
Мета: сформувати в учнів поняття про правила користування газом;
вчити дітей правильно користуватися газовою плитою; формувати вміння правильних дій при витоку газу; розвивати мислення, увагу; виховувати любов до життя, почуття самозбереження.
Навчальні завдання: називати наслідки порушення правил користування газовими приладами; - учні повинні наводити приклади необережного поводження з газовими приладами; - розпізнавати отруєння газом; - розуміти необхідність виконання правил газової безпеки.
Обладнання і матеріали
Домашнє завдання
Разом з батьками навчитися користуватися газовою плитою.
Орієнтовний план тренінгу
Вступне слово вчителя, стартові завдання |
7 хв. |
Мозковий штурм |
5 хв. |
Руханки |
6 хв. |
Робота в групах |
12 хв. |
Рольова гра |
5 хв. |
Зворотний зв’язок |
5 хв. |
І. Організація класу до уроку.
Учитель. – Пролунав для всіх дзвінок –
Розпочати час урок.
- Стали всі рівненько.
Вийшли із-за парт.
Урок з основ здоров’я
Будем починать.
Повернемось обличчям до гостей
і лагідно промовимо «Добрий день!»
Діти. – Всі за парти ми сідаєм,
До роботи приступаєм.
1.Психофізичний настрій.( звучить спокійна мелодія)
Вчитель.
Сядьте зручно. Заплющте очі… М'язи спини розслаблені… Уявіть маленьку кульку , яка нагадує «сонечко», у себе в голові… Вона повільно опускається до серця і заспокоює його. Потім іде до ніг і виходить з вас… Зробіть глибокий вдих, видих. Відкрийте очі.
2. Зворотний зв’язок
«Продовжити фразу: “З минулого уроку - тренінгу я запам’ятала (в)…”
3. Інтеракційна вправа «Очікування»
Вправа «Очікування»
На листочках, ви написали, що ви очікуєте від нашого тренінгу. А в кінці уроку ми з вами зробимо висновок чи досягли ви того, що очікували.
(слайд 1)
- Наш урок повинен бути:
У – урожайний (на нові знання)
Р – розвивальний.
О – організований.
К – красивий.
4. Нагадування правил
8.Кожна думка має автора.
Ознайомлення з темою уроку.
1. Мозковий штурм
Загадки
●Що зараз майже в кожнім домі
Є необхідним, безперечно,
Бо варить їжу без утоми?
Хоч він отруйний, небезпечний,
Ним користуємось щораз...
Вже здогадалися? Це... (газ).
Л. Коваль
(слайд
2. Гра «Мікрофон».
- Що тобі відомо про газ?
( Дитина кореспондент бере інтерв’ю у однокласників.)
- Яке паливо використовується у ваших оселях?
- Чому люди найбільше використовують газ?
- В якому стані буває газ?
- Як газ потрапляє в нашу оселю?
А чи вмієте ви користуватись газовими приладами?
Отже сьогодні ми ознайомимось, або закріпимо правила користування побутовими газовими приладами.
3.Інформаційне повідомлення вчителя та учнів
Газ – це легкозаймиста речовина. Від найменшої іскринки він вмить займається і починає горіти. Він невидимий, але має специфічний запах. Заповнивши приміщення, газ може вибухнути. Газ отруйний. Дихати ним навіть незначний час небезпечно для життя.
Газ, який використовується у побуті і приносить людині стільки користі, може стати і ворогом. Ворогом газ стає тоді, коли ми неправильно ним користуємося.
Мозковий штурм.
-У чому полягає небезпека використання газового обладнання?
- Як діяти, щоб зберегти своє життя і здоров’я?
Природний газ майже вдвічі легший за повітря і при витоку з приладів і газопроводів піднімається, скупчуючись у верхніх зонах приміщень.
Природний і зріджений гази не мають кольору і запаху. Щоб газам надати запаху, до них додають домішки, у результаті чого з’являється запах гнилої капусти.
6. Руханка
7. Робота в групах
Об’єднання дітей у 3 групи .
Завдання групам:
Перша група з’ясовує від чого може виникнути пожежа.( Запам’ятай основні вимоги для попередження пожежі:
• Забороняється користуватися несправними газовими приладами чи використовувати їх не за призначенням.
• Не можна залишати без нагляду працюючі газові прилади, бо на випадок затухання одного з пальників в приміщення починає надходити газ, він накопичується та, змішуючись із повітрям, утворює вибухонебезпечну суміш. Необхідно стежити, щоб рідина, що кипить, не залила вогонь пальника, протяг не загасив полум’я.
• Якщо газ потрапив у повітря приміщення, негайно слід закрутити кран подачі газу і провітрити приміщення.
• Категорично забороняється сушити білизну чи волосся над плитою із запаленими пальниками.
• Не можна розміщувати біля газової плити речовини, що можуть легко займатися: папір, тканини тощо.
Друга група
Порядок дій при виявленні запаху газу:
• негайно повідом пожежну охорону за телефоном 101;
• якщо є постраждалі - виклич швидку медичну допомогу за телефоном 103.
(При підготовці користуватися малюнками підручника с.56-63, або таблицями).
3- я група – розіграти ситуація « Виклик аварійної служби газу»
8.Презентація груп. Обговорення
Підтверджують відповіді записами на дошці.
9. Руханка
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Стали в колі ми кружлять.
Покружляли, розійшлися,
До роботи знов берися.
10. Рольова гра «Виклик пожежників».
Діти об’єднуються у дві команди «Потерпілі» та «Оператори» служби 101
Завдання групам :
. «Потерпілі» викликають пожежників, а «Оператори» приймають виклик.
-Алло! Пожежа! - Адреса?
-(Домашня адреса) - Хто викликає?
-(Прізвище, ім’я ) - Виїжджаємо
Перегляд фрагмента мультфільму.
- Які правила порушив герой мультфільму?
3. Обговорення ситуації.
- Чи правильними були дії бабусі?
Старенька бабуся жила на першому поверсі двоповерхового будинку. Тієї ночі вона погано спала. Боліла голова. Вана піднялася та попрямувала з кімнати на кухню. В коридорі вона відчула різкий запах газу. Бабуся увімкнула світло у кухні. Що було далі не пам’ятає. Прокинулась в лікарняній палаті. Обличчя та руки були обпечені…
- Як ви думаєте що трапилось? (Відповіді дітей: стався витік газу його набралось у кімнаті багато, коли бабуся увімкнула світло утворилась електрична іскра, від якої загорівся газ та стався його вибух. Постраждала не лише бабуся, а й її сусіди. Підчас вибуху побились вікна, розвалилася стіна.)
Гра-змагання
«Хто найкраще знає правила користування газовою плитою»
Вибираються дві команди «Вогнегасник» і «Пожежник». За кожну правильну відповідь команда отримує зелений кружечок, за неправильну — червоний. Виграє та команда, у кого більше зелених кружечків і менше червоних.
Запитання
1. За яким номером телефону потрібно звертатися у випадку витоку газу?
2. Яку роль відіграє специфічний запах газу?
3. Чи можна вмикати і вимикати світло, електричні прилади під час витоку газу?
4. У чому небезпека брудних газових пальників?
5. Що трапиться, якщо у кімнаті, де є запах газу, запалити сірники або цигарку?
6. Що слід робити, якщо у квартирі з'явився запах газу?
7. Що може статися через витік газу?
8. Чи можна сушити речі і тримати легкозаймисті речовини біля плити?
9. Чому не можна влаштовувати протяги на кухні, коли горять пальники?
10. Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому?
11. Зворотний зв’язок.
Вправа «Самопізнання»
(По черзі говорять діти)
Вправа «Побажання»
(По черзі говорять діти)
Вправа «Берег реалізованих надій»
(Учні переставляють)